Spierklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Spierklachten  (gelezen 7875 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #15 Gepost op: 4 december 2014, 21:03 »
Heeft iemand een briljant idee wat je met je spieren kan doe met deze kou? Ik merk dat ik nogal sterk reageer op de temperatuurwisselingen. (Van warm huis via koude buitenlucht naar warme auto enzovoorts). Krijg tijdens / rond zo'n temperatuurwisseling veel sneller luxaties bij bijv. rolstoel rijden of heb problemen met drempels die normaal te doen zijn.

Is dit herkenbaar en wat doen jullie ermee?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Spier klachten
« Reactie #16 Gepost op: 5 december 2014, 00:05 »
Thermokleding voor buiten en ski kleding. Vooral mijn benen reageer er heftig op.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Spierklachten
« Reactie #17 Gepost op: 5 december 2014, 13:10 »
Ja idd, extra laagjes kleding aan. En verder leg ik vaak een pittenkussen op mn benen enzo. Ik zorg gewoon dat ik niet al teveel kou op mn benen krijg ook.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Spierklachten
« Reactie #18 Gepost op: 10 december 2014, 13:53 »
Mijn benen reageren er ook heftig op. Ik heb vorig jaar vaak met mijn benen ingepakt in een dekentje gezeten. Dat helpt wel want het houdt het lekker warm, alleen ik vind het altijd zo gehandicapt staan  (A)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Spierklachten
« Reactie #19 Gepost op: 10 december 2014, 16:51 »
Probleem is alleen dat dik inpakken ook lastig is. Het gaat echt om ministukjes buiten: van de deur naar de auto, en dan zowel thuis als op kantoor. De hele dag om die reden thermokleding aandoen is geen optie (veeeel te warm en ook niet heel netjes) en omkleden kost ook weer veel energie. Zelfde geldt voor een laarzenwissel met bijv. snowboots.
Aan de andere kant: allebei je enkels luxeren door spierreactie met auto krabben in de kou is ook geen pretje... Ik vrees dat het gewoon behelpen blijft, met dit soort weer.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Spierklachten
« Reactie #20 Gepost op: 11 december 2014, 10:20 »
Ohja dat is dan een beetje omslachtig om je steeds zo in en uit te pakken. Kost ook weer energie. Je hebt van die kleine handwarmers en dingen. Misschien kun je een kruik maken en die onder je bovenbenen leggen zodat je op die kleine stukjes daar nog warmte van af krijgt.
Blijft lastig

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Spierklachten
« Reactie #21 Gepost op: 13 december 2014, 13:29 »
Wat ik vroeger altijd deed was van die warmte pakkingen (je moet ze klikken, en dan geven ze warmte af) in mijn schoenen leggen als ik in de kou naar buiten moest. Als je voeten warm zijn, blijven je benen automatisch ook warmer.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal