UWV- uitkeringen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: UWV- uitkeringen  (gelezen 55136 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #45 Gepost op: 17 augustus 2011, 18:41 »
Bij opname ben je sowieso niet geschikt voor werk. Dus vandaar dat hij dat hij dat genoeg vond.

Ik heb komende woensdag ook weer een afspraak bij een VA. Ik ben voor mijn duim 3 dagen opgenomen geweest. En omdat ik nu nog 7 weken met gips moet heb ik een verslechtering gemeld. Volgens de VA en AD die ik tot nu toe trof was ik maximaal maar 23% afgekeurd. Wel kan ik volgens hen functies doen waar 9 of meer markeringen op zijn waarom ik het niet zou kunnen. Dus ook dat soort functies willen ze mij rustig laten doen. Volgens mij is er alleen geen werkgever te vinden die mij zou aannemen voor een functie waar op zo veel punten zijn waar problemen mee zijn.  ::)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #46 Gepost op: 17 augustus 2011, 20:33 »
der hoeft er maar eentje ja te zeggen.
dat vind ik nu bij mijn werk ook zo fijn ondanks me wajong schenken ze wel 100% aandacht aan mij!
eens om de zoveel tijd (1x per week) vragen ze oe het gaat.
na meestal laat ik dat wel zelf merken :P je kan goed me gezicht aflezen als ik een pest humeur heb.

hopelijk heb ik dalijk met stage weer zo fijne job als wat ik nu heb :)
in de herfst vakantie mag ik er sowieso weer werken.

ik ben voor 100% afgekeurd trouwens

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #47 Gepost op: 18 augustus 2011, 01:25 »
Ik ben volledig afgekeurd en wat Marielle zegt is wel waar. Er zijn geen standaard functies te vinden voor mij. Wat niet wil zeggen dat ik helemaal niks meer kan.
Er bestaan inderdaad heel veel misverstanden over uitkeringen enzo. Daar ligt nog wel een verbeterpunt voor het UWV..het mag allemaal best duidelijker worden omschreven denk ik zo.

Het verschilt inderdaad ook per arts Pino, hoewel dat niet zou moeten.

Offline Yoshi

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #48 Gepost op: 20 augustus 2011, 20:50 »
Ik heb net gehoord dat ik recht heb op WAJONG.
Dit is echt super nieuws want iok had een vreselijke keuringsarts, ze was niet echt redelijk..
en het rapport was ook vernietigend! dat ik alles kon, een half uur kon lopen etc (terwijl dat echt niet lukt)
Maar ik heb het allemaal recht kunnen breien bij de arbeidsdeskundige dus ben blij dat de belissing positief wordt  ;D
Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.
Albert Einstein

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #49 Gepost op: 21 augustus 2011, 13:59 »
Dat zal een hele opluchting zijn!
Natuurlijk is het niet leuk dat je een uitkering nodig hebt, maar het is nog veel erger als je hem echt nodig hebt, maar hem niet krijgt!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #50 Gepost op: 21 augustus 2011, 14:15 »
Ik heb hem niet gekregen! Kijk dat ik hem misschien niet krijg oke  maar dat de grootst mogelijke onzin in een rapport staat daar ben ik het zeker niet mee eens. Dus hier beroep aan laten tekenen door mensen die er veel verstand van hebben!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #51 Gepost op: 22 augustus 2011, 03:17 »
Ja gelijk heb je Ilona. Wat jammer

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #52 Gepost op: 29 november 2011, 19:56 »
Ik meld me ook weer even in dit draadje. Ik ben nu een tijdje aan het werk en nu wordt toch wel duidelijk dat dit te zwaar is om heel lang op deze manier vol te houden. Van de UWV-site heb ik begrepen dat ik dan omdat het gaat om dezelfde klachten als waar ik eerder, korter dan 5 jaar geleden, wajong voor heb gehad (heb achteraf gedeeltelijke wajong gekregen voor de periode van mijn eerste reva) niet in een ziektwet-WIA-traject terecht ga komen, maar na een herbeoordeling misschien weer terug ga vallen in de wajong. Maar ik vind het allemaal nogal ingewikkeld, en heb er ook echt geen zin in om weer de molen in te gaan, ik zou veel liever gewoon werken.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #53 Gepost op: 30 november 2011, 09:29 »
Is er niet een instantie die jou hiermee kan helpen Marielle, Mee of iets, want het zijn natuurlijk altijd moeilijke ingewikkelde dingen bij het uwv

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #54 Gepost op: 30 november 2011, 21:57 »
Dank je voor de tip. Ik heb al langere tijd goed contact met MEE, en mijn consulente gaat hier inderdaad bij helpen. Zij is ook mee geweest bij mijn vorige keuring en kent mijn verhaal al langer, dat is wel fijn.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #55 Gepost op: 21 januari 2012, 15:58 »
Hello,

Ik heb een vraag. 12 januari ben ik 22 geworden en dat betekent dat mijn uitkering ook omhoog gaat. Ik heb hierover een brief gekregen van het UWV, mijn uitkering zou incl. de verhoging uitkomen op €922,20 bruto per maand. Nu kreeg ik vandaag een brief, de specificatie over januari 2012 en daar staat bij bruto Wajong €877,27 voor de maand januari.

Nu is mijn vraag: Gaat het UWV uit van 11 dagen het tarief voor een 21-jarige en 20 dagen voor een 22-jarige? Of moet ik gewoon even bellen waarom deze twee bedragen zo verschillend zijn?

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #56 Gepost op: 22 januari 2012, 16:54 »
Ik heb geen idee, ben ook wel benieuwd eigenlijk. Zou het ook kunnen dat de verhoging pas vanaf volgende maand ingaat?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #57 Gepost op: 22 januari 2012, 17:05 »
Ik heb geen idee, ben ook wel benieuwd eigenlijk. Zou het ook kunnen dat de verhoging pas vanaf volgende maand ingaat?

Hmm zou kunnen, maar ik kreeg in december 2011 en daarvoor minder dan 877 bruto (dat weet ik omdat het nettobedrag gewoon een stuk lager is). Maargoed, ik denk dat ik morgen gewoon even bel!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #58 Gepost op: 22 januari 2012, 17:51 »
Volgens mij gaat het echt per dag dat je een bepaalde leeftijd hebt. Ik wordt zelf volgende maand 22 en nu krijg ik nog een stuk minder dan die 877 wat jij aangeeft.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #59 Gepost op: 22 januari 2012, 18:06 »
ik zit al aan het max dus ik kan je daar helaas niet bij helpen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal