Je eigen rolstoel #5
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel #5  (gelezen 87692 keer)

Offline Leonoor

• Master
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #135 Gepost op: 27 november 2012, 15:34 »
Vooral een stevige, actieve rugleuning verder Marielle.

Ik ga er gewoon nog even rustig over nadenken. Vind de punten die jullie inbrengen wel sterk en terecht, dus zou in die zin het eventueel wel willen proberen.
Aan de andere kant is zo'n aanvraag vaak zo'n langslepend gedoe, terwijl ik wel graag wat tempo erin wil om weer meer te kunnen doen; en is het ook met deze argumenten nog lang niet zeker dat ik in aanmerking kom. In principe regelen m'n ouders de financiƫn, dus ik heb het er gewoon nog even over thuis.
Dank voor al het meedenken in ieder geval! :)

Aline

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: 27 november 2012, 15:44 »
Mijn laatste aanvraag duurde 1,5 maand van aanvraag tot levering.

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 27 november 2012, 16:35 »
Even een ideetje hoor, maar misschien kun je een tweedehands rolstoel kopen via Marktplaats ofzo? Misschien kun je dan een redelijk goede vastframe krijgen voor minder geld dan dat je nu zou moeten uitgeven. Er zijn ook een hoop leveranciers die een tweedehands shop hebben. Ik ga even voor je googlen bij sites waar ik zelf wel eens heb gekeken.

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: 27 november 2012, 16:40 »
(ik heb gegoogled, maar kan het bedrijf niet meer vinden. Maar een rondje Marktplaats levert al veel op!)

Offline Leonoor

• Master
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: 27 november 2012, 17:10 »
Ik heb zelf dus ook op internet gezocht naar tweedehands. Uiteindelijk van iemand hier de tip van deze tweedehandswinkel in Duitsland gekregen, die vind ik er erg goed uitzien. Dus het gaat hier al om tweedehands stoelen via Ebay.
Op Marktplaats vond ik maar weinig geschikts, ik denk dat dat komt doordat je in Nederland je stoel weer moet in leveren bij de WMO. En ik wil dus niet een simpele transportrolstoel, omdat ik die al geprobeerd heb maar die voldoet niet.

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: 27 november 2012, 17:12 »
Hoe breed moet de zit breedte zijn... Ik kwam wel de volgende tegen
http://www.marktplaats.nl/a/diversen/zorg-verpleegmiddelen-en-hulpmiddelen/m619610705-titanium-sportrolstoel-scandinavian-mobilitie-extra-light.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

In de titel staat sportrolstoel maar volgens mij is het gewoon en high perfomance/active rolstoel

http://www.marktplaats.nl/a/diversen/zorg-verpleegmiddelen-en-hulpmiddelen/m618699098-sport-actief-rolstoel-kuschall-k4-airlite.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
ik heb zelf een kuschall k4 hiervoor gehad vond hem erg fijn maar wederom afhankelijk van je zithoogte natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2012, 17:17 door Rachel »

Offline Leonoor

• Master
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 27 november 2012, 17:19 »
Dankjewel! :D Die had ik niet gezien, die eerste is goede zitbreedte (43 cm) en lijkt goed te betalen!
Fijn!

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 27 november 2012, 20:32 »
Je kan ook eens wat rolstoelbedrijven misschien afbellen. Vaak hebben ze nog oude staan die ze misschien wel van de hand willen doen.

Offline Lientje

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
« Reactie #143 Gepost op: 28 november 2012, 10:39 »
ja op marktplaats staan er heel veel te koop :) en stukke goedkoper vaak.

Offline Linn

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 28 november 2012, 20:10 »
Ik kwam nog een mogelijke rolstoel voor je tegen op marktplaats Leonoor :).
klik

Offline Leonoor

• Master
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 28 november 2012, 20:40 »
Ik ga bij allebei eens informeren, Rachel en Linn.
Vind het echt heel lief dat iedereen zo meedenkt!  :)

Offline Wendela

• Verslaafde
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 30 november 2012, 00:29 »
Dat is een hele mooie, goede en vooral lichte stoel, die proval! Veel beter (en goedkoper) dan die quickies met die armleuningen. Wat me trouwens opvalt aan die stoel is dat de voetenplaat opklapbaar is, maar de stoel wel vastframe is. Je zou er dus mee kunnen trippelen of iig makkelijker kunnen uitstappen!

Laat je het weten als je wat meer weet of er een hebt aangeschaft Leonoor? We kunnen je altijd helpen met advies enzo over de rolstoelen. Ik kan je nu al vertellen dat die van Marktplaats echt stukken beter zijn dan die van Ebay die je had gevonden. Als je zelf wil zoeken op marktplaats kan je het beste zoeken op "vastframe rolstoel", "actieve rolstoel" of "sport rolstoel". Vaak noemen leken het vaak een sportrolstoel terwijl het dus gewoon goede actieve ADL rolstoelen zijn. Kijk alleen uit dat je niet per ongeluk echt een sport rolstoel aanschaft want die zijn niet bedoeld om de hele dag in te zitten. Trap ook niet in het woord "lichtgewicht" als je een vouwframe rolstoel ziet. Die zijn vaak alsnog loodzwaar.
En staar je niet blind op het ontbreken van duwhandvaten. Die zijn vaak nog na te bestellen bij de leverancier van de stoel. Of je bouwt ze zelf met wat buizenklemmen, pijpjes en fietshandvaten ofzo. Ook kan je onderdelen bestellen bij http://www.berghspecialproducts.nl/. Bijv ook remverlengers mocht je die willen hebben.

Offline Leonoor

• Master
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: 30 november 2012, 08:56 »
Ik wilde een afspraak maken in Enschede voor de stoel die Rachel had gezien, maar die is helaas al verkocht.
Nu hoop ik dat ik vandaag nog wel een afspraak kan maken voor die Proval. Maar moet even wachten tot ik m'n vader kan bereiken, want zelf rijden is wel een heel eind!

Edit: morgen om 11 uur een afspraak om de Proval te bekijken! :)
« Laatst bewerkt op: 30 november 2012, 10:43 door Leonoor »

Myrthe

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: 30 november 2012, 09:15 »
Ik mag aankomende maandagochtend hier om de hoek voor medisch consult langs! Er komt eindelijk vaart in! (heb er wel zelf even achteraan gebeld, maarja...)

Offline Nigelle

• Expert
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: 1 december 2012, 09:05 »
@Leonoor: Fijn dat je zo bij de proval kan gaan kijken. Lijkt mij ook een erg mooi stoeltje.

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter