Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 92721 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #45 Gepost op: 11 april 2012, 12:01 »
Nou haha, een handstand met een trechter in je gat lijkt me ook niet heul prettig :P

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Darmklachten
« Reactie #46 Gepost op: 11 april 2012, 13:50 »
dat wil ik wel eens zien.... :lachen:

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #47 Gepost op: 5 mei 2012, 19:54 »
Al weer een week of 2 last van mijn darmen die slecht werken ondanks de movicolon.. Ik drink zelden koffie nou twee kopjes koffie deden wonderen!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #48 Gepost op: 19 mei 2012, 10:52 »
Ik dacht altijd dat mijn darmproblemen (pijn en kramp en als ik naar de wc moest, ook PER DIRECT moeten rennen) EDS-gerelateerd waren. Maar sinds een paar weken volg ik een dieet om zo gezond en fit als mogelijk is te worden: zo biologisch mogelijk, dus geen toegevoegde kleur- en smaakstoffen en zo en als ik in Nederland ben (in het buitenland lukt dat niet) onbespoten groenten en fruit, en verder geen gluten meer en zo min mogelijk melkproducten. En mijn darmproblemen zijn verdwenen! Of het nu aan de gluten, de melk of de chemische troep ligt weet ik niet. Maar ik ben hoogstverbaasd en super blij. Daarnaast heb ik ook bijna geen last meer van brandend maagzuur en het opboeren van maagzuur en voedsel. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ook heb ik sinds mijn nieuwe dieet duidelijk meer energie dan voorheen.  :dance:
Ik heb me een beetje in de materie verdiept en het schijnt zo te zijn dat maar liefst 70% van de mensen niet zo goed reageert op gluten. Slechts een deel van de mensen merkt het heel duidelijk en laat zich testen. Maar veel andere mensen blijken er ook moeite mee te hebben, zonder het door te hebben. Voor wie met darmproblemen topt is het altijd de moeite waard om eens een maand geen gluten te eten en te bekijken wat het effect is. Het is, nadat je wat extra inkopen hebt gedaan zoals rijstwafels en glutenvrije pasta (kan gewoon bij de AH) bijna geen moeite. En wie weet heeft het wel resultaat!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2012, 20:13 »
Wat fijn marianne! echt super dat je zulke goede (en onverwachte) resultaten behaald met je "dieet".

Mijn sondevoeding is vrij van de meeste allergenen. Alleen melk zit er wel in. Ik ben officieel over mijn allergieën heen gegroeid, maar als ik een klein beetje melk drink (cappuccino bijvoorbeeld) dan heb ik wel altijd last van mijn maag daarna. Hmmm.... Zou het lonen om eens soya voeding te proberen?


Ik zit nu op de wc te wachten tot het klysma gaat werken. Ik had ineens eer een hele dikke buik, maar of dat echt obstipatie of iets anders is (zie draadje) weet ik niet zeker. Kon me de laatste toiletgang niet herinneren dus een klysma was sowieso nodig. Oeps!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #50 Gepost op: 21 mei 2012, 08:07 »
Ik hoop dat je klysma snel heeft geholpen!

Als je zo slecht reageert op het drinken van melk, lijkt het me geen gek idee om een keer lactose/melkvrije sondevoeding te proberen. Dan kom je er vanzelf achter of het verschil maakt of niet!

Aline

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #51 Gepost op: 16 juli 2012, 19:28 »
Ik snap niks van mijn darmen.

-Ik beweeg nu meer in de vakantie
-eet meer brood
-bak alles in olijfolie

en wat doen mijn darmen? Obtiperen  :o
Iemand een idee wat ik er tegen kan doen? Na 4 dagen vind ik het wel genoeg. Ik heb verder niks qua laxeerspul bij me.

(hopelijk is het geen endo wat een knik heeft gemaakt waardoor er niks meer door kan)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #52 Gepost op: 16 juli 2012, 19:41 »
Kan je magnesiumpillen halen bij een plaatselijke apotheek? Die kan je zonder recept krijgen als het goed is.
Je eet wel bruin brood neem ik aan? Wit brood verstopt.

Mijn diëtiste wil me geen soya voeding voorschrijven omdat ze niet gelooft dat de 0.02 gram lactose in de sondevoeding voor mijn opgeblazen buiken kan zorgen. En dat terwijl ik met een slokje cappuccino -en andere producten met melk- toch echt zo'n last van mijn buik krijg dat het voor mij vrij zeker is dat het de melk is. Het kan ook iets anders zijn dan de lactose tenslotte. Maar goed, ze wil het niet proberen omdat het voor obstipatie kan zorgen. (Dat boeit me niet want nu is het waterig en nog komt het er amper uit) Maar volgens haar is het dus geen melk-probleem maar "gewoon" IBS. En daar kan NIKS aan gedaan worden volgens haar. Fijn....

Als ik het niet met haar eens was moest ik het maar bij de MDL arts gaan vragen dus dat ga ik nu doen!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #53 Gepost op: 16 juli 2012, 20:12 »
Je hebt helemaal gelijk hoor wendela! Wat raar, je zou toch zeggen dat t duidelijk is als je last krijgt na t nemen van iets met melk

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #54 Gepost op: 16 juli 2012, 20:16 »
Aline, drink je ook voldoende anders krijg je inderdaad obstipatie van t meer bewegen en brood eten. Meer vezels nemen ook meer vocht op. En ik weet dat je niet echt een grote drinker bent, maar echt tis belangrijk hoor om goed te drinken, zeker nu je actiever bent en meer beweegt..

Aline

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #55 Gepost op: 16 juli 2012, 20:52 »
Ik drink nu juist heel veel! Het drinken vliegt er doorheen :) (ze hebben hier héééérlijke sapjes)

Vanavond krijg ik een buikmassage, hopelijk brengt dat de boel wat aan de gang (en doet het niet al te pijn met de verklevingen, bah)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #56 Gepost op: 17 juli 2012, 09:10 »
Ik hoop dat t werkt  Aline

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #57 Gepost op: 18 juli 2012, 17:43 »
Ik vroeg me al af of je nog lactose-vrije voeding geprobeerd had, Wendela. Fijne diëtiste heb je zeg...

En Aline, misschien zou je algentabletten zoals chlorella of spirulina kunnen halen bij de drogist? Dat werkt bij mij erg goed.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #58 Gepost op: 19 juli 2012, 15:16 »
Ik vroeg me al af of je nog lactose-vrije voeding geprobeerd had, Wendela. Fijne diëtiste heb je zeg...
Nee dat kan dus niet omdat mijn diëtiste geen recept wil uitschrijven! Dus ik heb alleen maar de normale sondevoeding met melk. Ik kan niet zomaar even de supermarkt ingaan en lactose vrije voeding kopen he :)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #59 Gepost op: 19 juli 2012, 17:24 »
ik heb nog wel wat zakken peptisorbhttp://www.nutriciamedischevoeding.nl/oplossingen/productcatalogus/product/nutrison/nutrison-advanced-peptisorb  staan.Houdbaar tot 12 augustus.Kun je daar wat mee?Anders gaan ze volgende week naar de stort.Ik heb ook nog de gewone multi-fibre voeding,ook tot aug. houdbaar.
Gilt u maar.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal