Strijken
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Strijken  (gelezen 16310 keer)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Strijken
« Gepost op: 4 juni 2012, 11:26 »
Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat doen met strijken. Nu doet thuiszorg dat voor mij maar dat kost ze heel veel tijd

De reden dat ik niet kan strijken is dat in niet kan staan. Als ik de strijkplank lager zet om dan zittend op mn trippelstoel te strijken kan ik niet dichtbij genoeg zitten omdat mn benen dan niet onder de strijkplank kunnen door de gekruiste poten.

Nu denk ik dat ik qua armen ook niet heel lang zou kunnen strijken maar als ik tussendoor wat dingetjes kan strijken scheelt dat toch een hoop tijd zodat thuiszorg wat ander kan doen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2012, 11:41 »
Ik heb een keer een strijkplank gezien waar je een kruk bij kon kopen. Die plank die had de poten op een bepaalde manier zodat je er met je benen onderkon.

Ik strijk gewoon helemaal niet. Mijn vriend strijkt heel af en toe een keer een overhemd als hij naar iets belangrijks moet, maar bijna al zijn overhemden hoeven niet gestreken (en hij draagt ook vaak polo's naar zijn werk)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2012, 11:43 »
Bij de ikea kun je een tafelstrijkplank kopen. Kun je gewoon op tafel zitten en dan met je trippelstoel er bij. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50119054/

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2012, 11:47 »
Dat niet strijken deed ik ook vóór ik kinderen kreeg.

Dat ziet er handig uit van ikra vraag me alleen af of het niet te hoog word.  Maar gaeker ff naar ikea om te kijkrn

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #4 Gepost op: 4 juni 2012, 11:48 »
Hij komt ongeveer 5 cm hoger dan je tafel. Als je je trippelstoel wat hoger kunt zetten, is het geen probleem. Ik heb deze ook in ieder geval.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Strijken
« Reactie #5 Gepost op: 4 juni 2012, 11:59 »
Ik strijk gewoon helemaal niet. Ik kan niet lang staan, de strijkplank is onhandig als je zit en daarbij is het best wat werk met je armen. Nee, ik strijk lekker niet, scheelt een hoop problemen ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #6 Gepost op: 4 juni 2012, 13:51 »
Ik strijk ook helemaal niet, als er wel wat gestreken moet worden doet mijn vriend het.. Maar hier heb je natuurlijk geen drol aan ;)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #7 Gepost op: 4 juni 2012, 15:48 »
Ik vind het een beetje lullig om Eric als hij de hele dag heeft gewerkt s'avonds nog eens te laten strijken. M'n hulp heeft vandaag serieus 2 uur staan strijken. Maar ik ga eens kijken voor dat ding bij de ikea dat lijkt me heel erg handig.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #8 Gepost op: 4 juni 2012, 16:02 »
Je hebt trouwens ook strijkkrukken. http://www.redcoon.nl/B116370-Leifheit-71325-Multi-Niveau-kruk-chroom_Accessoires-Strijken zoietsbijvoorbeeld. Ik vind ze heel beroerd zitten.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2012, 16:39 »
Ja die strijkkrukken heb ik vaker gezien. Mijn rompbalans is veel te slecht om daarop te kunnen zitten.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #10 Gepost op: 4 juni 2012, 16:40 »


Dit is de plank die ik bedoelde. De poten zitten aan de zijkant van de plank waardoor er ruimte is voor je benen onder de plank. Er kan een kruk bijgekocht worden, maar je kan natuurlijk ook je trippelstoel gebruiken.

De plank is van Besthome en ik heb hem destijds gezien bij de kijkshop.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2012, 16:44 door Ingeborg »

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #12 Gepost op: 4 juni 2012, 17:05 »
Dat ziet er wel handig uit maar ik denk dat ik voor de ikea plank ga. Die is stukken voordeliger.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #13 Gepost op: 5 juni 2012, 21:14 »
Ik strijk nooit, ook omdat ik niet lang genoeg kan staan en met mijn benen niet ver genoeg onder de plank kan komen, zodat het te zwaar is voor mijn armen. Heb ooit op internet een speciale rolstoelstrijkplank gezien, maar die kan ik nu niet meer vinden. Dat tafelding ziet er wel handig uit, misschien moet ik nog maar een keer naar de ikea! Maar liever laat ik iemand anders strijken... :bloos:

Martinuzje

  • Gast
Re: Strijken
« Reactie #14 Gepost op: 5 juni 2012, 21:16 »
Ik zal er toch een keer aan moeten geloven ben ik bang. Heb zelf aardig wat bloesjes die gestreken moeten worden en als ik bij vriendlief ben, dan moet ik er ook meestal aan geloven.. Vooral omdat hij met 1 hand niet kan strijken... (en bovendien is hij gewoon een man :lachen:). Meestal strijk ik wat, dan ga ik ff zitten of rondlopen en dan ga ik een paar minuutjes weer verder.. Ik heb zo'n plank van de Ikea gehad, maar vond het juist niet fijn werken... Hij is nog niet eens de helft van een grote strijkplank qua formaat, dus echt bloesjes erop strijken lukte niet... :-[

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal