Woning aanpassingen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Woning aanpassingen  (gelezen 13999 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2012, 08:34 »
Ik moet alleen wel tot mijn schaamte bekennen dat de hoog-laag functie hooguit 1x in de week gebruikt wordt. De zorgverleners zijn er simpelweg niet aan gewend en gebruiken het dus ook niet, ik moet ze er constant op wijzen.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2012, 08:48 »
Haha, okey, tja als ze het niet weten...... Eigenlijk zonde, ze maken het zichzelf wel onnodig moeilijk zo.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2012, 01:06 »
De verbouwing hier heeft vertraging opgelopen. De man die de leidingen moet leggen wordt door welzorg elke keer op andere plekken ingepland en er zijn allerlei verkeerde onderdelen geleverd door keller. Het kan ook nooit goed gaan bij mij he? :/

Nouwja, nog een week in de troep dus (ik hoop minder).
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2012, 09:39 »
He dat is ff balen inderdaad Nih. Ik denk dat dat niet alleen bij jou misgaat hoor, ik hoor het vaker dat keukens installeren niet helemaal jofel verlopen.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2012, 14:18 »
Mijn keuken ging ook mis hoor! Ze hadden ten eerste de verkeerde kleur én een beschadigde la. En ze waren in het begin vergeten de keuken te bestellen.  :P

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2012, 14:37 »
Dat is slordig Maaike....als ze maar niet wel gingen slopen en er later dan achterkwamen dat de hele keuken niet was besteld :O

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2012, 14:53 »
mijn keuken was ook een drama duurde mega lang in november woonde ik er zonder keuken :P en januari was deel 1 er
jaar later is mijn keuken zoals het hoord :P.
het blad was tich keer verkeerd besteld knuppels

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2012, 14:56 »
Oh dat zijn inderdaad wel knuppels zeg... Nou ik ga maar heel hard hopen dat als ik de keuken toegewezen krijg, ik niet van die knuppels tref.

Amanda

  • Gast
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2012, 15:05 »
en anders moet je een knuppel kopen, kun je die mooi gebruiken dan, Roos :P *mep*

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #24 Gepost op: 17 februari 2012, 15:05 »
Haha ja Amanda, dan koop ik een knuppel en knuppel ik de knuppel terug.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #25 Gepost op: 17 februari 2012, 15:42 »
haha ja das een idee.
wil je mijn honkbal knuppel lenen mijn keuken is al af namelijk  8)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #26 Gepost op: 17 februari 2012, 15:43 »
Ja joh, doe die knuppel maar hierheen!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #27 Gepost op: 17 februari 2012, 22:23 »
Wat een prutsers zeg...  ::) En dan die medewerkers heel onschuldig "nou, dit heb ik nog nooooit meegemaakt..."
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #28 Gepost op: 3 mei 2012, 11:08 »
Mijn hoog/laag keuken aanvraag (en de aanvraag voor oprijdplaten bij hoge drempels) duurt onverhoopt nog veel langer dan normaal gesproken.

De gemeente komt er maar niet uit. Normaal gesproken passen ze de keuken aan op degene die kookt. Nu ben ik dat inderdaad hoofdzakelijk, maar er zijn momenten in een maand dat het gewoon echt klote met mij gaat en dan moet Niels koken. Maar Niels kan natuurlijk niet in een lage keuken koken, dus dan moet er wel echt een hoog/laag functie komen. Staand koken of op een kruk/stoel etc. is allemaal al geprobeerd maar ergonomisch gezien en energetisch gezien gewook absoluut ruk. DE grote oplossing zou een onderrijdbare keuken zijn, zodat het koken weer een plezier word. In mijn ogen (en in die van de casemanager en Niels ) volkomen logisch. Maar de gemeente denkt er heel anders over.
In eerste instantie vonden ze maar dat ik dan elke dag moest koken. Dus een aangepaste keuken zonder hoog/laag functie. Maar dat is gewoon echt geen optie...ik kan niet ELKE week ELKE dag koken. Daarbij wil Niels ook graag koken, en zou hij zijn rug gaan verpesten als het koken alleen aan een aangepaste (en dus geen hoog/laag) keuken zou kunnen.

De oprijplaten waren ook een groot issue. Want is het huis eigenlijk wel rolstoelvriendelijk? En stel je voor dat ik binnen een jaar een elektrische rolstoel aanvraag? Is het dan wel zinvol alle aanpassingen te doen. Toen ik dat hoorde kreeg ik wel even de kriebels. Ja, ik vraag die platen  en die keuken idd aan omdat ik een stukje achteruit ben gegaan. Die achteruitgang is niet zo erg dat ik meteen een elro moet hebben. Mijn huis is prima te doen met rolstoel trouwens, ik vraag die platen ook aan om mijn rolstoel schade te besparen, die je geheid krijgt met de drempels waar ik over spreek. Mensen die bij mij langskomen zullen dat ook echt wel beamen, die drempels zijn gewoon niet goed, voor je lijf niet en voor je rolstoel even min.

Nu gaan ze maar weer eens informatie opvragen bij mijn huisarts. Want stel je voor dat de hoog/laag keuken mijn behandelplan in de weg zal staan en me afhankelijker zou maken, tegen de wil van de arts in.

Kortom, het gaat vast nog heel lang duren voor er uberhaupt een afwijzing of toewijzing komt. Het is heel moeilijk te beslissen over een hoog/laag keuken en  oplossingen voor een enorm hoge drempel denk ik.
Ik weet dat er bij de huisarts geen behandelplan bekend is, omdat er gewoonweg geen behandelplan meer is, afgezien van de twee revalidatieperiodes waarbij ik van de een achteruitging en de ander gestopt is vanwege het feit dat er geen vooruitgang was en ik qua energie in de knoop kwam.

Ik snap dat beslissingen zorgvuldig moeten worden genomen en dat je niet zomaar hulpmiddelen toegewezen krijgt. En een hoog/laag keuken is duur, dat weet ik ook. Maar ik vraag het niet voor de kat zijn viool aan.....

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Woning aanpassingen
« Reactie #29 Gepost op: 3 mei 2012, 14:03 »
Jeetje wat een gedoe allemaal zeg! Logisch dat je niet elke dag kan koken.. Ik kan tegenwoordig bijna nooit koken, of ik kan het wel maar het is dan niet verstandig. Dus is vriendjelief de sigaar.
 
 :knuf:

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal