Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 92633 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #225 Gepost op: 30 oktober 2014, 11:06 »
Hahaha Maaike, dat laatste daar moet ik wel even om grinniken. ik herken t wel, dat t er gewoon niet uitwil. Daarom gebruik ik microlax naast de movi waar ik weer aan begonnen ben. Het is een tijdje gewoon goed gegaan, maar ik liep toch weer "vol". Het gaat nu weer de goede kant op. Ik hoop dat de lactulose werkt. Bij mij kreeg ik alleen maar kramp en enorm veel lucht..maar eruit kwam niks....superirritant....

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #226 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:47 »
1,6?!?! Poeh...

Ik vraag me iets anders af. Als mensen verstopt raken, gaan ze vaak pruimen eten. Van rozijnen gaan mensen aan de loop. Maar ik kan rustig vijftien gedroogde pruimen eten en/of 300 gram rozijnen zonder er ook maar iets van te merken. Hoe kan dat nou?!

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #227 Gepost op: 2 november 2014, 09:29 »
Geen idee hoe dit kan. Maar misschien zijn er andere voedingsstoffen bij jou die wel dit effect veroorzaakt.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #228 Gepost op: 3 november 2014, 05:38 »
Geen idee.
Ik ben trouwens van mening dat als je goed naar je lichaam luistert, je hoort waar het om vraagt. Ik ben echt dol op rozijnen en pruimen. Misschien toch onbewust een roep om vezels? Terwijl ik toch echt wel aan de ADH kom... (als een van de weinige Nederlanders haha)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #229 Gepost op: 4 november 2014, 12:00 »
Zou kunnen. Ik weet niet. Ik kan ook rustig pruimen en rozijnen eten, ik ga er niet van aan de loop...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #230 Gepost op: 9 november 2014, 16:25 »
Mijn darmen  lopen weer enorm te klote. Begin van de week moest ik overgeven, eten kwam er na ruim 7 uur nog uit. Volgende dag werd ik weer zo beroerd van eten nou ja van wat ik weg kreeg. Toen besefte  ik dus dat er weer eens niks meer bij kon. Maar weer 2 liter kleanprep weggewerkt 's nachts en daarna ging het weer goed. Zo stom dat ik niet meer merk dat ik volledig vol zit ook al gebruik ik behoorlijk wat laxeermiddelen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #231 Gepost op: 10 november 2014, 10:40 »
Dat is inderdaad knsp lastig. Ik merk t alleen als ik misselijk ben en kramp krijg..

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #232 Gepost op: 10 november 2014, 10:48 »
Ja die darmen van jou mogen best eens een keertje mee werken!

Ik heb de laatset tijd ook steeds vaker last van verstopping. Hoewel ik de laatste dagen juist veel diarree heb  ???

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #233 Gepost op: 10 november 2014, 15:39 »
Wat lastig, Rachel. Misschien moet je gaan bijhouden hoe vaak je ontlasting hebt en hoeveel? Dan kun je afhankelijk daarvan en van je voedselinname nagaan of je vol moet zitten of niet. Je hoort zoiets natuurlijk aan te kunnen voelen, maar aangezien dat bij jou niet het geval is, moet je het maar 'met je hoofd' gaan uitwerken.

Dat van jou lijkt me ook lastig, Zwaantje.

Ik ben blij dat de movicolon bij mij prima werkt. En ik neem regelmatig een eetlepel(s) colon clean vezels en ik eet heel veel fruit en vezelrijke graanproducten, dus qua vezelinname zit ik zeer hoog. Samen maakt dat het bij mij prima loopt.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #234 Gepost op: 11 november 2014, 11:29 »
Zwaantje, ik heb ook altijd diarree na een tijd verstopping. Ik denk dat het er op een gegeven moment gewoon echt uit moet. Gebruik je iets van laxeermiddelen?

Ik ben nu een tijdje aan de lactulose. Ik kan niet zeggen dat het geweldig werkt, maar beter dan dat het deed. Ik heb er wel veel buikkrampen bij en diarree, maar dat is 2x per dag. Dus altijd beter dan helemaal niet kunnen ;)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Darmklachten
« Reactie #235 Gepost op: 11 november 2014, 15:49 »
Ik heb ook geen effect van pruimen of rozijnen. Ik kan ook rusig lepels geplet lijnzaad naar binnen werken, en flink wat magnesium zonder effect.

Wel heb ik een vrij heftig effect van (rijpe) aalbessen, terwijl dat een 'milde' laxerende werking zou moeten hebben. En nu heb ik dus goed effect van cannabis, terwijl de werking daarvan op de darmen ook maar mild is, het werkt meer op eetlust.

Ik denk dat het er aan ligt wat de oorzaak van de trage darmwerking is. Bij eds is dat vaak ofwel medicatie gerelateerd, ofwel aan uitgerekte darmen of autonome dysfunctie (niet bevestigd in medische literatuur, maar wel iets wat bij mij speelt in ieder geval). Dat zijn niet echt dingen waar de gemiddelde mens last van heeft, dus dan is het misschien ook niet gek dat veelgebruikte middeltjes voor obstipatie niet werken.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #236 Gepost op: 12 november 2014, 12:37 »
Ik gebruik movicolon. Maar omdat ik zo verstopt zat had ik bisacodyl genomen. Ik neem dan altijd 10 mg omdat 5 mg niet voldoende werkt. Ik dacht dat ik een doosje had met 5 mg pilletjes, dus heb er twee ingenomen, om er daarna achter te komen dat het toch 10 mg was. Dus heb toen 20 mg bisacodyl gehad, in eerste instantie dacht ik dus dat de diarree daar van kwam. Maar dat is inmiddels al een week geleden en heb nog steeds diarree, maar ben ook misselijk. Ik denk gewoon een weerstand dipje ofzo.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #237 Gepost op: 20 november 2014, 21:15 »
Ik heb al meer dan 10 jaar ernstige  obstipatie klachten  dus de kans dat het is uitgerekt is groot. Qua voedsel alles wel geprobeerd  en ik weet dat ik geen brood moet eten bijv. Begon al voor medicatie  gebruik maar dat zal het niet beter maken. Maar zelfs als ik elke dag goed ga, blijft er blijkbaar  achter  want ook dan raak ik verstopt. Mdl kon er ook niks mee.

Daarom nu altijd kleanprep  in huis mocht het fout gaan. Alles bijhouden ook al geprobeerd.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #238 Gepost op: 25 november 2014, 11:43 »
Ik heb de afgelopen tijd gewoon braaf movicolon genomen zodat alles misschien zonder microlax eruit zou kunnen, hoopte ik. Maar dat ging dus niet en na een dag of 5 kwam er dus maandag wat uit, en scheurde ik weer een beetje in (vies praatje ik weet t). Dus nu maar weer gewoon microlax gebruiken....-.-

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #239 Gepost op: 25 november 2014, 17:03 »
Vervelend Roos!

Ik moet nu lactulose toch combineren met movicolon. Ben benieuwd hoe dat weer gaat..

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal