Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 92802 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #210 Gepost op: 22 september 2014, 22:17 »
Ja, darmmassage werkt ook niet echt. Ik neem dagelijks gewoon mijn zakjes en met regelmaat bisacodyl zetpillen (werkt beter dan microlox klysma's bij mij) en om de boel te ontstoppen heb ik kleanprep, hetgeen normaal wordt gebruikt de darmen schoon te spoelen voor een onderzoek. Ik eet inderdaad vezels, maar geen brood bijv daarvan verstop ik juist.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Darmklachten
« Reactie #211 Gepost op: 25 september 2014, 18:57 »
Bij mij werkt bisacodyl ook. Ten minste... Het werkte geweldig toen ik ermee begon, maar nu steeds minder. Ik gebruik het ook zo min mogelijk. Ik wacht sowieso tot ik de ontlasting kan voelen zitten in mijn buik, en dan nog een dagje meestal. Als het dan nog niet vanzelf gegaan is gebruik ik een bisacodyl zetpil.

Dat is eigenlijk te laat, ik weet het. Maar ik raak zo snel gewend aan medicatie... Ik wil hier zuinig op zijn, want het werkt wel.

Die darm massage, hoe gaat dat precies? Ik wil het ook wel eens proberen.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #212 Gepost op: 5 oktober 2014, 07:25 »
Ik heb me nooit in massagetechnieken verdiept, maar doe wat mijn gevoel mij ingeeft en het werkt. Ik masseer mijn dikke darm. Eigenlijk duw ik vrij hard op mijn buik en maak daarbij kleine draaiende bewegingen. Op die manier maak ik mijn darm 'wakker', hij komt dan in actie. Volg hierbij de loop van de dikke darm vanaf de dunne naar je rectum.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Darmklachten
« Reactie #213 Gepost op: 6 oktober 2014, 19:50 »
Masseer je ook het gedeelte wat net onder je ribben loopt dan? Ik vind dat echt te veel pijn doen.

Bedankt voor de tip trouwens, ga het ook eens proberen.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #214 Gepost op: 12 oktober 2014, 07:52 »
Net onder mijn ribben ligt mijn maag... Of bedoel je echt onder de ribben en niet onder het borstbeen en iets links daarvan?
Als iets te veel pijn doet: vooral niet doen! :)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #215 Gepost op: 13 oktober 2014, 09:06 »
Poe, mijn darmen doen echt weinig de laatste tijd. Dagen niks, dus dan maar weer aan de movicolon, dan is het een dag ietsje bet Er (tien keer per dag een heel klein beetje wat er amper uit wil) en dan is het weer mis. Morgen toch naar de gynaecoloog, dus dat ook maar doorspreken..

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #216 Gepost op: 14 oktober 2014, 08:16 »
vervelend is dat zeg! Ik ben weer aan de movicolon omdat ik merkte dat t toch weer wat moeizamer ging met alleen maar microlax..

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #217 Gepost op: 17 oktober 2014, 23:08 »
Misschien meer movi Maaike?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #218 Gepost op: 20 oktober 2014, 20:54 »
Misschien wacht je te lang voordat je movi neemt Maaike?

Ik had gister en vandaag een soort buikpijn alsof het lijkt dat ik diarree had. Dus steeds snel naar het toilet maar er komt steeds niets. Heel vervelend :S

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #219 Gepost op: 22 oktober 2014, 09:42 »
Ik heb nu ruim anderhalve week dagelijks de movi genomen op aanraden van de gyn, maar het wil er gewoon niet uit. (Even een lekker praatje houden) Het is niet hard en dik, maar het wil er gewoon niet uit. Zondagavond enorme buikkrampen gehad en flinke diarree, volgende dag nogmaals en sindsdien komt er weer bijna niks uit. Volgende week moet ik opnieuw naar de gyn, dan ga ik maar vragen of er iets anders is wat ik kan krijgen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #220 Gepost op: 22 oktober 2014, 10:48 »
Kan het zijn dat de baby ergens tegen aan drukt ofzo?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #221 Gepost op: 22 oktober 2014, 10:54 »
Tot die tijd misschien wat extra movi nemen?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #222 Gepost op: 22 oktober 2014, 11:03 »
Met meer movi krijg ik flinke krampen, dus dat is ook niet echt een fijne optie.

Ik denk het, Zwaantje. Misschien heeft het ook wel met de instabiliteit in mijn bekken te maken. Ik heb ook problemen met plassen doordat de boel zo scheef gaat staan, dus misschien is het daar hetzelfde?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #223 Gepost op: 22 oktober 2014, 17:19 »
Oh dat is ook geen succes dan, misschien toch iets van zetpillen of klysma's ter stimulering maar dat kan de gyn wel aangeven wat je mag hebben.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #224 Gepost op: 30 oktober 2014, 10:25 »
Nou, ik ben bij de gyn geweest en die heeft lactulose naast de movicolon gegeven. In de apotheek raadde ze me aan om de movicolon eerst even te laten liggen, omdat de dokter een best hoge hoeveelheid heeft voorgeschreven volgens haar. Ik moet 3 maal daags 15 ml nemen. Ik begin eerst maar met twee maal en dan zie ik wel of het werkt of niet. Van de week net 'ontploft' om het zo maar te noemen, dus ik ben 'redelijk' leeg. (Paar weken geleden was het zo erg, dat ik, toen het eenmaal op gang kwam, 1,6 kilo lichter was. En ik maar denken dat dat kind zo snel groeit ;) )

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal