Vervoer van en naar werk of studie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Vervoer van en naar werk of studie  (gelezen 68257 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Vervoer van en naar werk of studie
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:34 »
Hier alles over het vervoer van en naar het werk of je studie.
« Laatst bewerkt op: 7 mei 2011, 19:46 door Marianne »

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2011, 15:22 »
Als je een voorziening nodig hebt voor vervoer naar je werk of studie, kun je die aanvragen bij het UWV. Dat doe je door het volgende formulier in te vullen:
http://www.uwv.nl/particulieren/formulieren/formulieren/IR14001787.aspx

Het UWV kan er voor kiezen om bijvoorbeeld een van de volgende voorzieningen te verstrekken:
- Taxivervoer;
- Aan laten passen van je eigen auto;
- Kilometervergoeding voor als je zelf met je eigen auto reist of als iemand anders jou heen en weer rijdt;
- Handbike;
- Pendel;
- (Aangepaste) bruikleenauto;
- Brommobiel;
- Scootmobiel;
- Combinatie van bijvoorbeeld een handbike in de zomermaanden en taxivervoer in de wintermaanden.

Daarnaast kun je middels het zelfde formulier ook nog een vergoeding aanvragen voor 'sociale kilometers'. Die vergoeding kun je naast een van de hierboven genoemde voorzieningen krijgen.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2011, 18:46 »
Wil ik hierbij nog wel even de aantekening maken dat als je als zelfstandige werkt, je nergens op hoeft te rekenen, je kunt dan geen aanspraak maken op alle bovenstaande regelingen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2011, 18:58 »
Wil ik hierbij nog wel even de aantekening maken dat als je als zelfstandige werkt, je nergens op hoeft te rekenen, je kunt dan geen aanspraak maken op alle bovenstaande regelingen.

Als zelfstandige val je helaas buiten de boot wat betreft een hoop voorzieningen. Hierbij wil ik dan wel weer de aantekening bij maken dat als je vanuit een arbeidsongeschiktheidsuitkering start met begeleiding van het UWV, er voor de opstartfase zeker wel mogelijkheden zijn.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2011, 18:24 »
Ok, ik moet morgen dus herkeurd worden en heb een taxivergoeding daarvoor toegezegd gekregen. Ik nog gebeld, zijn er nog speciale voorkeuren? moet het bij een bepaald bedrijf besteld worden? jullie weten dat het een rolstoeltaxi moet zijn he?

Blijkt dat het ENIGE taxibedrijf in Leiden en omstreken dat aan rolstoeltaxi's doet wielkens is. En die vragen freaking 35 euro voor een ritje van 5 km... Dus 70 euro reiskosten... Wat ik voor moet schieten, wat ik niet kan, dus moet ik het lenen... En dan maar hopen dat ze ook daadwerkelijk 70 euro vergoeden, want daar heb ik weinig vertrouwen in. Wedden dat ze normaal taxitarief aanhouden en me met een tientje naar huis sturen?
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2011, 18:38 »
Het taxi bedrijf waar ik altijd naar het zh mee rijd heeft ook rolstoel-auto's. Dan zij je er achter in en kan je ook in je rolstoel blijven zitten. En echt ik vind dat echt een top bedrijf. Ze rijden heel netjes. Ik heb door hun nog nooit iets geluxt of in de kreukels gelegen. En ik weet dat ze ook voor het UWV rijden. Als je het telefoonnummer wilt hebben moet je het maar zeggen.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2011, 18:38 »
belachelijk die bedragen!
naar mijn werk had ik taxi vergoeding ik werkte 5 dagen in de week dus 5x taxi nodig.
uwv ja je kunt de koste terug declareren bij ons.
ik zo na hallo weetje dat mijn salaris maar zoveerl euro is en een taxi zoveel euro is en dat ik na zoveel dagen blut ben ?
toen mocht ik het rest bedrag betalen 3 euro per rit.
dat was beter geregeld toen.
ging toen om ritjes van steeds 15 km.
of het geld op ons rug groeid!

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2011, 19:51 »
Ik kwam net met googlen Taxicentrale Rijnland tegen. Die rijden ook zorgvervoer dus hebben rolstoelbusjes, misschien dat dat wat is?
Of rijdt de regiotaxi bij jou in de regio misschien ook voor mensen zonder WMO-machtiging maar dan tegen het normale taxitarief? Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2011, 20:06 »
UWV vergoedt naar mijn weten gewoon de werkelijke kosten, op basis van je bonnetje. Zo ging het een paar jaar geleden tenminste, ik heb toen ook ooit taxikosten gekregen voor een keuring.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2011, 01:20 »
Bij mijn studievervoer heb ik na een tijdje voorschieten geregeld dat het UWV rechtstreeks aan het taxibedrijf betaalde. Aangezien je keuring al bijna is, vrees ik dat dat niet meer te regelen is.. Maar even als tip voor een volgende keer, misschien kan dat wel.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2011, 09:05 »
Taxicentrale rijnland had ik ook geprobeerd, maar aan de telefoon kreeg ik te horen dat ze geen rolstoelbusjes hadden. Heb elke taxicentrale die ik kon vinden gebeld en gevraagd, ook of ze andere taxicentrales wisten die wel rolstoelbusjes hadden... Dus dat nummer zou welkom zijn voor de volgende keer Nigelle :)

Ik ben nu met wielkens gegaan, had op de heenweg een rottaxi, hele oude, slechte vering. Op de terugweg een vet luxe bus waar ik de hobbels nauwelijks voelde.

De keuringsarts heeft zijn handtekening gezet voor taxivergoeding, ik doe er zelf nog wel een briefje bij waarom ik zo'n dure taxi nodig had... Hopen dat ze idd alles vergoeden want dit grapje heeft 70 euro gekost...
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2011, 11:38 »
Stuur je wel een PB. ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2011, 19:42 »
Ik zit met een probleem.
Ik weet echt niet hoe ik vanaf september naar mijn school heen en weer moet gaan reizen.
Ik kan, zoals het er nu uit ziet, niet naar het station fietsen en vanaf daar verder met openbaar vervoer.
Want fietsen is te belastend (al hoop ik nog steeds stiekem dat dat straks wel weer gaat).
En als ik een slechte periode heb met veel aanvallen, is fietsen ook gevaarlijk.

Ik kan wel bij de dichtsbijzijnde bushalte bij mijn huis opstappen (dan hoef ik niet te fietsen),
maar dan ben ik heel lang onderweg omdat het niet op elkaar aan sluit en moet ik tussendoor heel veel lopen om over te stappen..

Het reizen moet zo min mogelijk energie kosten. Pijn kost natuurlijk ook energie.
Als ik vermoeid ben krijg ik namelijk sneller een aanval, en ook nog eens meer kans op luxatie' s en pijn, omdat mn spieren dan niet meer goed meewerken.

Ik zat er aan te denken om een snorscooter ofzo aan te schaffen, dan zou ik zelfs vanaf huis meteen naar de school kunnen reizen.
Maar dan moet je een certificaat halen. En dat kan waarschijnlijk niet ivm mijn aanvallen. En het kost ook nog eens veel geld wat ik eigenlijk niet heb..

Ik weet het even niet .. ???

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2011, 20:18 »
Je kan bij het UWV om vervoersvoorzieningen vragen. Dat kan taxi-vervoer zijn, maar ook een elektrische fiets of een auto.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2011, 21:30 »
Wat Ingeborg zegt 

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal