Studeertips
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studeertips  (gelezen 9713 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Studeertips
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:35 »
Hier tips om het studeren makkelijker te maken

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2011, 15:16 »
Een grote zak chocolaatjes erbij en snoepen maar!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2011, 20:00 »
En na je studie op dieet! ;D

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Studeertips
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2011, 22:52 »
Als je je niet meer kunt concentreren, stukken voorlezen. Gaat langzamer maar je blijft er wel bij dan.
Collective madness is called sanity

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2011, 09:26 »
Doelen zetten : 'na 30 pagina's mag ik een kop koffie en even 10 minutjes forummen'

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2011, 09:32 »
Navertellen wat je hebt geleerd. Heb ik met mijn examens op de middelbare school gedaan, 's avonds aan tafel vertelde ik tijdens het eten wat ik had geleerd, na één keer onthield ik het.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2011, 10:02 »
De enige tip die ik kan geven is: daadwerkelijk studeren, ik kon het wel maar deed het gewoon simpel weg niet. Mijn moeder bracht me op de middelbare school naar school. Via de voordeur er in. Terwijl zij nog met de rector stond te praten ging ik via de achterdeur weer naar buiten en was nog eerder thuis dan zij.

Nu kunnen we er om lachen maar des tijds.........

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2011, 15:34 »
Hetgeen waar ik het meeste aan heb is om vooral goed op te letten tijdens lessen en colleges, zodat je thuis minder hoeft te doen als er een toetsmoment aan komt. Als je in de lessen goed hebt opgelet, moet je in principe de stof al tot je genomen hebben. Wanneer er dan een toetsmoment aan komt is het een kwestie van even herhalen en alles moet weer helder zijn :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2011, 16:11 »
Waarom val ik altijd in slaap tijdens het studeren? Ik studeer dan wel in bed, maar dat komt omdat ik niet zo lang op een stoel kan blijven zitten. Ik verander regelmatig van houding en probeer zo actief mogenlijk te zitten. Ik probeer mn aandacht erbij te houden, maar na 2 uur studeren val ik standaard even in slaap (de slaap is ook echt niet tegen te houden). Daarna kan ik me weer concentreren. Zo'n slaapje kan 10 minuten duren maar ook anderhalf uur.  ???

Hebben meer mensen hier last van?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2011, 16:13 »
Als ik in bed lig/zit en ik lees val ik sowieso in slaap. Ik studeer eigenlijk het beste op de bank. Als ik het gevoel krijg dat ik in slaap ga vallen dan ga ik gewoon eventjes iets anders doen. :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2011, 16:28 »
Ik kan ook beter liggend op de bank dan liggend op bed studeren in verband met het in slaap vallen. Ik val alleen in slaap als ik moe ben. Maar niet pas na twee uur, soms al na tien minuten studeren. Net ook en gelijk twee uur geslapen...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2011, 16:33 »
hmm oke, wij hebben wel luie stoelen (bank is nu weg omdat ene lieve kater erop pieste) maar daar kan ik ook niet goed lang op studeren. Te weinig steun en te weinig ruimte om mn studeer rommel te verspreiden haha. Er komt wel weer een bank hoor, misschien moet ik proberen daar op te gaan studeren. Al viel ik in het verleden ook erg makkelijk in slaap op de bank tijdens het studeren.

En ja, ik ben wel erg moe de laatste tijd. Ook als ik niet studeer val ik geregeld in slaap.
@anne: ik moet dan echt gaan slapen, anders kan ik echt niet meer studeren.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2011, 17:06 »
Studeren is soms ook gewoon slaapverwekkend. Wat bij mij wel aardig hielp tegen het in slaap vallen, was veel drinken, lekker wat snoepen/knabbelen tussendoor, en iets hebben om aan te friemelen met mijn handen (kon van alles zijn, gewoon een pen, of een elastiekje, of net wat voor handen was).

Twee uur achter elkaar geconcentreerd studeren is trouwens echt lang! Dat houdt bijna niemand vol, de meesten hebben veel eerder even pauze nodig.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2011, 17:21 »
Ik heb lollies bij de hand en drink af en toe en slokje (daar houd het ook op met de knabbel-mogenlijkheden voor mij) heb een marker in mn hand waarmee ik heel erg enthousiast markeer en mee loop te klooien. dopje laten klikken en mee frummelen enzo.
Ik studeer ook geen 2 uur achter elkaar, ik ga na elke paar bladzijden even iets doen (zoals nu)

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re:Studeertips
« Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2011, 19:38 »
Misschien dat je het studeren dan beter kan spreiden over de dag? 2x 1 uur studeren ipv 2 uur 'achter elkaar'?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal