Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 92796 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #195 Gepost op: 17 december 2013, 00:27 »
Maar laxeren en ontlasten is wat anders. Ik neem aanndat je laxeert om te kunnen ontlasen. Ennalsnje minder laxeert kun je dus vaker zonder laxeren ontlasten. En dat is dan toch positief?!

Als er met minder laxeren wordt bedoelt minder ontlasten, dan is het idd een ander verhaal ja

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #196 Gepost op: 17 december 2013, 11:10 »
Ja, ik las het verkeerd  :AA:

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Darmklachten
« Reactie #197 Gepost op: 3 januari 2014, 15:55 »
als je bysacodil gebruikt hebt hoe lang duurt het dan weer voor je darm ongeveer weer gevuld is?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #198 Gepost op: 3 januari 2014, 16:29 »
Ik denk dat, dat per persoon verschilt. Maar net hoe snel je spijsvertering gaat en hoe leeg je darm raakt van bisacodyl.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #199 Gepost op: 3 januari 2014, 17:36 »
Wat rachel zegt. Ik heb 2 tabletten ingenomen...niks...nada..nop. en voorheen kreeg ik enorme krampen etc. Nu niks.. ik wacht rustig af natuurlijk...

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Darmklachten
« Reactie #200 Gepost op: 3 januari 2014, 22:41 »
na het lijkt eerder of er geen leven meer inzit. gewoon meeste zooi van laxeer spul werkt gewoon niet. bysacodil wel als ik er een aantal in neem. niet dat het veel is maar ja het moet er toch ooit een keertje uit. Het lijkt wel of het ergens in me buik oppropt. meestal op een plek in me buik pijn.. maar als ik de bysacodil in neem en dan weer wacht op ontlasting dan ben ik al weer snel anderhalf week verder. volgens mij is dit niet echt een goede manier om met me buik om te gaan. Denk dat ik na me vakantie maar eens een afspraak ga maken bij de huisarts. stomme darmen al heel me leven. en nog niks gevonden wat nou echt werkt.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #201 Gepost op: 4 januari 2014, 14:07 »
Je moet ook na de bisa niet gaan wachten tot je weer verstopt raakt he, misschien moet je na bisa goed kijken hoe je de ontlasting soepel houdt..door movicolon of magnesium of lactulose, blijf voldoebde drinken eten en ga regelmatig even proberen.... want wachten op normale ontlasting of tot je weer verstopt zit is niet handig he

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #202 Gepost op: 4 januari 2014, 20:04 »
Ooh, maar wachten tot het weer verstopt is niet handig nee. Ik heb trouwens wel een periode elke dag 2 bisacodyl gehad (voorgeschreven). Maar ik zou inderdaad even overleggen met een arts. Ik gebruik bisacodyl gewone tabletten nu inderdaad als extra zo nodig maar verder gebruik ik ook nog genoeg middelen om het op gang te houden

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Darmklachten
« Reactie #203 Gepost op: 4 januari 2014, 20:55 »
na ik ga niet iedere dag die pillen in nemen krijg enorme buikpijn van die dingen.
en het is nou ook weer niet dat me ontlasting knal hard is. het is bij mij alleen het probleem dat ik geen krampen krijg. zelfde probleem als me blaas eigenlijk.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #204 Gepost op: 4 januari 2014, 21:39 »
Tja dan echt overleggen met een arts. Ik heb zelf ook te weinig krampen en neem nu bijna elke dag een bisacodyl zetpil om het op te wekken. Ja buikpijn krijg ik er wel van (niet zo'n beetje ook) maar altijd verstopt zitten is ook geen pretje ;)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Darmklachten
« Reactie #205 Gepost op: 5 januari 2014, 12:20 »
Nee dat klopt :P. ga toch maar weer eens een afspraak maken met de huisarts.


Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #206 Gepost op: 3 september 2014, 18:33 »
En mijn darmen blijven slecht en ik ben er klaar ben blegh!  Elke keer die obstipatie en wat ik ook gebruik aan middelen ik blijf verstopt raken.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #207 Gepost op: 5 september 2014, 12:32 »
Das balen rachel..  :( Knuffel!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #208 Gepost op: 5 september 2014, 13:38 »
KNUF... obstipatie is echt hels...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #209 Gepost op: 22 september 2014, 00:29 »
Wat balen, Rachel. Hoe los je het nu op als je verstopt zit? Dus ehm... Hoe ontstop je? Het lijkt me zwaar piep als je steeds verstopt, ondanks het gebruik van medicijnen, extra vezels (neem ik aan) et cetera.
Bij mij werkt het masseren van mijn darmen best wel goed. Heb je dat al eens geprobeerd? En 's ochtends een glas lauw water op nuchtere maag.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal