Spraakherkenningssoftware.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Spraakherkenningssoftware.  (gelezen 24318 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #15 Gepost op: 9 oktober 2012, 17:37 »
Ik heb ook Dragon. Maar ik ben echt te ongeduldig. Ik werk er alleen mee als ik me zo bagger voel dat zelfs typen me niet meer lukt met splints om. En dan eigenlijk erger ik me er meer aan dan ik t fijn vind om mee te werken.

Myrthe

  • Gast
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #16 Gepost op: 6 november 2012, 14:57 »
Mijn vriend heeft Dragon gedownload voor me (de officiƫle versie) en ik moest m instellen door n heel verhaal voor te lezen e.d. toen ik daar eindelijk mee klaar was (hij wilde sowieso al niet werken met mijn koptelefoon) maakte hij verschrikkelijk rare zinnen van wat ik zei..

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #17 Gepost op: 6 november 2012, 15:00 »
Haha, dat had ik in het begin ook. Dat is ook wel normaal, omdat ie aan jouw stem moet wennen. En jij aan praten voor zo'n programma natuurlijk.

Ik vond het de investering wel waard om door te oefenen, inmiddels doet hij het bij mij perfect! :)

Myrthe

  • Gast
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #18 Gepost op: 6 november 2012, 15:03 »
Misschien moet ik t dan toch maar nog eens proberen..

Simpele dingen als "schrap dat" "selecteer waarom" e.d. deed ie al niet, dus mijn hoop was even weg :=

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #19 Gepost op: 6 november 2012, 15:08 »
Oh ja, die opdrachten deed ie ook het laatst bij mij.
Al had ie "corrigeer dat" wel snel door, dat gebruikte ik heel vaak in het begin namelijk... :P

Succes ermee!

Myrthe

  • Gast
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #20 Gepost op: 6 november 2012, 15:12 »
Ik vond het echt horrible toen, alles wat ik zei maakte hij iets heel anders van Hallo ik ben myrthe werd bijvoorbeel waarom is vandaag :=

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #21 Gepost op: 6 november 2012, 15:14 »
Haha. Dat is wel een heel verschil. Dan kan het iig alleen maar beter worden nog.. :D

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #22 Gepost op: 8 november 2012, 15:45 »
Oh ik heb zo vaak vloekend voor mn laptop gezeten. Ik ga het vast nog wel eens goed onder de knie krijgen, maar met mijn spraakherkenning heb ik tot nu toe alleen maar ruzie. Ik gebruik het ook echt als mn vingers niet meer willen...want ik word wanhopiger van mn spraakherkenning dan van pijn en luxaties tijdens het typen....haha

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #23 Gepost op: 12 november 2012, 01:54 »
Ik ben vandaag heel nieuwsgierig een nieuwere versie van dragon gaan proberen (ik liep nog op macspeech dictate, tegenwoordig heet dat dragon for mac) en tot mijn plezier doet die het behoorlijk goed met een iets mindere microfoon. Dus nu kan ik met de mic van mijn webcam werken en hem weer gebruiken :)

Met mijn koptelefoon werken gaat niet op bed hier vanwege alle draden en drukplekken, etc.

Nu is het dus een kwestie van braaf op mijn handen liggen als ik iets in het engels kan doen. Hard nodig ook want ik hem mijn vingers en polsen flink overbelast de laatste weken...
Collective madness is called sanity

Marieke

  • Gast
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #24 Gepost op: 12 november 2012, 05:39 »
Moet je nou ook extra rustig spreken enzo? Of gaat dat wel redelijk goed? Lijkt me best leuk om te hebben eigenlijk, gewoon om af en toe te gebruiken...

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #25 Gepost op: 12 november 2012, 07:27 »
Je moet vooral heel gelijkmatig spreken. Hoeft niet super langzaam, maar wel iets rustiger dan normaal.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe snel je normaal praat :P.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #26 Gepost op: 12 november 2012, 09:07 »
Wat fijn dat je zo goed met de nieuwe versie kunt werken, Nih!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #27 Gepost op: 22 maart 2013, 08:10 »
Ik hebben een vraagje is er iemand hier die dragon 11 heeft. Mijn broertje kon hier gratis aan komen aangezien het uwv het niet voor mijn wil betalen en en typen gewoon weg bijna niet meer gaat heel vervelend maar ik hoop dat dit voor lange verslagen voor school gaat werken.

Zodat ik niet niet meer hoeft te wachten tot mijn handen eens zin hebben. Maar dat ik gewoon aan de slag kan gaan.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #28 Gepost op: 22 maart 2013, 08:50 »
Yep, ik heb Dragon 11 (premium) en ben er heel tevreden over. Idd gewoon aan het werk wanneer je wilt en niet alleen wanneer je handen er zin in hebben.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Spraakherkenningssoftware.
« Reactie #29 Gepost op: 22 maart 2013, 09:02 »
gebruik jij een headset die heel duur is linn?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal