Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 92524 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #30 Gepost op: 28 maart 2012, 11:04 »
Lactulose..brrr. Nou ja het werkt bij de een fantastisch en bij de ander totaal niet (laat ik de gelukkige zijn waarbij het totaal niks deed, behalve darmkrampen en pijn in mijn onderbuik).
Gewoon proberen dus....

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Darmklachten
« Reactie #31 Gepost op: 28 maart 2012, 14:21 »
Behalve wat winderigheid merk ik er tot nu toe nog weinig van... Maar goed, kan 1-2 dagen duren staat op de verpakking. Ik merk het wel... Of niet.
Collective madness is called sanity

Amanda

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #32 Gepost op: 28 maart 2012, 14:22 »
Ik kreeg ook alleen maar last van winderigheid, verder doet lactulose niks bij mij.

Movicolon/molaxole doet veel meer :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #33 Gepost op: 2 april 2012, 07:31 »
Dat verschilt ook wel per persoon. Bij mij doet movicolon an sich niet veel. Ik moet wel met microlax aan de gang om alles op gang te krijgen.


Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #34 Gepost op: 2 april 2012, 11:35 »
Pff ik sta alweer 3 dagen "stil"... Een keer mn magnesium vergeten en het komt gewoon niet meer op gang! Ik krijg dan ook niet meer mijn darmkramp die ik nodig heb om het eruit te werken zeg maar. Zonder kramp krijg ik het er niet uitgeperst  :-[ Denk dat ik toch eens de MDL-arts ga pushen om dit te onderzoeken.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #35 Gepost op: 2 april 2012, 14:35 »
Moet je inderdaad doen hoor wendela, want dat stilstaan is echt niet goed voor je lijf...
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 11:58 door Wendela »

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #36 Gepost op: 3 april 2012, 04:19 »
Wat balen, wendela. Maar je hebt nog klysma's liggen, toch? Wacht je daar niet te lang mee?
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 11:58 door Wendela »

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #37 Gepost op: 3 april 2012, 08:42 »
Nee ik wacht daar niet te lang mee hoor. Maar het is al weer opgelost gelukkig. Met een flinke stoot magnesium en darmkrampen ben ik weer redelijk leeg. Het heeft alleen wel zijn weerslag gehad op mijn maag. Deze zat (voor mijn doen) erg vol en ik vermoed dat er sondevoeding doorheen zat en een paar klontjes gedroogd bloed. Even in de gaten houden dus  :-X

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #38 Gepost op: 4 april 2012, 10:51 »
Oohw, die maag van jou is wel een beetje een spelbreker hoor. Ik ben blij te horen dat je darmen nu wel weer een beetje mee willen werken.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Darmklachten
« Reactie #39 Gepost op: 11 april 2012, 00:15 »
Pfff, die lactulose deed wel iets maar veel te weinig. Ik had wel een beetje ontlasting maar echt ter grootte van een konijnenkeutel en het ging heel erg moeilijk. Dus had ik er forlax bij gekregen van mijn huisarts, dat verbeterde ook wel iets maar weer heel erg weinig. Behalve dan dat ik van alle twee winderig word...

Ik werd er een beetje wanhopig van, dus ik ben wat anders gaan proberen. Ik heb me even laten adviseren over kruiden om thee van te maken en ik heb zowaar redelijke hoeveelheden soepele ontlasting. Ik durf nog niet meteen te stoppen met de lactulose en forlax, omdat het toch wel iets deed, maar als het een tijdje goed gaat ga ik wel kijken of ik kan afbouwen.

Als iemand geïnteresseerd is in het recept kan ik het even nazoeken, er zit in ieder geval fenegriek zaad in, kamille, munt en zoethout.
Collective madness is called sanity

liezenogwat-Lotte

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #40 Gepost op: 11 april 2012, 10:16 »
Voor Laura kreeg ik van onze homeopaat een darmfloraversterkend poeder, dat zijn gewoon goede bacterien zegmaar... Volgens mij heette het Darmocare, is ook voor volwassenen te krijgen (ik heb nog een enorme voorraad kinderdosis liggen).
(kijk: http://www.bonusan.nl/vademecum/darmocare_pre.html )
Het is vrij prijzig maar moet je even bij je verzekering nakijken, wij kregen het vergoed (Univé).

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #41 Gepost op: 11 april 2012, 10:27 »
Ik gebruik magnesium, maar dan nog raak ik af en toe verstopt. Gister had ik tentamen en heb ik bijna een heel kopje koffie door mijn sonde gespoten voor de cafeïne 8) Ik heb vroeger vaak beweerd dat koffie mijn darmen ook wakker maakt maar nu weet ik zeker dat het laxerend werkt! Een half uurtje na het inspuiten leek het wel een noodevacuatie op de wc hahaa. Dat werkt dus wel alleen als je niet aan koffie gewend bent he. Mijn huisgenoot merkt ook het laxerende van de koffie zei ze gister. Zij drinkt het ook bijna nooit, maar als ze het wel drinkt....

Amanda

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #42 Gepost op: 11 april 2012, 10:36 »
Mijn nicht moet altijd enorm plassen van koffie!


Spul met goede bacteriën voor de darmen geloof ik niet in, gezien de functie van maagzuur :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #43 Gepost op: 11 april 2012, 10:48 »
Spul met goede bacteriën voor de darmen geloof ik niet in, gezien de functie van maagzuur :)
ja er gaat een hoop verloren in de maag idd. (Tenzij je het direct in je darmen spuit, maar om iedereen daar nou een jejunostomie voor te geven :P )

Amanda

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #44 Gepost op: 11 april 2012, 11:26 »
Handstand en een trechter is iets minder heftig :-p

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal