Ziekte van Raynaud
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Ziekte van Raynaud  (gelezen 13304 keer)

Offline christine-h

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
  • geniet van de mooie dingen!
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #30 Gepost op: 18 januari 2013, 21:48 »
bedankt voor jullie antwoorden over de tepels. het is indd wel een teken er van. en ja raynaud heeft te maken met de haarvaatjes die te nau zijn en daar door de doorbloeding niet goed is. met die medicatie worden de vaten wijder gemaakt en zakt je bloeddruk ook.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #31 Gepost op: 19 januari 2013, 14:16 »
Die medicatie heb ik ook tijdelijk gehad. Zijn gewoon bloeddrukverlagers. Daardoor gaan automatisch je vaten wijder open staan. Alleen ben ik er na korte tijd mee gestopt. Ik hield ontzettend veel vocht vast in mijn enkels. Door de pijn kon ik niet eens meer lopen. Ik ben benieuwd of het bij jou wel helpt.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #32 Gepost op: 19 januari 2013, 23:09 »
Die medicatie hoeven ze bij mij niet te proberen, dan houd ik geen bloeddruk meer over ;) Zit al chronisch te laag. Dan zou het haast zo moeten zijn dat mijn handen en voeten redelijk warm blijven... maar dat is dus niet zo...

Offline Tanja22

  • Newbie
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #33 Gepost op: 13 maart 2013, 13:09 »
Ik zelf heb ook HMS en raynaud en daardoor erg veel last van mijn handen en voeten.

Nu heb ik heb met sinterklaas een verrassing van mijn moeder gehad die een beetje verlichting kan geven, namelijk een luxe handwarmer van de anwb. Dat is een handwarmer die je via een usb poort op kan laden en op 2 verschillende warmte standen kan zetten.

Het is niet de oplossing, maar wel een fijne verlichting zeker met heel koud weer.

Hoop dat jullie er iets aan hebben
Tanja22

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #34 Gepost op: 14 maart 2013, 11:32 »
Ik heb met de kerst van die sloffen gekregen met pitten erin die je op kan warmen in de magnetron. Voor mij een super uitvinding. Als ik echt ijskoude voeten heb en geen gevoel meer in me hakken, voorvoeten en tenen, gooi ik ze 90 seconden in de magnetron en dan binnen 5 minuten heb ik weer warme voeten. Soms stop ik mijn handen ipv mijn voeten erin om me handen op te warmen. Ook dat werkt super!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal