Je eigen rolstoel - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel - GESLOTEN  (gelezen 68670 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Je eigen rolstoel - GESLOTEN
« Gepost op: 10 april 2012, 11:52 »
Hier kunnen we verder praten over handbewogen rolstoelen en alles wat daar mee te maken heeft! Dus welke stoelen er zijn, welke kleur je kiest, hoe lang je nog moet wachten op je nieuwe stoel et cetera.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2012, 17:08 door Wendela »

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2012, 12:29 »
In Support Magazine stond vorig jaar een keer een artikel over elektrische aandrijfsystemen voor handbewogen rolstoelen.
Naast de e-fix werden daar de Light Drive, de e-drive, de Z50 en de Quickie F16 genoemd. Aan die laatste heb je alleen niks want die kan alleen maar op vouwframe quickies ;).
« Laatst bewerkt op: 10 april 2012, 12:31 door Linn »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2012, 12:52 »
ik heb weleens met e-fix rond gereden.
vond het wel fijn systeem opzich.
wek moet je dan armleuning erbij nemen anders word je arm zo hangerig als je dat niet doet.
maar ik kan het goed volhouden met en zonder emotion wielen.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2012, 00:18 »
Dr is niks mis mee om rond te kijken hoor ;) Wou je gewoon even waarschuwen. Ik had zelf al helemaal bedacht welk merk en model rolstoel het ging worden en het is uiteindelijk op iets heel anders uit gekomen.
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2012, 17:37 »
Yess! Maandag komt mijn nieuwe rolstoel ;D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2012, 23:23 »
Als ik ooit een auto heb waar ik mijn rolstoel niet in hoef te tillen, zou ik graag een 'zwaardere' rolstoel willen hebben. Klinkt gek, maar dat komt dan door alle extra opties. Zoals fijne hoepels, zodat ik beter kan rollen, maar die zijn zwaar. En ik heb nu al die zware rugleuning, die ik er elke keer af moet halen voor ik mijn stoel de auto in krijg. En misschien wil ik wel armleuningen.
Hebben jullie wel eens over armleuningen nagedacht? Ik kan niet de hele dag zonder, dus ik moet vaak mijn armen op tafel leggen, tijdens het autorijden trek ik mijn linker been op de stoel, zodat mijn arm er onder kan liggen en ik hang vaak scheef in mijn rolstoel, zodat ik beurtelings met een van mijn armen op de spatborden van mijn rolstoel kan leunen. Volgens mij zijn armleuningen dan toch een stuk handiger. Ik vind het soms wat suffig staan, maar ik ken een hoop Japanse sporters die armleuningen op hun stoel hebben en dat staat totaal niet suf. Dus ik denk dat het van de stoel afhangt. In Japan is het blijkbaar normaal om ze er op te hebben. Waarom in Nederland niet?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2012, 23:28 »
Ik vind arm leuningen biet perse suf staan. Alleen als je ze niet nodig hebt zitten ze alleen maar in de weg. Trouwens wat zou het uitmaken of ze suf staan. Als je het nodig hebt is dat maar zo :-) beter functioneel dan alleen maar mooi toch.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2012, 05:47 »
Had je je auto nu via het UWV? Misschien dat je dan voor het tillen een oplossing aan ze zou kunnen vragen. Wie weet kan je nu al een takeltje voor je stoel in je auto krijgen. Zou toch fijn zijn dat je dan ook kan kijken naar armleuningen voor je rolstoel? Denk dat dat ook beter voor je rug is.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2012, 11:58 »
Die takels zijn zooooo langzaam. En ik ben erg ongeduldig. Dat gaat dus lastig samen...
Je kunt armleuningen ook naar achteren wegklappen, in dag geval zitten ze niet in de weg met rijden. En daarnaast zijn mijn heupen niet echt breder dan mijn schouders en sluit mijn stoel mooi aan (is niet te breed), dus ik denk dat het wel mee zal vallen met in de weg zitten tijdens het rollen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2012, 13:08 »
Kan je hem niet op (laten) voeren dan? Dat hij wat sneller word? En anders moet je maar meer geduld hebben tot je rolstoel in of uit de auto gehesen is.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2012, 13:42 »
*Ziet een meisje bij de auto ongeduldig staan met der voet zenuwachtig tikkend op de grond* :lachen:

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2012, 13:54 »
Hoe til jij je stoel nu Marianne? Misschien is er nog wel een andere manier om je rolstoel in de auto te krijgen, die wel haalbaar is. Ik heb Rika die van haar wel eens in zien laden, vraag me niet hoe ze het precies doet (kan ze beter zelf vertellen ;) ) maar dat zag er heel veel handiger uit dan hoe ik het doe.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2012, 16:00 »
Ik heb een hoge opstaande rand aan de achterkant van mijn auto. Had ik dat niet, dan zou ik eerst de voorwieltjes omhoog kiepen en mijn stoel als het ware half tillend, half rijdend de auto in werken. Maar nu moet ik hem dus helemaal tillen. Als ik moet bukken om de wielen er af te halen, krijg ik last van mijn rug. Ook als ik daarbij op de kofferbak ga zitten. Dus ik haal eerst de rugleuning er af en til de stoel dan in zijn geheel de auto in. Dat gaat precies, ik heb gelukkig de lichtste uitvoering van mijn stoel. Maar dat zal niet meer lukken als ik flexrim hoepels en/of armleuningen neem...

Maar niemand hier die armleuningen heeft of overwogen heeft ze aan te schaffen?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #13 Gepost op: 16 april 2012, 10:55 »
Jaaaa, mijn rolstoel is er... Kan ik zelf rollen buiten :D

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #14 Gepost op: 16 april 2012, 10:55 »
dat is lekker

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal