voet/teenklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: voet/teenklachten  (gelezen 28094 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
voet/teenklachten
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:04 »
Hier alles over voet en teen klachten

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: voet/teenklachten
« Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2011, 13:51 »
hoe krijg ik het in vredesnaam voor elkaar om mijn tenen te subluxeren? Ja, mijn grote tenen doen dat standaard, dat is tot daar aan toe. Maarem, gisteravond stonden alle tenen aan mijn rechtervoet in een sub en vanochtend schoot mijn linker kleine teentje tijdens het afdrogen luidruchtig terug.

Ehhm, blieb? Ik loop/sta al een jaar niet, hoe gaan ze er in de eerste plek uit? Enne, wat is er nu zo anders...

Ik heb gisteren teenslippers gedragen ja, maar dat zou dan toch alleen maar invloed kunnen hebben op de tenen waar dat bandje tegenaan zit? :s
Collective madness is called sanity

Offline fem fatale

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: voet/teenklachten
« Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2011, 14:20 »
Om je slippers aan te houden moet je volgens mij tegendruk geven met je tenen.

Bij mij luxen mijn tenen ook, iig bij zwemmen, lopen en stoten, misschien bij meer, maar ik voel het meestal niet en kom er pas achter bij omkleden, dan weet ik natuurlijk niet meer hoe het gebeurd is.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: voet/teenklachten
« Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2011, 14:40 »
Ja maar tegendruk wordt toch alleen gegeven als je je voeten ook daadwerkelijk gebruikt zou ik zeggen?
Collective madness is called sanity

Offline fem fatale

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: voet/teenklachten
« Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2011, 18:18 »
Ik draag nooit slippers omdat ze van mijn voeten afvallen als ik mijn voeten ontspan, dus denk dat je continu tegendruk moet geven. (Maar mijn rolstoel is ingesteld op dat ik hakken draag, niet om je voet plat op de voetenplaat te zetten.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: voet/teenklachten
« Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2011, 18:33 »
Die van mij is ingesteld op blote voeten, ik draag normaal gesproken geen schoenen, alleen een warme hoes om mijn benen. Maar omdat het zo warm was droeg ik die niet en ik vind sokken zo gek staan, dus had mijn teenslippers maar aan gedaan... Maar goed, het zal wel. Het is toch niet heel belangrijk ofzo.
Collective madness is called sanity

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: voet/teenklachten
« Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2011, 18:56 »
zet je niet onbewust kracht met je voeten/tenen op je voetenbord of zo?

ik heb dat in mijn tennis rolstoel vaak dat ik nogal kracht zet onbewust omdat ik dan meer naar voren hang vaak.
en opeens paf ligt me voetenbord eraf  ::).

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: voet/teenklachten
« Reactie #7 Gepost op: 8 mei 2011, 19:10 »
Dat kan ja... Maar ik vind het gek dat het nu ineens een probleem is. Het is echt niet de eerste keer in twee jaar dat ik druk op mijn voeten zet. Voor zover ik weet zitten er in de tenen zelf geen spieren, alleen maar pezen en banden. Die zijn op een of andere manier toch uitgerekt...
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: voet/teenklachten
« Reactie #8 Gepost op: 8 mei 2011, 19:19 »
De eerste keer dat ik een teen ernaast had staan was ook na het dragen van teenslippers (eerste keer ook dat ik die slippers droeg). Er zal dus toch wel een verband zijn...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: voet/teenklachten
« Reactie #9 Gepost op: 8 mei 2011, 19:26 »
Goede leer voor de volgende keer, teenslippers+eds=slecht idee
Collective madness is called sanity

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: voet/teenklachten
« Reactie #10 Gepost op: 1 december 2011, 18:44 »
Ik heb steeds vaker heel erg pijn aan mijn voeten. Vorig jaar heb ik ook al een tijd gehad dat ik niet op blote voeten kon lopen, omdat mijn hakken extreem pijn gingen doen. De fysio kwam er toen achter dat ik extra botafzetting onder mijn hakken had en heeft dit behandeld met de shockwave. Het deed echt verrekte zeer, maar uiteindelijk ging het wel beter.
Maar sinds een paar weken doen mijn hele voeten zo'n pijn. Het maakt niet uit wat voor schoenen ik draag of dat ik op blote voeten loop. Het doet zo'n pijn dat het gewoon neerleggen van mijn voeten op de bank echt al heel vervelend is. Het is heel frustrerend, want ik voel het dus ook heel erg als ik gewoon in mijn rolstoel zit en het lopen wordt er echt door beperkt.

Herkent iemand dit? En wat heb je er dan aan gedaan? Ik zit echt te denken of ik desnoods maar weer naar de reva-arts moet of hij iets weet.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: voet/teenklachten
« Reactie #11 Gepost op: 1 december 2011, 19:24 »
Ik herken het Maaike, sterker nog het is de reden geweest dat ik "gestopt" ben met lopen. Binnen kort zijn mijn orthopedische schoenen klaar. Ik hoop dat die de belastbaarheid van m'n voeten iets gaan vergroten. Mijn voeten doen overigens ook pijn als ik m'n rolstoel zit. Vooral als de onder grond trillingen veroorzaakt.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: voet/teenklachten
« Reactie #12 Gepost op: 3 december 2011, 11:12 »
Het is niet echt in mijn voet trouwens, maar er echt onder, dus vooral op de voetzool. In mijn voet doet het ook wel pijn, maar dat ben ik gewend. Dit brandt gewoon echt. En ik heb geen eelt of andere rare dingen op mijn voeten wat het zou kunnen veroorzaken. Beetje raar. :/

Ik hoop dat je schoenen je goed helpen, Rika!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: voet/teenklachten
« Reactie #13 Gepost op: 3 december 2011, 18:42 »
Bedoel je dan de huid van je voetzool die brand? In dat geval zou ik toch eens naar de ha gaan om te laten kijken of er misschien iets van een schimmeltje zit of zo.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: voet/teenklachten
« Reactie #14 Gepost op: 4 december 2011, 00:29 »
Ik denk dat Maaike met branden, een diepere pijn bedoelt dan dat een schimmel veroorzaakt. Misschien is het een zenuwpijn, waardoor geen idee, maar dat is misschien iets om te vragen aan de huisarts/reva..

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal