Openbaar vervoer en alternatieven
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Openbaar vervoer en alternatieven  (gelezen 21222 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #15 Gepost op: 12 mei 2011, 09:15 »
haha verbannen uit de trein...ik moest wel even lachen hoor Fem.


Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2011, 10:57 »
Mijn eerste ervaringen met de NS-assistentie: score 3 uit 4. (Normaal reis ik altijd zonder assistentie, er is altijd wel iemand die mijn stoel even de trein in kan tillen en anders doe ik het zelf wel, maar met handbike ligt dat wat lastiger). Heenreis ging super, terugreis instappen ook, maar op station Groningen aangekomen stond er niemand :(. Niet eens zo'n ramp deze keer, ik had alle tijd, hoefde niet over te stappen, en het heeft zich ook snel opgelost (medepassagier heeft een paar schoonmakers aangesproken die gewoon zelf de brug hebben gepakt, ging ook prima), maar toch niet helemaal zoals het zou moeten.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re:Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2011, 19:17 »
Rolstoel tillen en bagage sjouwen zijn alvast twee goede argumenten. Nog wat extra ideeën (voor mijn aanvraag en die van mijn vriend hebben we even uitgebreid gekeken wat we konden bedenken):
  • begeleider kan helpen bij het reponeren van luxaties
  • begeleider kan waarschuwen wanneer je de trein uit moet, zodat jij als het nodig is even kan slapen (bij vermoeidheidsklachten of beperkte energie)
  • begeleider kan beter overzicht houden op drukke perrons
  • begeleider kan ervoor zorgen dat je op tijd evt medicijnen inneemt
  • begeleider kan je rolstoel duwen op de perrons

ik heb pas zo pasje gekregen en ik heb niks hoeven te melden waarom ik begeleiding nodig dacht te hebben heb nu een pasje voor 3 jaar meen ik.
wel heb ik een medische brief van de revalidatie arts toegevoegd en binnen 2 weken had ik me pasje al zonder enig gemouw.
heb niks van luxaties gemeld.
wel natuurlijk dat ik graag geduwd wil worden.
maar verder niet veel nuttigs ieder geval.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #18 Gepost op: 7 december 2011, 16:10 »
Hoera, ze willen Valys terugschroeven naar 450 km per jaar.  :o

Martinuzje

  • Gast
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #19 Gepost op: 7 december 2011, 16:22 »
Owh fijn! Dan kan ik nog maar 1x per jaar met valys naar me ouders toe :S

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #20 Gepost op: 8 december 2011, 09:58 »
uh ik kreeg zo krantje waar dat al in stond.
gelukkig maak ik niet teveel gebruik van valys maar soms vind ik het wel makkelijk om te hebben

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #21 Gepost op: 8 december 2011, 14:34 »
wat een feest...echt fijn dat ze dat terugschroeven. DANK U DEN HAAG!

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #22 Gepost op: 8 december 2011, 14:54 »
Ja dan ben ik er ook heel vlug doorheen. :P

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #23 Gepost op: 9 december 2011, 13:39 »
Ja en aangezien het verhoogde kilometer budget alleen is voor mensen die ook niet met BEGELEIDING met het openbaar vervoer kunnen reizen... En er geen potje is wat begeleiding vergoedt... Zijn we de l*l. Ik in ieder geval, laat ik het zo zeggen. Ik baal hier enorm van...
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #24 Gepost op: 15 december 2011, 09:45 »
Je hebt groot gelijk. Ik heb gewoon enorme mazzel dat ik een man met auto heb...maar echt..anders was ook ik flink de sigaar geweest. Ik baal gewoon van dit soort maatregelen.

Heeft iemand dat valys krantje gelezen? In een interview wordt geroepen dat de jongeren doen of ze RECHT hebben op vervoer en ouderen vinden het een GUNST van de overheid.. Ik heb echt even zitten vloeken. Als het een gunst van de overheid is, mogen ze het wel beter en strakker regelen toch?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #25 Gepost op: 15 december 2011, 10:03 »
Vond het ook echt belachelijk dat het er zo stond. Als of jongeren eisen dat ze vervoer krijgen. Belachelijk. En wat ik ook erg raar vond, is dat de minister vind dat we met valys niet van deur tot deur mogen reizen en dus meer met het OV moeten reizen.  ???  Ik vind dat je zelf mag weten hoe je die 750 km en straks die 450 km op maakt. Volgens mij maakt het niks uit. Op is toch echt op. Of je dat nu op maakt aan van deur tot deur of dat je het op maakt aan de relatief korte ritjes vanaf een station. Ik zie het verschil niet.  ???

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #26 Gepost op: 15 december 2011, 10:11 »
Nee ik dus ook niet. En soms kun je gewoonweg niet anders dan van deur tot deur reizen, omdat de persoon in kwestie echt niet in de buurt van een station woont. Dan ga je toch niet met OV reizen. Daarbij heb je bij OV reizen weer assistentie nodig , die je 3 uur van tevoren moet aanvragen en waarbij zestigduizend dingen mis gaan, waardoor je nergens meer spontaan heen kunt..... En maar zaniken dat de beperkte mensen in een isolement komen..goh hoe zou DAT toch kunnen -.-

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #27 Gepost op: 15 december 2011, 10:40 »
Ik ben zo blij dat ik in het bezit ben van een auto en sinds ik een automaat heb ook weer zelf de wat langere afstanden kan rijden. Ik heb even goed valys aangevraagd voor het geval dat maar als ik het allemaal zo lees dank ik de goden op m'n knieën dat ik het tot nu toe niet heb nodig gehad.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #28 Gepost op: 15 december 2011, 18:09 »
Tsja, ergens hebben ze ook wel een punt, oude mensen stellen minder eisen aan hun vervoer (hoe triest dat ook is, ook zij zouden eigenlijk gewoon goed vervoer moeten hebben) dan de jongere generatie.

Ik heb mijn Valys trouwens nog nooit gebruikt, ben wel blij dat ik een pasje heb voor het geval het een keer nodig is.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Openbaar vervoer en alternatieven
« Reactie #29 Gepost op: 15 december 2011, 18:34 »
De fout bij valys zit hem in het feit dat iedereen die een vervoersvoorziening krijgt via de Wmo (deeltaxi) ook recht heeft op Valys. De Wmo kent ook een deeltaxipas toe aan ouderen boven een bepaalde leeftijd die weinig tot niets mankeren. Zij gaan dan ook een valyspas aanvragen en krijgen die, omdat ze een deeltaxipas hebben, terwijl ze eigenlijk best met OV kunnen reizen. Ik heb mijn valyspas 1x gebruikt en werd gecombineerd met een oudere dame die liep als een kievit! Bij aankomst sprong ze letterlijk de treeplank van het busje af.
M.i. zouden ze wat moeten doen aan de toekenningscriteria voor de valyspas, in plaats van aan het kilometerbudget, maar ja dit kabinet staat inmiddels bekend om dit soort bottebijlacties! Bij het PGB is het precies hetzelfde verhaal, in plaats van iets te doen aan de indicatiecriteria pakken ze gewoon 90% van de mensen hun PGB af. Waarom zou je precisiewerk toepassen als je ook de botte bijl kunt gebruiken?
« Laatst bewerkt op: 15 december 2011, 18:36 door zonne »

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal