Eczeem
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Eczeem  (gelezen 6925 keer)

angeliquev

  • Gast
Eczeem
« Gepost op: 20 oktober 2011, 07:58 »
Dit leek me wel de ideale plek om deze topic te starten,sorry als die al bestond voeg het dan maar samen.

Ik heb vaak in de herfst en de winter last van eczeem,en heb daarvoor ook een zalfje (vraag me niet welke het is zo,n moeilijk woord dat ik geeneens een poging doe  ;D)
Maar toch blijft die eczeem jeuken,en is het moeilijk van af te blijven.

Ik wil dus in deze topic hebben over eczeem en wat te doen eraan  :laugh: Ook dus tegen de jeuk haha

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Eczeem
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2011, 09:14 »
Heb ook vaak last van eczeem. Had een 'standaard' zalfje er tegen, maar heb nu hormoon zalf. Helpt heel goed maar je moet er niet te veel en te lang mee smeren.

liezenogwat

  • Gast
Re: Eczeem
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2011, 10:53 »
Ik heb voor m'n dochtertje ook hormoonzalf, Flixovate, die werkt heel erg goed maar smeer hoog uit 2 dagen achter elkaar!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Eczeem
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2011, 10:59 »
Volgens mij is er nog geen ander topic over en heb je goed gekeken waar je je topic neer zette ;)
Ik heb alleen last van dishydrotisch eczeem. Is weer een beetje anders. Het zit altijd op mijn vingers en meestal is het als de lucht vochtig is, of het is heel warm of heel koud.

Maar ja dat jeukt verder ook niet ofzo. Verder heb ik niet zoveel ervaring met eczeem. Ik heb een mooie rustige huid wat dat aangaat.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Eczeem
« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:06 »
Ik heb ook vaak last van eczeem, maar nu heb ik een creme via de huisarts en dat helpt opzich wel, als ik er last van krijg dan smeer ik het en dan is het in een mum van tijd weer weg. :)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Eczeem
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:20 »
Ik heb ook veel exceem aan m'n handen.Ik gebruik als onderhoudsdosis Elocon-lotion en zo'n 1 a 2x per jaar dan wordt het zo erg dan moet ik een prednisonkuur.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

angeliquev

  • Gast
Re: Eczeem
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2011, 11:30 »
Ik heb constitutionele eczeem,en ik heb het al sinds kinds af aan,alleen na mijn 18de is het veel erger en langduriger geworden.

Hier ook een website erover :

http://www.huidinfo.nl/constitutioneel%20eczeem.htm


Amanda

  • Gast
Re: Eczeem
« Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2011, 13:02 »
ik heb ook dyshidrotisch eczeem, vaak op mijn voeten en handen. Als de blaasjes indroogt jeukt het als de ziekte. Tot nu toe is huid vet houden voor mij voldoende. Als het weer zo heftig is als vorig jaar mei (beide handen zaten vol) dan ga ik naar de huisarts.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Eczeem
« Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2011, 15:51 »
Ja Aman dan wordt het vervelend..als ik mn handen onder heb zitten vind ik het vooral heel irritant voelen. Ik houd mn huid dan idd ook wat vet....
Op mn voeten heb ik het trouwens sporadisch..maar lastig blijft het wel.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Eczeem
« Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2011, 15:56 »
Ik heb eczeem op mijn linkervoet, ja alleen en altijd daar. :P

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Eczeem
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2011, 18:27 »
Ik heb met periodes ook heel veel last van eczeem, vooral als ik ergens mee in aanraking ben geweest waar ik allergisch voor ben (en dat is veel!). Gebruik standaard triamcinolon en dermovate. En heb daarnaast speciaal gemaakte vette zalf omdat ik ook allergisch was voor de cetomacrogolzalf.

Begin dit jaar heb ik flink ontstoken eczeem gehad en had daarvoor een zalf met ureum en een bepaald zuur, maar dit was niet voldoende. Heb uiteindelijk 2 antibiotica en een prednisolonkuur gehad. Ook van die speciale kaasplakken en handschoenen zodat de zalven goed konden intrekken. Uiteindelijk is t allemaal weer goed bijgetrokken gelukkig!

Met de zalven gaat het over het algemeen aardig goed en als ik stoffen waar ik niet tegenkan zoveel mogelijk mijdt ook. Op dit moment gelukkig niet veel last  :)
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Eczeem
« Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2011, 20:18 »
had het laats over heel me lijf zitten zowat allemaal vlekken.
nu heb ik zalf der voor mag je niet te lang gebruiken anders word je huid dun.
maar werkt wel goed opzich.
heb het voornamelijk op mijn armen, handen, voeten, benen en zwaar iritant op mijn tenen.

zegt de huisarts vaak niet te veel douche gel gebruiken.
maar ik gebruik al niet veel dus snap niet wat ik dan verkeerd doe.

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Eczeem
« Reactie #12 Gepost op: 20 oktober 2011, 20:28 »
Misschien reactie op stof uit je douchegel of wasmiddel?
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Eczeem
« Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2011, 20:43 »
ik weet het niet.
het gaat weken maanden goed en dan opeens pof is het er weer.
maar ik had laatst nieuwe antiklit en dag ernaar zat die verdomde jeuk eczeem er.
dus denk dat da de oorzaak was.
nu ik het niet meer gebruik is het al bijna weg gelukkig.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Eczeem
« Reactie #14 Gepost op: 20 oktober 2011, 21:35 »
Fijn dat het alweer bijna weg is Linda.

Ik heb een irritant plekje in mijn nek. Het jeukt zo dat het me niet lukt om niet te krabben en het ziet er heel stom uit. Ik heb hier nog geen nieuwe huisarts dus even een zalfje halen is niet zo makkelijk. Zou eigenlijk wel moeten, denk niet dat dit op korte termijn vanzelf over gaat.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal