Je eigen bedrijf
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen bedrijf  (gelezen 20150 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #30 Gepost op: 11 maart 2012, 16:08 »
Leuk logo!

Ik heb ook mijn bijdrage gedaan :)
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #31 Gepost op: 11 maart 2012, 16:49 »
Dank jullie wel!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #32 Gepost op: 12 maart 2012, 13:55 »
I like!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #33 Gepost op: 12 maart 2012, 16:25 »
Ik heb gisteren geliked en nu kom ik op m'n mobiel steeds terug op je pagina. Nog even uitvogelen hoe ik dat moet oplossen.

liezenogwat

  • Gast
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #34 Gepost op: 12 maart 2012, 22:32 »
Ik heb hem vanmorgen ook geliked!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #35 Gepost op: 3 september 2014, 20:18 »
Even een schopje omhoog! Paar jaar braaf in loondienst blijven klinkt nog steeds heel mooi maar past toch echt niet bij mij. Dus tsja, dan wordt het toch maar weer ondernemen. :-)

Na een half jaar voorbereiding wordt alles momenteel heel snel concreter. Leuk, spannend, intensief en ook wel een beetje eng! Heb er wel ongelooflijk veel zin in!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #36 Gepost op: 4 september 2014, 10:42 »
Ja, wat leuk! Wat wil je gaan doen?

Ik ben inmiddels bijna een jaar bezig, en t bevalt ontzettend goed. :)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #37 Gepost op: 4 september 2014, 17:34 »
Leuk Mar!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #38 Gepost op: 4 september 2014, 22:46 »
Fijn dat het jou zo goed bevalt, Leonoor!

Wij (ik doe dit niet alleen, maar gelukkig samen met een geweldige partner) gaan bepaalde specifieke software ontwikkelen (details zet ik nu nog even niet op het forum).

Heb meteen wel een vraag: hoe heb jij het geregeld met arbeidsongeschiktheid?

(We gaan werken met persoonlijke holdings en een werkmaatschappij (plus tussenholding, maar dat maakt voor deze vraag niet uit). Mijn wajongstatus is nog even twijfelachtig, die is mijn huidige werkgever aan het uitzoeken. )

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #39 Gepost op: 5 september 2014, 05:00 »
(Nog) niet goed eigenlijk. Ik kwam uit een situatie waarin ik helemaal geen inkomen (werk of uitkering) had, dus eerste prioriteit was kijken of er überhaupt geld vandaan kon komen.
Want een arbeidsongeschiktheidsverzekering is erg duur, dus moest wel inkomen hebben om die te kunnen betalen.

Ik zou er nu graag een willen, maar lijk ze alleen te kunnen krijgen als arbeidsongeschiktheid door EDS niet wordt verzekerd. En dan vind ik het vrij zinloos: mocht ik arbeidsongeschikt raken, dan is de kans groot dat het in ieder geval samenhangt met de EDS. Maar ik ga er nog verder achteraan. Als ik meer duidelijk heb, zal ik het wel delen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #40 Gepost op: 5 september 2014, 08:39 »
Wat ik van iemand (hij is dit jaar ook begonnen met voor zich zelf te werken en kon ook nergens een aov afsluiten) weet is dat je ook een arbeidsongeschiktheidsverzekering kan krijgen bij het UWV. Misschien een idee om daar eens na te vragen wat hun voorwaarden zijn.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #41 Gepost op: 5 september 2014, 08:48 »
Ja, maar dan moet je daarvoor wel een aantal jaar gewerkt hebben of een uitkering hebben gehad. (Zie http://www.uwv.nl/Particulieren/verzekerd_zijn/vrijwillige_verzekeringen/vrijwillig_verzekeren_als_u_een_eigen_bedrijf_begint.aspx)
En ik ben daarvoor niet in loondienst geweest en had ook geen uitkering.

Maar misschien wel wat voor jou, Mariëlle? UWV is relatief duur, maar de enige die geen onderscheid maakt o.b.v. medische voorgeschiedenis.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #42 Gepost op: 5 september 2014, 19:03 »
AOVs zijn inderdaad duur, ook afhankelijk van hoeveel je wil verzekeren. Nu zit ik in de luxe positie dat ik voorlopig ook nog fulltime in loondienst ben, dat maakt het voor mij misschien wat makkelijker dan voor jou, Leonoor.

Ik moet maar eens met mijn zakenpartner gaan bespreken welke risico's we zien en willen afdekken. Het scheelt wel dat we met zijn tweeën zijn en voor elkaar werk over kunnen nemen als dat nodig is, daarmee komt de continuïteit niet zo snel in gevaar als één van ons uitvalt.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #43 Gepost op: 16 maart 2015, 08:03 »
Wil ook voor mezelf gaan beginnen. heeft iemand nog tips? hoe ik alles het makkelijkste aan kan pakken?
Heb namelijk wel een uitkering en die inkomen kan ik niet missen want anders kan ik me huis en zo niet meer betalen. Maar met een eigen bedrijf kom ik denk ik niet maandelijks over dat bedrag heen. misschien in de toekomst wel maar de komende jaren nog echt niet.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen bedrijf
« Reactie #44 Gepost op: 16 maart 2015, 20:37 »
Ik denk dat het het handigst is om jouw persoonlijke situatie met een (werk)coach van het UWV te bespreken, zij kunnen je eventueel ook helpen bij het starten van een eigen bedrijf (moet het wel rendabel zijn lijkt mij) en de KvK heeft ook vaak informatieavonden, mijn zus is daar geweest en die kreeg erg veel nuttige informatie daar.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal