Woning aanpassingen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Woning aanpassingen  (gelezen 14001 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #30 Gepost op: 3 mei 2012, 14:34 »
Jemig wat een gedoe zeg! Maar stel nou dat het of/of is. Dus of verlagen of zo laten maar geen hoog/laag. Zou Niels dan eventueel ook zittend kunnen koken? Tis natuurlijk niet de bedoeling en niet handig maar je moet dan wat :/ Blijf wel duimen voor je hoog/laag keuken!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #31 Gepost op: 3 mei 2012, 15:15 »
Ik hoop dat je een hoog/laag aangepaste keuken krijgt! En lukt dat niet, dan hoop ik dat Niels zittend op een (trippel)stoel wil koken...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #32 Gepost op: 4 mei 2012, 09:45 »
Niels zou an sich wel zittend willen koken, dat is geen probleem. Het probleem is wel dat een keuken dan op mijn lengte wordt afgesteld en voor mij onderrijdbaar wordt gemaakt. Niels is vele malen groter dan ik, dus zelfs zittend zou hij dan niet goed bij  alles kunnen, want dan kan hij niet onder het aanrechtblad rijden. Dat is t grote probleem. Anders had ik t niet zo erg gevonden om een op mij aangepaste keuken te krijgen.


Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #33 Gepost op: 4 mei 2012, 10:04 »
Het is gewoon belachelijk. Een hoog-laag keuken is echt geen luxe! En daarbij hoef je geen elektrisch verstelbare en een handmatige is echt niet zo belachelijk duur.

Hopelijk gaan ze toch overstag Roos!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #34 Gepost op: 4 mei 2012, 13:45 »
Ik blijf vinden dat een hoog/laag keuken de beste oplossing is, ik vroeg me alleen af of dat een mogelijkheid zou zijn. Maar je wilt Niels zijn rug graag besparen natuurlijk! Maar wat willen ze nu gaan doen dan, medisch onderzoek oid?

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #35 Gepost op: 4 mei 2012, 17:31 »
Wat een ontzettend idioot gedoe dit zeg. Alsof je voor je lol aanpassingen aanvraagt. Echt zwaar kak dit. Ik duim.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #36 Gepost op: 4 mei 2012, 22:58 »
Ik kreeg destijds (toen ik nog een partner had) ook geen hoog/laag keuken. Mijn keuken is gewoon op normale hoogte en ik kreeg de mogelijkheid om via de zorgverzekering een elektrische in hoogte verstelbare trippelstoel aan te vragen. Oke da's op zich niet ideaal, maar wel te doen. Ik zet mijn trippelstoel nu hoog als ik ga koken en mijn kinderen (die inmiddels ook erg lang zijn) kunnen gewoon ook overweg met de keuken, omdat hij normale hoogte heeft. Wel is de keuken onderrijdbaar gemaakt en heb ik van die laden die makkelijk open/dicht gaan. Ik heb zelf een keramische kookplaat aangeschaft, zodat ik de pannen over het aanrecht op de kookplaat kan schuiven, zonder ze te hoeven tillen en ze hebben er een verlengde zwenkkraan ingezet.
Wellicht zou dit nog een optie zijn als de hoog/laag keuken echt afgewezen wordt?

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #37 Gepost op: 5 mei 2012, 19:51 »
Raar hoor,die redenatie van je gemeente.Ik kreeg juist een indicatie voor een hoog-laag keuken omdat dan iedereen zou kunnen koken.Wel zou ik dan een keuken krijgen die je met de hand hoog of laag moest draaien,omdat electrisch te duur zou zijn.Dit als mijn toenmalige huis aangepast zou worden.We zijn uiteindelijk in het aangepaste huis gebleven waar we tijdelijk in zouden wonen en hier is alles superdeluxe aangepast.(de aanpassingen stammen nog uit de tijd waarin er nog niet zoveel bezuinigd werd op aanpassingen)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #38 Gepost op: 6 mei 2012, 13:16 »
@ zonne: een hoog/laag trippelstoel krijg ik niet toegewezen, aangezien mijn verzekering daarvan vind dat je binnenshuis niet meer zou kunnen lopen. Dat kan ik dus nog wel, al is het misschien niet altijd even florisant.
Het gaat meer om het langdurig staan in een keuken, ik vind het zelf nog een beetje vroeg om een trippelstoel te krijgen, als alleen het koken en de keuken het probleem zijn.

@ Edith: Ik ben het met je eens dat de redenatie een beetje vreemd overkomt. Maar goed, ik wacht het allemaal wel af. Mocht het allemaal niet toegewezen worden, dan heb je nog altijd een bezwaarprocedure en als dat ook niks wordt, gaan we wel zelf sparen voor zo een keuken...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #39 Gepost op: 6 mei 2012, 15:28 »
En een in hoogte verstelbare kruk? een zadelkruk bijv? Nou hoor ik ook vaak dat mensen daarop niet kunnen zitten dus weet niet of dit wat is.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #40 Gepost op: 6 mei 2012, 15:33 »
Tja, gemeentes houden er soms rare redenaties aan over!
Ik hoop voor roos dat de gemeente als nog besluit een hoog laag keuken toe te wijzen!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #41 Gepost op: 6 mei 2012, 16:52 »
roos is het niet dat ze bij alle aanvragen moeilijk deden bij jou of vergis ik me nu met iemand anders?

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #42 Gepost op: 7 mei 2012, 06:43 »
En een in hoogte verstelbare kruk? een zadelkruk bijv? Nou hoor ik ook vaak dat mensen daarop niet kunnen zitten dus weet niet of dit wat is.

Roos heeft heel lang geprobeerd om het probleem op te lossen met een kruk,zittend,hangend op rollator,maar dt is ergonomisch totaal niet geschikt.

Pijnvrij koken blijft voor mij ook een probleem,ondanks mijn electrisch verstelbare hoog-laagkeuken en trippelstoel,die omhoog kan.Als ik bij het aanrecht zit moet ik met mijn armen naar voren werken,vooral als het eten opstaat(in pannen roeren) en laat ik dat nu niet kunnen met m'n schouders,dus moet ik staan en dat vind m'n versleten ruggetje niet fijn.Het blijft afwisselen tussen zitten en staan en ik probeer vaak iets te maken wat als ovenschotel verwerkt kan worden.Dan kan ik nog even rusten en pijnstilling te nemen voordat we aan tafel gaan,want anders kan ik niet eten door de pijn of het feit dat ik doodmoe ben.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #43 Gepost op: 9 mei 2012, 07:31 »
Wat Edith zegt. Ik wacht het voor de rest wel gewoon netjes af, meer kan ik niet doen.
Mijn gemeente doet niet per definitie moeilijk bij alle aanvragen. Het is wel zo dat ze al twintig stappen vooruit denken en overal problemen zien, waar ze er niet of nog lang niet zijn.

Pijnvrij koken is ook een beetje hoog gegrepen, maar op een ergonomisch verantwoorde manier koken lijkt me al wat fijner voor mijn lijf.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #44 Gepost op: 16 mei 2012, 10:33 »
Omdat ik nu in een aangepaste woning met aangepaste keuken woon mag ik niet meer op gas koken :S Hebben de mensen die later een aangepaste keuken hebben gekregen dit ook? Ik moet dus elektrisch koken ivm de veiligheid

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal