Je eigen rolstoel #5
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel #5  (gelezen 87682 keer)

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #150 Gepost op: 1 december 2012, 10:22 »
Ben benieuwd!

Offline Leonoor

• Master
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 1 december 2012, 12:30 »
Hij is in mijn bezit! :D Zit perfect, helemaal blij mee!!

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: 1 december 2012, 12:51 »
Fijn!

Offline Linn

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: 1 december 2012, 15:09 »
Wat fijn dat het gelukt is!

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: 1 december 2012, 18:23 »
Wat fijn! Een stuk beter dan die leenvrachtwagens

Offline Janelle

• Expert
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 2 december 2012, 20:01 »
Fijn zeg! Hopelijk kun je nu een stuk beter uit de voeten! Of nou ja, uit de wielen... Zoiets in elk geval...

Myrthe

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: 3 december 2012, 10:36 »
Er werd mij verteld dat ik vandaag langs moest komen en dat er gekeken zou worden naar welke rolstoel bij mij past..
Dus ik kom daar aan vol goede moed, word na even wachten een kamertje ingeloodsd, zie nergens rolstoelen e.d. dus ik denk, ach eerst even babbelen en dan passen?

Bleek dat ik nu alleen een gesprek had met een medisch adviseur die haar verslag naar de gemeente stuurt, en dan krijg ik uitslag van de gemeente over hoe en wat.. Kan nog wel 2/3 weken duren voor ik daar meer over hoor, dus dat wachten we maar weer af..

Offline Leonoor

• Master
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: 3 december 2012, 10:43 »
Zit niet echt vaart in zeg, jammer! Wel een goed gevoel bij het gesprek?

Myrthe

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: 3 december 2012, 10:51 »
Dat opzich wel Leonoor, t dametje wil dat ik emotion wielen krijg, omdat ik ook last van mn schouders heb, dan kan ik met ondersteuning rollen en als het een dag heel goed gaat de ondersteuning uitzetten, dat was wel fijn.

De gemeente wilde ook meteen een handbike voor me regelen, maar deze mevrouw vond dat niet goed, omdat volgens haar dat ook teveel zou vragen van mn schouders, dus wil ze kijken hoever ik kom met rolstoel met emotionwielen, en als het me uiteindelijk wel bevalt maar er voor zorgt dat ik niet genoeg er zelfstandig op uit kan kan evt gekeken worden naar een speedy electra oid

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: 3 december 2012, 10:52 »
Geen ongewone gang van zaken opzich. Jammer dat ze het in eerste instantie anders deden overkomen zodat jij met andere verwachtingen er heen ging.

Offline Nigelle

• Expert
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: 3 december 2012, 14:19 »
Let je wel op dat je met e-motionwielen niet met een speedy elektra kan rijden. Dan gaan die wielen kapot. Ook als ze uit staan. De wielen van emove kunnen wel. De motor van die wielen zitten niet in de as. ;)

Myrthe

• Gast
« Reactie #161 Gepost op: 3 december 2012, 16:14 »
goeie tip nigelle!

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: 7 december 2012, 15:05 »
Ik snap het ontzettend goed! Sommige artsen denken dat ze wonderen kunnen verrichten. Misschien trekt de reva gaanderweg het traject bij? Dat deed mijn mijn reva van destijds wel! Red je het nog een beetje met je huidige stoel?

Aline

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: 7 december 2012, 16:18 »
Ik zou dan sowieso eerst het traject afwachten ook al weet jij (en wij) de uitkomst al.
Bij mij zei de revadoc + therapeuten dat ze willen dat iemand beter uit een revalidatietraject komt. Een rolstoel is in hun ogen vaak een achteruit gang ('lopend' erin en met een rolstoel eruit gaan is een no go in hun ogen). Voor jou is het juist een vooruitgang, maar dat lijken ze vaak niet te willen begrijpen.

Ik ben destijds in augustus gestart met een revalidatietraject en in februari afgerond. Ik dacht dat men mij wilde helpen met de aanvraag van hulpmiddelen, maar ze waren echt anti hulpmiddelen. Silversplints? Daarmee zet je je vingers vast, en is het meer achteruitgang. Een rolstoel? jij kwam hier lopend heen (ik kon toen max. 10-20 meter goed lopen) en dan ga je niet een rolstoel aanvragen. Zelfs de vervangende ergotherapeut die de richtlijnen voor ergotherapie bij EDS heeft meegeschreven en wist wat de hulpmiddelen voor een EDS-er kon betekenen kreeg het niet voor elkaar bij de revadoc.

Uiteindelijk heeft mijn eigen ergotherapeut van het traject mij stiekem geholpen bij de aanvraag door punten op te schrijven die nodig waren voor een eigen rolstoel. De WMO heeft nooit overleg gehad met mijn revalidatiearts (anders had ik m nooooit gekregen) of andere medische gegevens opgevraagd dan hun eigen ingehuurde bedrijf (SCIO consult, de horror).

Offline Lientje

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
« Reactie #164 Gepost op: 7 december 2012, 16:31 »
ah neeeee meis wat balen!

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter