Spierklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Spierklachten  (gelezen 7876 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Spierklachten
« Gepost op: 5 maart 2012, 14:10 »
Ik heb regelmatig last van spierspasme. Vooral als ik bijvoorbeeld in slaap val. Heb hier wel medicijnen voor maar dat zijn spierverslappers en als ik die neem dan ontspant mijn lichaam teveel waardoor er weer van alles uit de kom gaat. Sinds mijn operatie vorige week maandag heb ik veel meer last van spierspasme en niet alleen voor het slapen gaan. Heeft iemand hier nog andere tips voor?

« Laatst bewerkt op: 5 december 2014, 08:30 door Marielle »

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Spier klachten
« Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2012, 14:27 »
Spierspasmen komen mij bekend voor. Dit is voor mij een teken dat ik me toch heb overbelast. Ik slik zelf geen spierverslappers, anders dan mn blaastabletjes. Wat vaak nog wel wil helpen is als je wat meer magnesium inneemt, daar schijnen de spasmes van af te nemen. Ik zelf heb niet echt goede tips, ik zing het meestal uit, ook al is dat niet de allerprettigste manier.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2012, 15:14 »
Ik heb ook veel spasmes en slik ook echt alleen maar diazepam als de aanvallen te lang duren en ik er uitgeput van raak,omdat ik er ook meer luxen van krijg.Dit als ik grote aanvallen heb,dan doet mijn hele lichaam mee.(lijkt wel een epeleptie-aanval),maar gelukig heb ik die al zeker een jaar niet meer gehad.Sinds ik eigenlijk sondevoeding had en weer op gewicht kwam en de juiste stoffen binnenkreeg.Dus denk ik zelf wel aan een link tussen bepaalde tekorten en spasmes.Voor korte spasmeaanvallen van alleen armen,bekken of benen neem ik eigenlijk alleen maar magnesium/caciumbruistabletten.Magnesium werkt goed tegen spierkrampen en calcium is nodig voor betere opname.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #3 Gepost op: 5 maart 2012, 15:53 »
Magnesium tabletten kan ik niet tegen... Ik merk wel dat het dus sinds afgelopen week erger is. Misschien dus door een tekort aan bepaalde voedingsstoffen/vitamines.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2012, 15:55 »
Ik heb ook spierspasmes/schokken en dan vooral 's avonds en op andere momenten dat ik mijn benen laat ontspannen terwijl ik daarvoor een hoge spierspanning had. Ik slik al vrij veel magnesium voor mijn darmen en dat helpt bij mij niks. Mijn theorie is dat mijn spieren als ze zo'n hoge spierspanning hebben moeite hebben met het ontspannen. Niet geleidelijk maar met schokken, en bij zo'n schok komt er dus een tegenreactie in de vorm van een spasme. Mijn spieren hebben ook veel te sterke reflexen bij het staan en lopen (ik schok dan heen en weer doordat de spieren elkaar te sterk compenseren en zo krijg je een steeds ergere reactie tot er een hele hoge spanning is en ik val of ga zitten) en ook met bewegen zijn sommige spieren schokkerig, hier komt dus die theorie vandaan. Als ik moe of overbelast ben is het wel erger en heb ik het dus ook overdag. Soms zijn het alleen mijn benen, maar vaak trekt ook mijn rug hol. Heel soms vliegt er ook een arm de lucht in, maar ik ben er nog niet achter of ik dat doe vanuit de schrik of het een spasme is.

Ik wil geen meds voor deze klachten en heb het eigenlijk nog nooit aan een arts verteld   :bloos:

Wat ik meestal doe is een zo comfortabel mogelijke positie opzoeken (maar dit werkt bijna nooit). Soms vraag ik Jeroen zijn benen op de mijne te leggen zodat ze iig niet de lucht in vliegen. Het houd jammer genoeg niet te spasmes tegen. Wel heb ik het idee dat de warmte van een ander lichaam helpt om geleidelijk de spierspanning af te laten nemen zonder de schokken te creëren. Verder is het bij mij een kwestie van het uitzitten. De spierspanning moet langzaam afnemen en dan heb ik op een gegeven moment geen schokken meer. Maar de schokken zelf zorgen ook weer voor een hogere spanning, dus het duurt soms erg lang.

Een aantal schokken als je in slaap valt is trouwens normaal!
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2012, 15:58 door Ingeborg »

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2012, 17:37 »
Ik sluit me bij je aan wendela .Het is een kwestie van uitzitten tot de aanval over is.Ik vraag geert ook wel eens of hij me vast wil houden,dan worden de schokken iets tegen gehouden en de warmte doet goed.Magnesium helpt me ook niet tegen de spasmes,maar bv. wel tegen de pijnlijke kramp in m'n kuiten die ook vaak hebt.Maar die soort spierkramp vind ik wat anders als spasmes.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:10 door Wendela »
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2012, 17:44 »
Dus het kan wel bevoordelijk zijn om op mijn elektrische deken te gaan liggen? Warmte...

In elk geval bedankt :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2012, 18:06 »
Ik sluit me bij je aan wendela. het is een kwestie van uitzitten tot de aanval over is.Ik vraag geert ook wel eens of hij me vast wil houden,dan worden de schokken iets tegen gehouden en de warmte doet goed.Magnesium helpt me ook niet tegen de spasmes,maar bv. wel tegen de pijnlijke kramp in m'n kuiten die ook vaak hebt.Maar die soort spierkramp vind ik wat anders als spasmes.
Magnesium helpt bij mij ook niet tegen kramp hoor. Ik heb met die magnesium (die neem ik elke dag als laxeer) al een aantal keer verschrikkelijke kramp in mn bovenbenen en kuiten gehad. Dat is de soort kramp waarbij elke beweging/trilling/aanraking kramp en pijn veroorzaakt. Heel raar. En t is bij mij altijd in beide benen tegelijk!

@Rachel: ja een elektrische deken of misschien een bad. Een vriend (of moeder?) om tegenaan te liggen helpt ook. En misschien kan je ook eens vragen of ze de spieren willen masseren (hard wrijven en de spieren veel "input" geven)
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:10 door Wendela »

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2012, 18:23 »
Misschien omdat je er geen calcium bij neemt.Toen ik nog een dikke darm had,nam ik ook veel magnesium,maar ook de door mijn arts voorgestelde magnesium-calciumtabletten.Ik heb 2 middelen ook altijd los van elkaar gezien.Maar goed,het kan ook goed dat het niet bij jou helpt.Bij ook niet zo dat ik geen spierkramp meer heb,maar wel minder.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2012, 19:24 »
ik heb er idd geen calcium bij, maar ik heb wel genoeg calcium zitten in mn sondevoeding. Dat is namelijk gewoon volledige voeding. ik zie net dat er per 100 ml 80 mg Ca in zit, dus ik zou 1600 mg binnenkrijgen. Dat lijkt me best veel! Dat is meer dan de ADH.

Amanda

  • Gast
Re: Spier klachten
« Reactie #10 Gepost op: 5 maart 2012, 19:26 »
1600mg is inderdaad veel! In 1 pak yoghurt zit namelijk 1400mg per liter.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Spier klachten
« Reactie #11 Gepost op: 5 maart 2012, 19:46 »
Ik heb ook last van spasmes, soms is het maanden weg, dan is het er plotseling weer. Vanmiddag nog fysiotherapie moeten afbreken omdat mijn benen in een spasmeaanval schoten.

Bij mij is het 's avonds het ergst, het gebeurt meestal als ik een spier probeer aan te spannen of een beweging maak. Of mijn spierspanning in rust om te beginnen al hoog is. Ik heb het zowel in mijn benen, rug en armen, blaas en soms ook in mijn gezicht.

Mijn huisarts denk dat het komt door te weinig beweging, ik zet hier zelf mijn vraagtekens bij.

Mijn fysiotherapeut zegt dat hij normaal gesproken zou proberen door te strekken bij spasmes, maar dat dat bij mijn knieën niet zo verstandig lijkt. Hij wil woensdag proberen te masseren in de hoop dat dat het wat rustiger maakt.
Collective madness is called sanity

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #12 Gepost op: 6 maart 2012, 08:53 »
Ik krijg mijn spasmes altijd in rust of 's nachts.Het is net alsof ik door de ontspanning mijn totale spierspanning kwijt ben en mijn lichaam dan als een gek die spanning terug probeert te krijgen.Ik voel het ook altijd aan komen,dan krijg ik zo'n unheimlisch gevoel in m'n spieren en het gevoel dat er iets met m'n spieren gaat gebeuren ofzo.Kan het niet goed uitleggen.Ik heb ook als ik lang zit,bv. s'avonds in m'n makkelijke stoel of lang in m'n elro dat als ik dan opsta en een paar stappen doe dan ik in een soort ongecontroleerde uitrek schiet.Net las een kat die zich eerst goed uit moet rekken voordat hij in beweging kan komen.Alleen voel ik het niet aankomen en gaat het bij mij zo ongecontroleerd en heftig dat ik dan door mijn rug schiet of dat m'n benen zo enorm naar achter klappen.Ik kan me daarna ook niet meer bewegen en sta gewoon een aantal minuten op slot,in meestal onmogenlijke houding.Als het lang duurt vraagt het thuisfront,moeten we helpen,want ja als moeder langer dan 10 minuten ergens in een limbo-danser-houding halverwege de woonkamer staat,dan wordt het genant en voor moeders erg pijnlijk.Ik wordt dan voorzichtig in positie teruggezet en dan al electric-boogie dansend in m'n stoel terug geplaatst,waarin ik m'n dansje nog even voort zet en dan langzamerhand weer tot rust kom en dan een pijnstiller moet nemen of ik voer het danstempo op en stuiter uit de stoel en dan heb ik nog meer pijnstilling nodig.
Ik probeer ook echt even als ik opsta,even te blijven staan en op die manier contact met m'n benen te maken,maar vaak vergeet ik het en dan maakt m'n lijf na een paar passen op heftige wijze contact met mij.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #13 Gepost op: 6 maart 2012, 09:29 »
Oh edith! Zoals jij je spasmes beschrijft zo voel ik ze dus ook echt precies! Je beschrijft t zo duidelijk.

Dat uitrekken is wel raar zeg. Ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen, maar t lijkt me behoorlijk naar.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Spier klachten
« Reactie #14 Gepost op: 6 maart 2012, 09:50 »
Ik wel, dat uitrekken heb ik dus ook...en het schiet ALTIJD net verkeerd en dan sta je op slot...zeer genant en pijnlijk.
En de omschrijving, ik herken het helemaal. Niels roept al direct als het begint "yeah, shake it baby"....het is alleen zo vermoeiend -.-

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal