Ziekte van Raynaud
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Ziekte van Raynaud  (gelezen 13305 keer)

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #15 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:33 »
Nu de temperatuur buiten langzaam weer steeds lager begint te worden, krijg ik er weer steeds meer last van. Ik heb het nu ook weer regelmatig in huis, terwijl de temperatuur niet onder de 17,5 graden komt bij ons! Heel irritant

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:38 »
18 Graden vind jij laag  :o.
Ik ken zelf mensen die met 10+ handschoenen aan doen volgens mij is dit nogal slecht.
Wat moet je in die tijd als het bv -10 is dan moet je 3 paar handschoenen aan  :AA:

Heb ook regelmatig last van koude voeten.
Thuis doe ik gewoon me schoenen uit en ook vaak me sokken en dan gewoon huis sokken aan die niet strak zitten om je voeten.
En voor me handen hmz heb ik niet zo veel last van heb eerder kachel handjes dan ijsklompjes.
Laats met skien had ik gewoon dunne fleace handschoenen aan terwijl er mensen zijn met mega dikke handschoenen.

Aline

  • Gast
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #17 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:53 »
Oh met 6-7 graden buiten op de fiets moet ik ook al echt handschoenen aan, anders doen mijn gewrichten echt heel erg zeer!

Offline christine-h

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
  • geniet van de mooie dingen!
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #18 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:39 »
ik zit al weken met een koude neus op de bank! bah hersft winter bah bah. ik zou wel willen emigreren. maar niemand dus bekent met de klachten bij het geven van borstvoeding samenhangent met raynaud??

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #19 Gepost op: 25 oktober 2012, 15:03 »
ik heb ook van die tepels,nou ja eentje nog dan sinds de borstkanker,maar borstvoeding kwam bij mij niet opgang,dus heb niet kunnen ervaren hoe dat verder zou verlopen.Maar mijn tepel wordt ook wit en is erg pijnlijk.Ik weet niet of ik Raynaud heb,maar heb wel winterhanden en voeten en veel aderprobs.Dus denk haast wel dat ik dat ook heb.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline christine-h

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
  • geniet van de mooie dingen!
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #20 Gepost op: 31 oktober 2012, 21:01 »
oke dankjewel. ja indd word bij mij ook zo hard af en toe heel raar.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #21 Gepost op: 31 oktober 2012, 21:13 »
Oh hier wil ik wel op reageren, ik heb nooit borstvoeding gegeven hoor ;) maar ik heb wel eens harde tepels (niet alleen als ik het koud heb of horny ben hahaha) maar dan doen ze onwijs pijn en ook de huid eromheen. Dus lijkt een beetje op wat jij beschrijft (denk ik), maar ik weet niet wat het precies is. Maar als ik of Edwin ze dan aanraakt dan zak ik echt door de grond.

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #22 Gepost op: 6 november 2012, 09:42 »
Ik doe bij 18 graden al wel echt mijn winterjas aan hoor!!! en als het niet zo stom zou zijn doe ik ook het liefst al een dikke sjaal om en dikke wanten want brrrrrrrrrrrrrrr ik ben echt een kou kleun  :bloos: :bloos: :bloos: :bloos:

Myrthe

  • Gast
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #23 Gepost op: 6 november 2012, 10:32 »
Anne, dat herken ik volkomen, verschrikkelijk

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #24 Gepost op: 18 november 2012, 12:00 »
Ik herken het ook. Het voelt bij mij dan net alsof er scheuren in de huid van mijn tepels zitten, alleen dan super diep. Terwijl er niks aan te zien is, behalve dat ze hard zijn. Het gaat meestal vanzelf weer over bij mij, een douche wil wel eens helpen.
Ik heb wel snel last van koude handen en voeten, maar niet zodanig dat ze ernstig blauw worden. Wel blauw rond de nagels, en de nagels zijn dan helemaal wit. Als ik wat warmer word, gaat het pijn doen en wordt het rood. Mijn tenen zijn over het algemeen blauw/wit, maar dat heeft te maken met slechte doorbloeding!

Aline

  • Gast
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #25 Gepost op: 18 november 2012, 20:24 »
Mijn tepels worden dan blauw... Bah

Myrthe

  • Gast
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #26 Gepost op: 19 november 2012, 07:43 »
Mijnes blauwpaars, zò sexy..

Offline nalien

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #27 Gepost op: 20 november 2012, 08:21 »
Ik heb ook zeer vlug koude handen en voeten,dan worden ze helemaal wit en heb er geen gevoel meer in,toen ik dit zei tegen de fysische arts zei hij dat dit niks met de hms te maken heeft.Voor de rest ben ik ook een koukleum,ik heb me al voorgenomen om niet buiten te gaan deze winter.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #28 Gepost op: 20 november 2012, 08:43 »
Ik weet niet of ik het echt kan zien aan mijn tepels (zo goed kijk ik eerlijk gezegd niet naar mijn borsten). Maar ik heb wel al heel lang (al zolang ik me kan herinneren) tekenen van Raynaud. Ik weet niet in hoeverre dit aan HMS/EDS te linken is verder en dat maakt me ook niet zo uit. Ik slik ook medicatie die deze verschijnselen nog eens versterken. Ik draag buitenshuis gewoon sneller handschoenen dan iemand anders. Verder kleed ik me gewoon warm aan, met meerdere laagjes. En doe ik warme sokken aan mn voeten.
Het is lastig, maar ik heb niet het idee dat er veel aan te doen is.

Offline christine-h

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
  • geniet van de mooie dingen!
    • Bekijk profiel
Re: Ziekte van Raynaud
« Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2013, 21:45 »
hey meiden. ik bij bij de reumatoloog geweest en ik heb indd raynaud. trouwens geen bloed test gedaan. de arts vertelde dat die testen alleen zijn als je het met een bepaalde ziekte hebt. ofzoiets.

maar ik heb nu een respect mee gekregen dat ik kan gaan uitproberen als mijn dochtertje met de borstvoeding is afgebouwt. ik ben erg benieuwt naar het resultaat.

wel heb ik via mijn fysio een tip gehad. je kunt bij webshops iets met ski huppelepup. varmhoudplijsters kopen. die kun je op je sok plakken voor je je schoenen instapt en naar buiten gaat. dat houd je voeten in elkgeval warmer, en er zijn ook (dure) handschoenen van die dikke waar warmte elementen inzitten. die zijn bij sport zaken skizaken etc te krijgen. en gewoon goed warm aankleden lekker die skibroek over je gewonen broek aan etc. dan hebben we in elkgeval wat minder last en houd het ons warmer!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal