Spraakherkenningssoftware.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Spraakherkenningssoftware.  (gelezen 24286 keer)

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #30 Gepost op: 22 maart 2013, 09:21 »
Ik heb deze headset. Is een beetje middenmoot qua prijs maar ik vond 'm meer dan duur genoeg ;). Ik had eerst een goedkopere maar die werkte niet fijn, als er ook maar een beetje achtergrond geluid was verstond 'ie me niet goed meer.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #31 Gepost op: 22 maart 2013, 10:12 »
ik heb ook dragon maar je moet wel voor goede headset zorgen als je  het zonder doet pakt ie ieder woord die de laptop hoort. krijg je hele rare zinnen van :D.

Die van mij word ie uit het rugzakje betaald.
Maar het kon ook ooit via het UWV.


Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #32 Gepost op: 22 maart 2013, 23:37 »
Lientje het kan nog steeds wel via het uwv maar bij mij kapt het uwv alles gelijk af.

Aline

  • Gast
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #33 Gepost op: 23 maart 2013, 19:34 »
Uwv Leeuwarden staat er bekend om. Ik heb het wel vergoed gekregen destijds. Met brief van huisarts en brief van bureau TAB en mijn loopbaanbegeleidster. Laptop incl spraakherkenning :)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #34 Gepost op: 23 maart 2013, 21:28 »
Daarom kost het uwv leeuwarden ook zoveel geld omdat ze zoveel mensen moeten terug betalen!
Die wel recht bleken te hebben maar dat destijds niet hebben gehad!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #35 Gepost op: 23 maart 2013, 21:31 »
iig mijn broertje heeft alles nu voor elkaar en en regelt dat het allemaal werkt als ik 31 maart naar hem toe ga!

Offline JoJo

  • Newbie
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #36 Gepost op: 30 mei 2013, 21:15 »
Ik gebruik ook de spraakherkenningssoftware (ook Dragon).
Ik vroeg om een toetsenbord bij het UWV (zo eentje die je kan buigen omdat mijn polsen de houding van het typen niets vinden) maar dat vond het UWV niets. Ze gaven me liever de spraakherkenningsspullen (die tig keer duurder waren :o ), + een goede koptelefoon en een aantal instructie uren. Achteraf gezien is het wel goed geweest omdat ook mijn vingers dubbel klappen bij (lang) typen.

In het Nederlands werkt het programma prima (heb er vorig jaar mijn bachelorscriptie mee geschreven) maar in het Engels is het echt een crime... Mijn Engels is prima, geen groot accent of zo, maar waarschijnlijk het feit dat je minder in complete zinnen schrijft zorgt voor compleet ander zinnen... Ik probeer er nu dus mijn afstudeerscriptie mee te schrijven, maar het is zoooo frustrerend om elke zin 3x te moeten herhalen. Hebben jullie dat ook in het Engels??

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #37 Gepost op: 31 mei 2013, 09:45 »
Ik werk er niet mee in het Engels om eerlijk te zijn. Dus nee, wel heb ik het in het NL, wat voor mij de aanleiding is om het echt alleen maar te gebruiken als ik te moe ben.

Myrthe

  • Gast
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #38 Gepost op: 1 juni 2013, 10:42 »
Vreemd dat jij het wel kreeg JOJO, bij mij werd het afgewezen omdat het onder de zo e zoveel euro was, dus dat moest ik zelf maar betalen..

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #39 Gepost op: 1 juni 2013, 23:33 »
Ik baal ff gigantisch, ik ben via mijn broertje aan Dragon gekomen maar nu pas hij niet op mijn laptop grrrrrr.

Mijn pc heeft te weinig ruimte grrr. Nou dat wordt aan het einde van het jaar van het cak geldmaar een andere laptop halen.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #40 Gepost op: 11 juni 2013, 18:30 »
Ben me ook aan t orienteren op een spraakherkenningsprogramma, merk dat typen steeds lastiger wordt en moet veel typen, zowel voor mijn werk (verslagen) als voor opleiding en dan nog allerlei prive zaken. Merk dat ik daardoor ook minder actief ben op fb, fora en mail etc. Vraag me af hoe jullie het financieel gedaan hebben, vind die programma's (dragon) erg duur en heb op dit moment niet de financiele middelen. daarbij heeft mijn zoon met ernstige dyslexie waarschijnlijk ook een spraakherkenningsprogramma nodig, zeker nu hij havo gaat doen en vaker grote stukken moet typen (ook motorisch is het typen lastig voor hem, hij werklt nu me sprint en een woordvoorspeller, maar gaat erg traag). Bestaat er ook een spraakherkenningsprogramma dat je op meerdere pc's laptops kunt installeren dus met meerdere licenties?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #41 Gepost op: 11 juni 2013, 19:37 »
Ben me ook aan t orienteren op een spraakherkenningsprogramma, merk dat typen steeds lastiger wordt en moet veel typen, zowel voor mijn werk (verslagen) als voor opleiding en dan nog allerlei prive zaken. Merk dat ik daardoor ook minder actief ben op fb, fora en mail etc. Vraag me af hoe jullie het financieel gedaan hebben, vind die programma's (dragon) erg duur en heb op dit moment niet de financiele middelen. daarbij heeft mijn zoon met ernstige dyslexie waarschijnlijk ook een spraakherkenningsprogramma nodig, zeker nu hij havo gaat doen en vaker grote stukken moet typen (ook motorisch is het typen lastig voor hem, hij werklt nu me sprint en een woordvoorspeller, maar gaat erg traag). Bestaat er ook een spraakherkenningsprogramma dat je op meerdere pc's laptops kunt installeren dus met meerdere licenties?

Zit je zoon nu nog op de basisschool? Als het goed is heb je dan een inlogcode voor surfspot.nl.
Daar heb ik hem zelf aangeschaft dacht ik, dat is een stuk goedkoper dan gewoon in de winkel. Heb alleen nu zelf m'n inlogcode niet bij de hand, dus kan even niet kijken of ze hem daar nog hebben en of je dan één of meerdere licenties hebt. Maar is de moeite waard om even te kijken denk ik. :)

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #42 Gepost op: 11 juni 2013, 19:46 »
Ben me ook aan t orienteren op een spraakherkenningsprogramma, merk dat typen steeds lastiger wordt en moet veel typen, zowel voor mijn werk (verslagen) als voor opleiding en dan nog allerlei prive zaken. Merk dat ik daardoor ook minder actief ben op fb, fora en mail etc. Vraag me af hoe jullie het financieel gedaan hebben, vind die programma's (dragon) erg duur en heb op dit moment niet de financiele middelen. daarbij heeft mijn zoon met ernstige dyslexie waarschijnlijk ook een spraakherkenningsprogramma nodig, zeker nu hij havo gaat doen en vaker grote stukken moet typen (ook motorisch is het typen lastig voor hem, hij werklt nu me sprint en een woordvoorspeller, maar gaat erg traag). Bestaat er ook een spraakherkenningsprogramma dat je op meerdere pc's laptops kunt installeren dus met meerdere licenties?

Nee zoon is 16 en gaat naar 3 havo (speciaal onderwijs, omdat hij ook autisme heeft)

Zit je zoon nu nog op de basisschool? Als het goed is heb je dan een inlogcode voor surfspot.nl.
Daar heb ik hem zelf aangeschaft dacht ik, dat is een stuk goedkoper dan gewoon in de winkel. Heb alleen nu zelf m'n inlogcode niet bij de hand, dus kan even niet kijken of ze hem daar nog hebben en of je dan één of meerdere licenties hebt. Maar is de moeite waard om even te kijken denk ik. :)

Myrthe

  • Gast
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #43 Gepost op: 15 juni 2013, 07:32 »
Wat je ook kunt proberen is Dragon downloaden (geen flauw idee of je daarin thuisbent?) dat heeft Fer voor mij gedaan toen ik t wilde proberen..

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #44 Gepost op: 15 juni 2013, 13:34 »
Vreemd dat jij het wel kreeg JOJO, bij mij werd het afgewezen omdat het onder de zo e zoveel euro was, dus dat moest ik zelf maar betalen..

Ik ken meer mensen die hem van het uwv hebben gekregen. De gewone versie valt wel mee de professionele versies die het vakjargon erin hebben voor bepaalde studie's zijn honderden euro's

Enig idee waar Fer hem heeft gedownload?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal