Heupproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Heupproblemen  (gelezen 74241 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #45 Gepost op: 29 juli 2011, 21:49 »
Zit je in een wig?

Klem zitten aan de zijkant helpt ook voor mijn heupen. Misschien kun je iets tussen je heupen en de zijkant van je rolstoel stoppen, zodat ze geen ruimte meer hebben om er naar de zijkant uit te gaan?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #46 Gepost op: 30 juli 2011, 12:33 »
Klemzitten helpt enorm bij mij...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Heupproblemen
« Reactie #47 Gepost op: 30 juli 2011, 12:43 »
Nee, heb geen wig... klem zit ik ook niet maar dat kan geregeld worden :)

Bedankt voor de tips!
Collective madness is called sanity

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Heupproblemen
« Reactie #48 Gepost op: 30 juli 2011, 15:03 »
Klemzitten helpt enorm bij mij...

ja hier ook.
vooral met stomme hobbels in de weg ideaal.
heb een schuimblokje die ik dan tussen spartbord en heup doe zodat die de klappe opvangt en ik niet zo last ervan heb.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #49 Gepost op: 22 augustus 2011, 09:41 »
Vandaag heb ik de botscan voor mijn heup. Denk niet dat er iets bijzonders op te zien is maar goed.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #50 Gepost op: 22 augustus 2011, 09:42 »
Succes Zwaantje!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #51 Gepost op: 6 september 2011, 00:45 »
succes

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #52 Gepost op: 14 september 2011, 16:57 »
Inmiddels botscan en mri scan gehad. Volgende week woensdag weer naar de orthopeed..
Hij verwacht niet dat er veel op te zien is, maar het is om slijtage enz uit te kunnen sluiten.
Maar stiekem hoop ik zo dat er iets te zien is wat opgelost kan worden, zodat ik over een poosje misschien niet meer zo rolstoel afhankelijk ben ... Ik zit nu dagelijk in de rolstoel en had hem in eerste instantie aangevraagd voor dagjes weg en lange afstanden. Maar doordat mijn heup zo pijn doet en knakt zit ik er nu dus dagelijks in :(  En daar baal ik best wel van, stomme heup

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Heupproblemen
« Reactie #53 Gepost op: 15 september 2011, 10:18 »
lastig zwaanjte,


ik heb als ik heel erg moe ben ook veel last van mijn heupen dat het gewoon pijn doet als je  er al op wilt staan.
en dan nog vooruit zien te komen.
pff soms baal ik gewoon een beetje van mijn lijf.

Amanda

  • Gast
Re: Heupproblemen
« Reactie #54 Gepost op: 20 september 2011, 15:23 »
Heb je de uitslag al gekregen, Zwaantje?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #55 Gepost op: 20 september 2011, 18:37 »
Nee, ik moet morgen naar de orthopeed dus ik ga er van uit dat ik dan de uitslag hoor.. Spannend!

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #56 Gepost op: 20 september 2011, 20:34 »
Mijn linkerheup doet erg moeilijk op het moment. Klikt constant verkeerd, weer goed, weer verkeerd enz., de hele dag door. Op zich niet eens heel extreem pijnlijk (het kleine voordeel van een gevoesstoornis...), maar wel enorm irritant met lopen, omdat ik regelmatig gewoon door mijn been heen zak.
Nou had ik zitten kijken naar iets van ondersteuning voor de heup, maar niet echt iets specifieks kunnen vinden. Bestaan er eigenijk heupbraces?
En iemand nog tips misschien, voor hoe ik hem het beste op zijn plekje kan laten zonder dat ie verkeerd schiet?

Spannend Zwaantje, houd ons ff op de hoogte!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #57 Gepost op: 20 september 2011, 22:53 »
Hey Pino,

Ik heb eens aan mijn reva gevraagd naar heupbraces omdat ik dus hetzelfde probleem heb. Ze bestaan wel, het zijn van die braces die zijwaartse bewegingen tegengaan omdat de mensen met kunstheupen daarmee vaak hun heup luxeren. Voor EDSsers met luxabele heupen naar elke kant is dat echter lang niet zo effectief. Bovendien zou je elke keer dat je heup verkeerd schiet de brace af moeten zetten (tenminste ik, ik reponeer ze door zijwaarts mn heup te buigen)

Ik weet niet of er nog andere braces zijn, mijn reva gooide het idee gelijk van tafel omdat het zowieso onmogelijk zou zijn om tweezijdig een brace te dragen en dan ook nog comfortabel genoeg zou zijn om mee te kunnen zitten in een stoel en beter mee te kunnen lopen...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #58 Gepost op: 21 september 2011, 05:40 »
Mijn reva heeft mij heupbraces afgeraden. Volgens haar is er geen enkele brace die wat haar betreft functioneel genoeg is voor een EDS-heup.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #59 Gepost op: 21 september 2011, 12:49 »
Er was niks bijzonders gevonden op de scans. Dus geen beschadigingen aan het bot! Dat is super mooi natuurlijk!! Maar verder kan hij me niet helpen, hij zegt dat het 'gewoon' een snapping hip is, en er zijn op de rontgenfotos geen subluxaties gezien.

Maar ik heb het gevoel dat hij bij elke stap een klein beetje verschuift, maar meteen weer terug gaat. Echt binnen 1 seconde(en dat zie je, buiten de snapping hip knak, ook) maar het gebeurt zo snel dat je dat niet op de foto krijgt.
Nu weet ik het ff niet meer, hij adviseerd fysio, maar heb al 4 jaar fysio en ben alleen maar achteruit gegaan.. Mijn fysio zegt bij sommige oefeningen ook te voelen dat hij verkeerd staat, en die oefeningen doen we dan ook niet.. Pfff    :(

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal