Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 92752 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #60 Gepost op: 19 juli 2012, 18:41 »
oh vast wel! Dat is een voorverteerde voeding he? Ik zou het graag eens proberen :) Ik PM je wel even

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #61 Gepost op: 21 juli 2012, 12:20 »
Ik eet normaal gesproken alleen bruinbrood maar dat op het moment kan ik alleen witbrood eten omdat het zachter is. Dit vinden mijn darmen geloof ik niet zo leuk! Omdat ik eigenlijk niet gelijk meer meds wil nemen iemand tips om dit wat meer te compenseren? (ik eet al meer fruit)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #62 Gepost op: 21 juli 2012, 12:54 »
Aline, misschien eet je juist te veel brood?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #63 Gepost op: 21 juli 2012, 13:12 »
Waarom kun je nu alleen zacht brood eten? Vanwege kaakklachten of zo?

Kun je je bruine brood niet soppen in de bouillon of zo? Of bijvoorbeeld havermoutpap eten, eventueel met extra vezelrijke producten er doorheen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #64 Gepost op: 21 juli 2012, 14:09 »
Ik at altijd waldkorn brood e.d. dus heb nu ook al gewoon tarwebrood geprobeerd maar vooral de korstjes krijg ik niet doorgekauwd. Ik heb alweer een hele tijd geleden een kaakoperatie waarbij mijn kaak op 3 plaatsen is gebroken. Maar sinds de beugel erin zit en er druk opstaat kan ik eigenlijk alleen zachte dingen eten.

En ik zie mezelf niet elke keer brood in de bouilon dopen.. Lijkt me ook niet echt lekker trouwens een aantal boterhammen per dag elke dag hetzelfde. Het rare is dat losse vezels die je bijv door de yoghurt kunt doen bij mij averechts werken (ik drink genoeg)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #65 Gepost op: 21 juli 2012, 15:54 »
Dan zou ik jou ook algen aanraden. Kun je in poeder-, capsule- of pilvorm krijgen. Bijvoorbeeld chlorella of spirulina. Dat houdt je darmen 'schoon' maar volgens mij ook op gang. Dat laatste weet ik niet zeker, google er maar even op, maar bij mij zeker wel. Als ik 'vastloop' neem ik wat meer van de algen en de volgende dag is het probleem opgelost.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #66 Gepost op: 21 juli 2012, 18:36 »
thnx ik heb het even gegoogled werkt behalve zuiverend ook bevordelijk volgens internet :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #67 Gepost op: 21 juli 2012, 20:13 »
Als je het gaat kopen, neem dan niet de poedervorm. Ik vind het heel erg vies smaken. Ik gebruik nu zelf de tabletten en dan heb je dat niet door, want die slik je snel door en proef je daardoor amper.

Aline

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #68 Gepost op: 27 juli 2012, 20:23 »
Ik maak nu zelf ontbijtdrink! En het werkt supergoed op mijn darmen en ik krijg er een vol gevoel van!

Ik gebruik sinaasappelsap, 2 kiwi's, tarwekiemen en gebroken lijnzaad (en een vergruisd kalktablet).

Het werkt als een tierelier! De peristaltiek is zoveel beter geworden :-).

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #69 Gepost op: 28 juli 2012, 12:08 »
fijn Aline,dat je met zo'n simpele (en lekkere ;)) oplossing invloed hebt op je darmperalstitiek.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #70 Gepost op: 28 juli 2012, 12:23 »
Lijnzaad is sowieso erg goed voor je darmwerking! Fijn dat je iets hebt gevonden wat goed voor jou werkt.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Darmklachten
« Reactie #71 Gepost op: 28 juli 2012, 16:53 »
ik had begin van de week al wat last van me darmen.
maar nu ben ik echt aan het leeg lopen bah!
ik die normaal echt verstopt zit moet nu gewoon diarreeremmers gebruiken.
me buik spoort niet echt.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #72 Gepost op: 28 juli 2012, 17:14 »
Ik neem nooit diarreeremmers (behalve als ik weg moet), daar raak ik juist verstopt van (ook al ben ik dus aan de diarree, één diarreeremmer en het zit vast bij mij) en kennelijk moet het er dan toch uit hahaha. Heb jij al eens lijnzaad(olie) gebruikt, Linda? Bij mij werkt dat ook heel goed tegen verstopping.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Darmklachten
« Reactie #73 Gepost op: 28 juli 2012, 17:21 »
nee gebruik ik niet.
maar ik merk van de week dat me darmen denk ik last hebben van de warmte.
ik heb alleen giga buikpijn hoop dat da wel beetje weg gaat trekken.
het gaat best goed met me darmen de laatste maanden niet over te klagen eigenlijk.
nu gewoon buikgriepje denk ik.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #74 Gepost op: 28 juli 2012, 17:23 »
Ik gebruik magnesium en dat werkt ook wel goed. Zonder dat komt het er bij mij niet uit! (En soms met ook niet, ik zit nu ook al weer de hele week vast en heb al weer de klysma's uit de kast moeten halen) Het is dan wel altijd waterdun, maar anders dan krijg ik geen kramp en dat is de enige manier waarop het geëvacueerd kan worden   :bloos:

Herkennen mensen dit trouwens? Ik moet dus wachten op een "kramp-aanval" en dan naar de wc rennen. Die aanval komt normaal gesproken elke ochtend en als ik hem dan niet krijg dan weet ik al voor 90% zeker dat ik vast zit en de komende dagen niet naar de wc kan, tenzij ik een klysma gebruik! Maar ik ben toch vaak heel koppig en wacht nog even 4 dagen totdat ik de klysma's pak haha. Maar herkennen mensen de kramp? Ik krijg zonder kramp ook echt niets voor elkaar! De kracht is er niet ofzo..

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal