Je eigen rolstoel - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel - GESLOTEN  (gelezen 68694 keer)

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #30 Gepost op: 28 april 2012, 11:24 »
Is het verstandig/haalbaar om gewoon via de gemeente een rolstoel aan te vragen? Of is het altijd handiger dit via een revalidatietraject te doen?
Ik ben het thuis zitten en die vrijheidsbeperking zó zat!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #31 Gepost op: 28 april 2012, 12:48 »
Hoe bedoel je dit? Want je moet een rolstoel altijd bij de gemeente(wmo) aanvragen. Een revalidatiearts/ergo kan helpen met een rapportage voor de rolstoel en kan invloed hebben maar er zijn ook gemeentes die niks met die info doen. De wmo bepaald uiteindelijk.

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #32 Gepost op: 28 april 2012, 12:57 »
Ik bedoelde zoals jij het opvat. Een rolstoel bij de gemeente aanvragen met wel een revalidatiearts achter je, of op eigen houtje. Ik was een beetje onduidelijk zie ik nu.
Ik heb 16 mei intake bij reva, maar wil voor die tijd al een aanvraag indienen voor een rolstoel. Vroeg me af of dat verstandig is of dat ik beter kan wachten tot ik gezien ben bij de reva-arts, voor de volledigheid :)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #33 Gepost op: 28 april 2012, 13:47 »
Ik zou denk ik toch wachten tot de intake reva. Stel dat je een revatraject krijgt (weet niet of dat de insteek is?) heb je kans dat de wmo het afwijst omdat ze dan eerst willen kijken hoever je daarna komt. Als je de reva achter je hebt staan die zegt dat het dan heus niet ineens over is, vergroot dat wel je kans denk ik.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #34 Gepost op: 28 april 2012, 14:20 »
Ik heb mijn rolstoel aangevraagd toen ik nog geen reva had. Wel de diagnose HMS toen.. Er kwamen van de gemeente mensen langs om de situatie te bekijken en zo. Ik had wel de huisarts en mijn fysio achter me staan.

Ze zijn langs geweest en nu zit ik eindelijk goed, ik zit echt een stuk lekkerder en het gaat ineens allemaal een stuk lichter omdat ik minder kracht uit mijn schouders hoef te halen :D De wig is ook veranderd, heb nu het gevoel dat ik lekker in mn stoel zit ipv er op. Er moest wel zaagwerk aan te pas komen!
Alleen nu zitten de spatborden te dicht op de banden, hebben we dat weer. Hij heeft ze een beetje kunnen buigen zodat ze niet aanlopen, maar er moeten dus nieuwe (grotere) spatborden besteld worden, daar gaat vast weer een tijdje overheen. Is ook altijd wat hè :P

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #35 Gepost op: 28 april 2012, 21:43 »
Ik ben blij dat je nu beter in je stoel zit, Zwaantje!

En ManekiNeko: als ik jou was, zou ik nog even wachten. Stel dat je gaat revalideren, dan kom je in aanraking met een ergotherapeut die je kan adviseren met betrekking tot je rolstoel. Als je nu buiten het revalidatiecentrum om een rolstoel aanvraagt, krijg je waarschijnlijk een standaard rolstoel. Misschien voldoet die wel voor jou, dan is er niks aan de hand. Maar stel dat je toch iets "speciaals" nodig hebt, dan is de kans dat het goed komt daarmee groter als een ergo je ermee helpt.
Mijn eerste rolstoel is overigens buiten de reva om gegaan. Hij was op zich heel mooi, ware het niet dat ik veel te hoog tussen de wielen zat. Maar daar kwam ik pas na een jaar achter...

Martinuzje

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #36 Gepost op: 17 mei 2012, 11:07 »
Ik heb gister een brief gekregen van welzorg. Ik ben geselecteerd om mee te doen aan het testen van een nieuw soort wielen. Is een week testen in juni. Krijg dan de testwielen gewoon op mijn eigen rolstoel. Ik denk dat ik zeker ga meedoen, want het is een mooie mogelijkheid om zoiets uit te proberen of het iets voor mij is, maar ook om te helpen in het doorontwikkelen van de wielen. De wielen heten "Power Assist Wielen" en zijn volgens mij vergelijkbaar met de e-motionwielen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #37 Gepost op: 18 mei 2012, 08:36 »
Succes met het testen Martine

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #38 Gepost op: 20 mei 2012, 21:14 »
Oh dat is best leuk toch om te testen. Succes ermee

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #39 Gepost op: 23 mei 2012, 16:14 »
Ik meld me hier ook maar weer... bericht op mijn voicemail dat ze mijn stoel en handbike willen ophalen. Ik ga er morgen achteraan, willen jullie even duimen dat mijn nieuwe gemeente ze snel over wil nemen? Ze zitten bij dezelfde leverancier, en het spul is nog geen half jaar oud.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #40 Gepost op: 23 mei 2012, 17:20 »
 :o  Ik zal duimen

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #41 Gepost op: 23 mei 2012, 17:35 »
D duimen draaien hier overuren!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #42 Gepost op: 23 mei 2012, 18:57 »
ik hoop voor je dat ze het over willen zou een beetje zonde zijn als ze dat niet doen!

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #43 Gepost op: 23 mei 2012, 19:16 »
Ik duim ook mee, zou idd zonde zijn.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #4
« Reactie #44 Gepost op: 23 mei 2012, 23:18 »
Ik hoop dat ze willen meewerken aan overname! *Duim duim duim*

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal