Blaasontsteking
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Blaasontsteking  (gelezen 7050 keer)

Offline nicOle93

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Blaasontsteking
« Gepost op: 26 september 2012, 11:09 »
Hoii, ik wordt echt gek.van de blaasontstekingen ik heb het.nu ongeveer 4maand en precies elke keer als ik klaar was met de.menstruatie of als ik seksueel actief ws ik ben dus nu niet meer ongesteld maar ik heb het gevoel dat ik weer een blaasontsteking krijg.. Ik ben al vaker naar.mijn eigen huisarts geweest en de chap en elke keer zeggen ze.ja je urine zit helemaal vol en als.ik vroeg waarmee zeiden ze.niks alleen dat ik.een blaasontsteking.had maar.ik begin.het.nu wel een beetje zat te worden want als ik het heb doet het echt zo zeer dat ik niks kan en heb ik buikpijn enzo en soms ook wat verhoging en als ik seksueel actief ben geweest doe ik de nodige dingen wel zoals condoom goed uitplassen na de seks maar ik neem ook van die cranberry tabletten maar die.helpen ook niet, en nu zit ik in het roessingh( revalidatiecentrum) maar die arts zegt als je.een blaasontsteking hebt hoef je niet.meteen een.antibiotica kuur te.nemen maar als ik dat niet krijg ga ik echt om van de pijn heeft iemand een idee wat ik hiermee kan? Sorry voor heel veel puntjes ik typ dit op mn mobiel haha

Aline

  • Gast
Re: Blaasontsteking
« Reactie #1 Gepost op: 26 september 2012, 11:20 »
Als ik naar een arts ga met een blaasontsteking, krijg ik iedere keer wel antibiotica mee. Vaak probeer ik het zelf op te lossen met extreem veel drinken. Als dat niet wil, dan krijg ik weer een kuur.

Je zou ook na het vrijen jezelf goed van onderen kunnen wassen/spoelen met water en paar glazen drinken zodat je zodra je wakker wordt direct weer veel moet plassen.


Offline nicOle93

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #2 Gepost op: 26 september 2012, 12:21 »
Dat wassen doe ik ook doe ik standaard al haha en ik drink van mezelf al wel veel maarja ik vraag wel als ze een keer een kweek willen doen ofzo

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2012, 14:41 »
je hoort ook goede berichten over cranberrysap bij blaasontstekingen.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2012, 17:21 »
Cranberry doet bij mij ook niks. Dus ik denk dat je helaas tot die zelfde groep behoord. Weet niet wat je verder kan doen om ontstekingen te voorkomen. Een kweek laten maken is altijd goed. Dan krijg je iig gericht ab in plaats van een breedspectrum ab. Als je veel last hebt kun je ook nog een verwijzing naar een uroloog vragen. Dan kan die arts uitzoeken waardoor het komt. Het zou ook kunnen dat je niet volledig uit kunt plassen. En dan heb je een kweekvijver voor bacteriën.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2012, 17:38 »
Wat voor mij de gouden tip is geweest... 

Geen strings dragen. Mijn uroloog heeft het me verboden sinds dien is het aantal blaasontstekingen gehalveerd

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2012, 08:32 »
Elke dag citroensap drinken om een blaasontsteking te voorkomen en als je al een blaasontsteking hebt elke twee uur, schijnt ook te helpen. Het zuur doodt de bacteriën en daarnaast zit er veel vitamine c in citroen, wat ook goed is tegen blaasontstekingen (spreek niet uit ervaring, maar van horen zeggen).
Sterkte ermee. Het lijkt me vervelend zo vaak een ontsteking te hebben.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2012, 10:56 »
Vita c is een fabel. Helpt dus niet. En dat van cranberries gaat ook voor maar heel weinig mensen (10%) op. Wat wel helpt is voldoende drinken en goed uitplassen. Verder kan je er echt maar weinig aan doen. Spreek wel uit ervaring.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2012, 11:14 »
Bepaalde dingen "eten/drinken" tegen blaasontsteking is sowieso vaak een fabel. Denk er eens over na: het komt in je verteringsstelsel en daar wordt het compleet afgebroken tot hele kleine voedingsstoffen. Het zuur van een citroen blijft niet zuur. Je bloed wordt niet een lager PH ineens en dus ook je plas wordt niet een lager PH. Maar goed ook want je lichaam kan maar hele kleine schommelingen in het PH aan. Al die voedingsmiddelen die dus gegeten of gedronken worden speciaal voor de blaasontsteking komen compleet onherkenbaar weer in de blaas. Daarnaast plas je niet precies dat uit wat je net hebt gedronken (heb ooit weleens een oud forumlid horen zeggen dat ze een snelle blaas had omdat ze binnen 10 minuten haar gedronken theetje weer uit plaste). Je nier maakt geen onderscheid in welk vocht het uitscheid.

Ik ben het met Nigelle eens wat dit betreft, het enige wat gaat helpen is voldoende drinken. Wat mij betreft helpen die cranberry sapjes en "elke 2 uur citroensap" dan ook alleen maar omdat het je dwingt meer te drinken en vanwege het placebo-effect.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2012, 11:56 »
Ik heb even gegoogled en vitamine C is inderdaad een fabel. Maar soms zie je wel aan je urine wat je gegeten of gedronken hebt, dus dingen kunnen wel langs de verteringsprocessen in je blaas belanden. Denk aan rode urine als je rode bieten gegeten hebt...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2012, 12:14 »
Kleurstof is wel iets anders dan een zuurgraad.

Aline

  • Gast
Re: Blaasontsteking
« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2012, 12:58 »
Of de geur van asperges als je die hebt gegeten. (Bah).


Lotte

  • Gast
Re: Blaasontsteking
« Reactie #12 Gepost op: 13 oktober 2012, 13:05 »
Wat wel is met vitamine c, wat ik altijd leerde, is dat je er veel van moet plassen en het daardoor zo is dat je bacteriegroei remt.
Zelf heb ik gelukkig pas 1x in mn leven blaasontsteking gehad, ironisch genoeg gekregen toen ik besloot uit hygiëne met van die intiemzeep te wassen... Gelijk mee gestopt en nooit neer gehad!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #13 Gepost op: 13 oktober 2012, 13:19 »
Die zeep wast ook alle goede bacteriën weg die je nodig heb voor bescherming van je blaas. Wat wel kan is je wassen met zeep vrije wasgel. Die kan geen kwaad.  ;)   

Zelf heb ik nog nooit gemerkt dat ik van vita C meer moet plassen. Wel bij koffie. Maar dat is algemeen bekend denk ik zo. ;)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Blaasontsteking
« Reactie #14 Gepost op: 13 oktober 2012, 13:23 »
Koffie werkt bij mij juist laxerend :P (Of werkte eigenlijk want mijn darmen reageren tegenwoordig nergens meer op lijkt het)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal