Strijken
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Strijken  (gelezen 16313 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Strijken
« Reactie #30 Gepost op: 3 juli 2012, 13:02 »
Poeh strijken is wel een hot item :P

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #31 Gepost op: 3 juli 2012, 13:12 »
Dat het per 12 gaat is niet handig als je het eerst zou willen uitproberen

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #32 Gepost op: 3 juli 2012, 14:15 »
Ik heb even gegoogled en je schijnt dit ook zelf te kunnen maken. 250 ml water en een theelepel wasverzachter, even schudden en klaar!
Als je zoekt op 'how to make wrinkle releaser spray' kom je een heleboel 'recepten' tegen.

Lotte

  • Gast
Re: Strijken
« Reactie #33 Gepost op: 3 juli 2012, 14:24 »
Dat is een stuk goedkoper! en zulke sprays heb je in nl ook gewoon bij supermarky en veel drogisterijen.

Offline Lotte--

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #34 Gepost op: 19 juli 2012, 09:44 »
Ik wou even vragen of er iemand één van die speciale strijkplanken heeft waarbij je met je benen er onder kan.
Normaal gezien geef ik mijn strijk uit maar in de verlofperiode is dat dikwijls een probleem, nu ben ik van plan toch maar een strijkplank aan te kopen, heb in de winkels in de buurt hier gekeken of ik er eentje kon proberen maar nergens was er eentje waar ik onder kon en deze die hier vermeld staan waren daar niet te vinden. Mijn poetshulp wil ook wel de strijk meenemen, maar soms is het ook wel handig snel nog even dat bloesje of rokje te strijken dat je dan wil aantrekken. Ik ben ook niet in het bezit van een strijkijzer, en aangezien ik niet vaak zal strijken moet dat ook niet het duurste model zijn, maar het mag ook weer niet te zwaar zijn, heeft iemand daar ervaring mee?

Lotte

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #35 Gepost op: 19 juli 2012, 09:47 »
Ik zou sowieso voor een stoomstrijkijzer gaan deze strijken lichter. Bij blokker of marskramer vaak aanbiedingen van bijv tefal strijkijzers. Ik heb een gewone strijkplank maar daar zit ik ook bij als ik zelf even iets strijk (normaal doet de hulp het)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #36 Gepost op: 19 juli 2012, 12:25 »
je moet gewoon eens wat strijkijzers proberen(vasthouden en bewegen),kan bv. bij de mediamarkt ofzo.Kies dan gewoon de lichtste uit.(bedenk wel dat als je water in een stoomstrijkijzer doet hij zwaarder wordt ;)) Je kunt ook je katoentjes met een plantenspuit bevochtigen en dan strijken,hetzelfde effect.
Heb jij een onderijdbare keuken?Dan zou je ook op het aanrechtblad kunnen strijken,handdoek eronder en strijken maar.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Lotte--

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #37 Gepost op: 19 juli 2012, 12:57 »
Dus kan het eventueel ook gewoon op een gewone strijkplank, het zou toch maar voor paar stukjes zijn.
Mijn moeder heeft een gewoon stoomstrijkijzer, als dat gevuld is met water kan ik er niets meer mee, bedankt Edith voor je tip om met de plantenspuit te werken. Ik zal eens een paar ijzers proberen in de winkel.
Mijn keuken wordt waarschijnlijk eind volgende maand aangepast, misschien moet ik nog even wachten met een strijkplank en kijken of ik daar kan strijken.
Is een handdoek echt voldoende? mijn keukenblad is niet echt hittebestendig?

Lotte

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #38 Gepost op: 19 juli 2012, 17:46 »
Je kunt bij de hema van die universele strijkplankovertrekken kopen.Voor een habbekrats.Het lijkt rechttoe rechtaan en die kun je via het koordje passend trekken.Je zou als je een dubbele handdoek niet vertrouwd,zo'n strijkplankhoes kunnen kopen,verknippen en dat als ondergrond gebruiken.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Lotte--

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #39 Gepost op: 19 juli 2012, 19:41 »
Bedankt voor je tip Edith, ga ik zeker eens bekijken.

Lotte

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #40 Gepost op: 19 juli 2012, 20:03 »
Een handdoek werkt inderdaad ook, zo heb ik vaak op tafel gestreken toen ik net op kamers zat. Of een molton, dat gaat ook prima.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #41 Gepost op: 20 juli 2012, 09:15 »
Ik streek wel eens gewoon op mijn bed. Zorgen dat je hoeslaken goed strak ligt en dan strijken.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #42 Gepost op: 25 juli 2012, 01:31 »
Het is al eerder op het forum genoemd maar ik kwam het toevallig gister op internet tegen. En toen moest ik eigenlijk aan jou denken Lotte. Zo'n klein strijkplankje die je op tafel kunt zetten. oa ikea heeft deze en zijn volgens mij ideaal voor kleine dingetjes tussendoor. Deze kun je gewoon op bijv de eettafel zetten zodat je zittend kunt strijken. Bovendien bij ikea € 5,00 dus ook nog eens betaalbaar ;)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #43 Gepost op: 25 juli 2012, 09:12 »
Ik heb sinds een paar weken zo"n plankje en ben er heel blij mee

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Strijken
« Reactie #44 Gepost op: 26 juli 2012, 13:17 »
Ik heb sinds een paar weken zo"n plankje en ben er heel blij mee

Dat wilde ik je inderdaad nog vragen, of je het had gekocht en hoe het bevalt! Fijn!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal