UWV- uitkeringen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: UWV- uitkeringen  (gelezen 55099 keer)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #30 Gepost op: 6 augustus 2011, 21:13 »
Nou ik krijg op mn 18e zo'n 1050 euro met 75%, Nih krijgt 100%, dus dat is zo'n 1400 euro (toch nih?) dat scheelt op je 23ste best veel. En daar houden de meeste mensen geen 800 euro van over hoor! Ten minste, ik niet. Maar wij moeten vrije sector huren, misschien ligt het daar aan?
Ik heb geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt Ingeborg, want op mijn 18de kreeg ik 70% (toen was het nog 70, nu 75) van het minimumloon en dat was ruim 400 euro. Nu ben ik 23 en krijg ik 75% en dat is 900 euro. Geen flauw idee dus hoe jij aan zo'n hoog bedrag komt!
Ik denk dat Ingeborg 1050 euro op haar 23e bedoelt.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #31 Gepost op: 6 augustus 2011, 21:32 »
Nou ik krijg op mn 18e zo'n 1050 euro met 75%, Nih krijgt 100%, dus dat is zo'n 1400 euro (toch nih?) dat scheelt op je 23ste best veel. En daar houden de meeste mensen geen 800 euro van over hoor! Ten minste, ik niet. Maar wij moeten vrije sector huren, misschien ligt het daar aan?
Ik heb geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt Ingeborg, want op mijn 18de kreeg ik 70% (toen was het nog 70, nu 75) van het minimumloon en dat was ruim 400 euro. Nu ben ik 23 en krijg ik 75% en dat is 900 euro. Geen flauw idee dus hoe jij aan zo'n hoog bedrag komt!
Ik denk dat Ingeborg 1050 euro op haar 23e bedoelt.
ja idd ;) nu krijg ik dat nog lang niet! En het uwv trekt er ook weer het een en ander van af.

edit: oh ik zie dat ik 18e hebt geschreven daar, ik bedoelde 23e idd. stom, ben een beetje wapperig vandaag
« Laatst bewerkt op: 6 augustus 2011, 21:34 door Ingeborg »

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #32 Gepost op: 7 augustus 2011, 09:44 »
Ik ben inderdaad 19, en ik tel mijn huurtoeslag al mee met die 100 euro ;)

Ik vind die 800 euro ook belachelijk veel hoor, ik zou liever hebben dat ze het een beetje balanceerden... Niet verhongeren voor je 23e en niet zwemmen in het geld na je 23e... Maar goed, mij hoor je niet klagen, ze zijn gestopt met cure tape en alhydran vergoeden en voor mijn fysio moet ik ook al een deel zelf betalen. Als de plannen van de huidige regering doorgaan zal ik ook een belachelijk hoge eigen bijdrage moeten gaan betalen voor psychologische en psychiatrische hulp. Die 800 euro zou wel eens te weinig kunnen zijn.
Collective madness is called sanity

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #33 Gepost op: 7 augustus 2011, 10:24 »
Ik ben inderdaad 19, en ik tel mijn huurtoeslag al mee met die 100 euro ;)

Ik vind die 800 euro ook belachelijk veel hoor, ik zou liever hebben dat ze het een beetje balanceerden... Niet verhongeren voor je 23e en niet zwemmen in het geld na je 23e... Maar goed, mij hoor je niet klagen, ze zijn gestopt met cure tape en alhydran vergoeden en voor mijn fysio moet ik ook al een deel zelf betalen. Als de plannen van de huidige regering doorgaan zal ik ook een belachelijk hoge eigen bijdrage moeten gaan betalen voor psychologische en psychiatrische hulp. Die 800 euro zou wel eens te weinig kunnen zijn.
Ik denk dat je niet uit moet gaan van die "800" euro die je nu telkens noemt. Het is niet echt zwemmen in het geld! Zeker niet voor de meeste mensen. Zoals je zelf al zegt moet je veel zelf betalen en niet iedereen krijgt huurtoeslag of kan zelfs maar goedkoop huren. Omdat wij (jeroen en ik) samen net over de inkomensgrens heen zitten waar je niet meer sociaal mag huren krijg je dus ook geen huurtoeslag meer. We moeten een kamer verhuren om onze huur te kunnen betalen. Stel je voor dat dat zo de rest van ons leven zo blijft? Nee ik ben blij dat ik die kamer later niet hoef te verhuren omdat de Wajong nog wat omhoog gaat. En het is niet alleen huur, normaal heb je ook nog je boodschappen etc. Dat je het nu met minder red betekent niet dat je dat je hele leven zo vol kan houden.
Ze zouden Wajong net als Stufi moeten maken. Je krijgt dan minder als je bij je ouders woont en meer als je zelfstandig woont.

Offline nicOle93

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #34 Gepost op: 16 augustus 2011, 18:04 »
ik had ff een vraagje, kan je met hypermobiliteit een wajong uitkering krijgen? want die van mij is namelijk afgewezen  :'(  en ik heb echt altijd wel ergens last van xD

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #35 Gepost op: 16 augustus 2011, 18:16 »
Het gaat er vooral om in hoeverre de hypermobiliteit jou beperkt. En in hoeverre het voor jou onmogelijk is om zelf je geld te verdienen.

Offline nicOle93

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #36 Gepost op: 16 augustus 2011, 18:18 »
dat gaat redelijk ver.. ze zeiden al wel dat ik het zou kunnen krijgen maar dat was dan voordat die nieuwe regels ingingen, maar nu krijg ik het niet omdat het niet aantoonbaar is foto's en scans xD

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #37 Gepost op: 16 augustus 2011, 20:24 »
ben je langs de arbeidsdeskundige geweest? kon die geschikte banen voor je vinden?

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #38 Gepost op: 16 augustus 2011, 20:45 »
Verzekeringsartsen willen graag dat beperkingen objectiveerbaar/aantoonbaar zijn, dat klopt. Maar ook bij zgn moeilijk objectiveerbare aandoeningen moeten ze gewoon kijken naar of er functies bestaan in hun database die je zou kunnen uitvoeren, waarbij ze rekening moeten houden met je beperkingen. Dat je iets hebt, betekent nog niet automatisch dat je ook arbeidsongeschikt bent (zo zijn er bijvoorbeeld heel wat functies waar je niet voor hoeft te kunnen lopen). Ik heb ook geen wajong, wel aardig wat beperkingen, maar volgens het uwv waren er nog wel banen die ze geschikt voor mij vonden.

Heb je zelf al een duidelijk beeld van wat je wel en niet kan?

Offline nicOle93

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2011, 11:45 »
ik ben bij de arbeidsdeskundige geweest dat was met het 2e gesprek, maar hij was ook diegene die heeft gezegt dat ik het niet krijg, maar ik moet nog naar school enzo, en voor 1 school had ik dus die uitkering nodig anders kon je er niet heen.
Ik had ook al gezegt dat ik niet lang kan lopen en staan, en lang zitten achter elkaar ook weer niet, en ik kan niet zwaar tillen enzo, maar ik kreeg een brief met een alternatief voor werk zegmaar, en dat was parkeercontroleur dat werkt voor mij dus al niet. magazijnmedewerker dat lijkt me ook niet bepaald verstandig.. maarja ik zie wel hoe het nu verder gaat :)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #40 Gepost op: 17 augustus 2011, 14:26 »
Als de functies die ze aangegeven hebben niet haalbaar zijn voor jou kan je op grond daarvan een bezwaar indienen. Zo is het bij mij ook gegaan, ik ben eerst gedeeltelijk afgekeurd (ik had toen nog niet eens een diagnose) en ze vonden dat ik maar lekker boeken moest gaan sjouwen in een bibliotheek terwijl ik op krukken liep en nog niet eens een broodje in mijn handen mocht houden van mijn ergo, of ik moest maar administratief secretaresse worden ofzo terwijl ik niet meer dan 30 minuten op een dag kon typen.

Bezwaarschrift is indertijd toegekend, dat hoeft voor jou natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar ze moeten tenminste functies aangeven die voor jou haalbaar zijn.
Collective madness is called sanity

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #41 Gepost op: 17 augustus 2011, 14:28 »
Ik had op zich een goede arts, had veel verstand van EDS. Verder ook aardig, ook niet onbelangrijk ;)

Omdat ik nu ga revalideren, heeft hij me door het verkorte traject heengedaan, zodat ik niet bij een arbeidsdeskundige op visite hoef. Ik krijg nu gewoon voor komend jaar een uitkering, en moet dan volgende zomervakantie opnieuw gekeurd worden. Ben benieuwd!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #42 Gepost op: 17 augustus 2011, 16:13 »
Tijdens je revalidatieperiode word je inderdaad volledig afgekeurd. Het lijkt me nu goed geregeld bij jou! Na je revalidatie weet je ook pas echt welke mogelijkheden je hebt met betrekking tot werk, dus op dat moment opnieuw keuren lijkt me een logische stap.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #43 Gepost op: 17 augustus 2011, 17:19 »
Tijdens je revalidatieperiode word je inderdaad volledig afgekeurd.
Hoeft niet per se hoor! Zeker bij poliklinische revalidatie geldt dat lang niet altijd. UWV telt namelijk gewoon de uren die je aan revalidatie kwijt bent (reistijd en wachten tussendoor telt dan niet mee) en kijkt hoeveel er over blijft. Met 2x in de week een dagdeel reva redeneren ze dat je nog 4 dagen overhoudt om te werken, dus 80% arbeidsgeschikt, dus geen uitkering (en als je hoger opgeleid bent en voor een hoger uurtarief kunt werken heb je minder uren nodig).

Ik zeg dit niet om moeilijk te doen ;), maar er zijn heel veel misverstanden over uitkeringen. Zo denken veel mensen dat als je blijvend ziek bent, je automatisch in aanmerking komt voor een uitkering, maar dat hoeft niet zo te zijn. Of het omgekeerde, dat afgekeurd zijn betekent dat je niet kunt werken, dat klopt ook niet altijd (betekent alleen dat er geen standaardfuncties zijn in de database die je volgens je functionele mogelijkhedenlijst zou kunnen doen).

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #44 Gepost op: 17 augustus 2011, 17:25 »
Klopt, dat heeft mijn arbo arts me ook verteld, wilde precies weten hoeveel tijd ik kwijt zou zijn met revalideren (in uren). Maar toen ik zei dat ik het hele jaar op een paar weekjes na, van zondagavond tot vrijdagmiddag opgenomen zou zijn, vond hij dat wel voldoende.
Volgens mij verschilt het ook heel erg welke arts je hebt.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal