Vervoer van en naar werk of studie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Vervoer van en naar werk of studie  (gelezen 68264 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #30 Gepost op: 13 juli 2011, 09:38 »
Heb hem al verstuurd maar het was idd misschien wel handig geweest als ik zo' n briefje er in zou doen.
Nou ja ik kijk wel, ga volgende week sowieso weer bellen of ze hem dan wel binnen hebben gekregen.
En meteen vragen of ze er rekening mee kunnen houden dat ik hem eigenlijk 22 augustus nodig heb, of de week er na.
Kan het altijd proberen toch :P

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #31 Gepost op: 14 juli 2011, 21:00 »
En mijn Pendel werd destijds ook met spoed 's avonds nog geleverd, omdat ze getreuzeld hadden en ik daardoor de Pendel niet zou hebben bij de start van mijn studie. Dus als je de goede persoon treft, kan er soms nog iets heel goeds geregeld worden.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #32 Gepost op: 20 juli 2011, 19:15 »
hier gaat ook alles zo traag kwa aanvragen zeg!
heb een bezwaar gehad en in maart zou ik al een uitslag hebben het is toegekend toen en ik moest een offerte sturen en nu weet ik nog niks dus ik ben nu weer lekker aan de bel en nu weet ik vrijdag meer der over.

ow ik moet 4 augustus voor mijn vervoer regeling komen bij het uwv.
en weer bij dezelfde hurk die mij vorig jaar gezond verklaarde juk juk juk...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #33 Gepost op: 21 juli 2011, 11:32 »
Wat een gedoe zeg Linda, en ondertussen zit je wel zonder vervoer...

Heb net het UWV gebeld, ze hebben mijn aanvraag nu wel binnen gelukkig. Maar er zijn inmiddels wel weken overheen.
Ik moest de onderwijsovereenkomst op sturen maar hij kon me niet vertellen of het met de start van mijn studie gaat lukken.. En of het uberhaupt wordt toegekend..

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #34 Gepost op: 21 juli 2011, 12:03 »
Ze hebben de aanvraag nu in ieder geval binnen, dat is de eerste stap. Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal wel lekker soepel, en heb je voor het begin van je studie een toekenning voor geschikt vervoer!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #35 Gepost op: 21 juli 2011, 20:25 »
Was vandaag weer gebeld dat ze alleen taxi vergoeding zouden vergoeden voor mij, omdat een eigen vervoermiddel te gevaarlijk zou zijn in mijn geval!
Maar ze dachten dat de situatie veel ernstiger was dan het daadwerkelijk is, dus dat heb ik ff uitgelegd. Ze dachten nl dat ik niet zonder begeleiding alleen kon reizen ofzo. Nu gaan ze het opnieuw bespreken.
Ik hoop echt dat ik een eigen vervoermiddel krijg, dat zou echt veel meer onafhankelijkheid geven..

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #36 Gepost op: 21 juli 2011, 22:29 »
Het is fijn dat je in ieder geval taxivergoeding toegekend krijgt! Zo heb je in ieder geval vervoer vanaf het moment dat je studie begint. En mochten ze je uiteindelijk toch nog een ander vervoermiddel toekennen en komt dat niet voor de start van je studiejaar, dan kan het zijn dat je bijvoorbeeld de eerste maand taxivervoer hebt en daarna alsnog een pendel/scoot et cetera.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #37 Gepost op: 21 juli 2011, 22:55 »
Dat is alvast een goed begin! Het UWV erkent dat je niet gewoon met het OV naar school kan, en nu is het alleen nog de vraag welk vervoersmiddel dan het meest geschikt is.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #38 Gepost op: 1 augustus 2011, 11:27 »
Omdat er nogal wat verwarring is over mijn situatie word ik opnieuw opgeroepen door de verzekeringsarts die het recht op wajong heeft beoordeeld.. Hier heb ik geen zin in  :-[ Dat gaat waarschijnlijk 5 september gebeuren en tot die tijd krijg ik waarschijnlijk taxi vergoeding! Dat is wel fijn.  :)
Aan de hand van het gesprek wordt gekeken of ik recht heb op vervoersvoorziening.. Afwachten dus maar.

Weet iemand hoe zo' n taxivergoeding in zijn werk gaat? Ik reis echt nooit met de taxi, en ik heb net per e-mail een bericht gehad dat ik dan waarschijnlijk taxikosten vergoeding krijg maar verder niks..

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #39 Gepost op: 1 augustus 2011, 12:35 »
Er zijn meerdere mogelijkheden. De eerste mogelijkheid is dat jij een taxibedrijf belt, de rekeningen voorschiet en de bonnetjes opstuurt naar het UWV, waarna ze je het geld teruggeven. De tweede optie is dat jij regelt dat het UWV rechtstreeks de rekeningen betaalt aan het taxibedrijf. Je maakt dan net als bij de eerste optie wel steeds zelf afspraken met het bedrijf over hoe laat ze je komen ophalen.
Ik weet niet of het UWV ook zelf taxibedrijven uitzoekt en die aan je 'oplegt'. Op mij waren de eerste twee situaties van toepassing.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #40 Gepost op: 1 augustus 2011, 13:08 »
Ik heb gevraagd of het UWV rechtstreeks kan betalen omdat ik het niet voor kan schieten. Alleen vroeg me af hoe dat dan werkt want je weet van te voren de kosten toch niet.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #41 Gepost op: 1 augustus 2011, 13:21 »
Ik heb gevraagd of het UWV rechtstreeks kan betalen omdat ik het niet voor kan schieten. Alleen vroeg me af hoe dat dan werkt want je weet van te voren de kosten toch niet.

Dat gaat dan op factuur. Ik kreeg van mijn taxibedrijf 1x in de maand een factuur voor alle ritten, en had dan 30 dagen de tijd om die te betalen. In plaats van aan mij hadden ze die ook aan het UWV kunnen sturen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #42 Gepost op: 1 augustus 2011, 13:30 »
Ohh oke, tnx voor de uitleg.
Nou ja ik zal vast nog wel het een en ander uitgelegd krijgen

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #43 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:56 »
werd gebeld door mijn arbeids deskundige en ik krijg taxi vergoeding voor naar school en ook voor naar mijn stage plekken.
dus laat het school jaar maar beginnen

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Vervoer van en naar werk of studie
« Reactie #44 Gepost op: 11 augustus 2011, 19:01 »
werd gebeld door mijn arbeids deskundige en ik krijg taxi vergoeding voor naar school en ook voor naar mijn stage plekken.
Wat een goed nieuws!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal