Naar de basisschool
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Naar de basisschool  (gelezen 14459 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #15 Gepost op: 7 september 2012, 15:40 »
Loopfiets kan je toch aanvragen bij je verzekering? Dat gaat toch nooit via de WMO?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #16 Gepost op: 7 september 2012, 16:05 »
Kan je er niet eerst een lenen bij de ergo om te kijken of het wel echt functioneel is voor haar?

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #17 Gepost op: 7 september 2012, 17:03 »
Dat ze kan loopfietsen weet ik zeker. Tot voor kortbhad ze er 1. Maar ze is te groot geworden voor de speelgoed loopfietsen.

Ik heb mijn loopfiets idd via d verzekering maar toen ik googelde voor basisschoolkind kwam ik uit bij UWV voor gebruik op school. Vandaar mijn verwarring.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #18 Gepost op: 7 september 2012, 21:16 »
Zou het eerst via je verzekering proberen. Als ze hem niet willen verstrekken kan je altijd nog via het UWV proberen. succes ermee.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #19 Gepost op: 18 september 2012, 11:10 »
Vaak hebben ze op basisscholen tegenwoordig wel een bolderkar. Zou je niet na kunnen vragen of ze dat op haar school ook hebben? Misschien dat ze dan naar uitstapjes mee kan in de bolderkar. Ook handig voor de juf/meester om spullen mee te nemen en de klasgenootjes vinden het vaak nog leuk ook om te trekken. Het is natuurlijk geen oplossing voor het naar/van school lopen, maar voor tijdens school misschien wel.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #20 Gepost op: 20 september 2012, 16:05 »
Op zich is dat wel een leuk idee alleen gebruikt Joëlla dan helemaal geen been spierkracht en dat is juist wel de bedoeling.

De eerste maand school zit er op dis het alleen de ochtenden gaan ook. Ze is vandaag voor het eerst s'middags 1 uurtje geweest. Dus vanmorgen van 08:30 tot 11:45 en vanmiddag van 13:00 tot 14:00 ze ligt nu al vanaf 14:30 in bed. Ze slaapt weliswaar niet ze kijkt tv maar ze is duidelijk op. Anders blijft ze niet in dr bed liggen dan komt ze beneden en gaat die kwebbel de hele tijd. Wel raar stil hoor als ze zo doet maar ik ben blij dat ze d'r rust pakt.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Naar de basisschool
« Reactie #21 Gepost op: 20 september 2012, 16:17 »
Wat een verstandig meisje! Ze is wel goed bezig om zo dr rust te pakken dan!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #22 Gepost op: 20 september 2012, 16:53 »
Wat is ze verstandig. Ik hoop dat met de fysio wat energie opgebouwd kan worden, zodat ze uiteindelijk wat langer naar school kan gaan. Maar ik ben eigenlijk al blij te lezen dat ze de hele week alle ochtenden kan gaan. Dat is een mooi beginpunt om vanuit te werken.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #23 Gepost op: 20 september 2012, 17:45 »
Ik kreeg van een collega nog een tip door: hij heeft voor zijn dochter van 6 een aangepaste ligfiets van haase bikes. Voordeel daarvan is dat je niet rechtop hoeft te zitten, en dat het minder energie kost dan gewoon fietsen, maar je krijgt wel je beweging. Voorwiel kan eraf, en dan kan hij als aanhanger achter eten gewone fiets. Als je meer wilt weten mocht ik zijn gegevens doorgeven.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #24 Gepost op: 20 september 2012, 18:52 »
Bedankt Mariëlle misschien iets voor later. Ik durf nu nog niet met haa r in het verkeer te fietsen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #25 Gepost op: 22 september 2012, 10:35 »
Begrijp ik, ze is ook nog heel jong en zoiets moet je niet doen als het nog niet vertrouwd is. Misschien iets voor later inderdaad. (Bij de dochter van mijn collega werd het zonder problemen vergoed vanuit de wmo)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #26 Gepost op: 15 mei 2013, 09:39 »
Ik zal hier eens even updaten. Joëlla gaat inmiddels de volle week naar school behalve de donderdagmiddag dan heeft ze eego en fysio.

Ze heeft vaste rust momenten in de klas op haar zitzak. Een speciale schaar en schrijfoefeningen doet ze met dikke stiften ipv met een potlood.

Op dit moment zijn we bezig met de aanvraag van een stoel voor in groep 3 met armleuningen wieltjes en een rem en een gowde voetenplank.

Vorige week heeft ze uiteindelijk een loopfiets gekregen voa een omweg van de zorgverzekeraar naar het uwv naar de wmo kreeg ze de loopfiets uiteindelijk van.....juist ja de zorgverzekeraar.  Daar zit een heel verhaal omheen maar daar heb ik nu de tijd/energienniet voor.

Maar hij gaat dus goed met m'n meisje!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #27 Gepost op: 11 juli 2013, 14:02 »
Yes, uwv heeft Joëlla d'r stoel goed gekeurd voor school :-)))))))

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #28 Gepost op: 11 juli 2013, 14:29 »
Fijn!  :D Hoop dat het d'r goed gaat helpen!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Naar de basisschool
« Reactie #29 Gepost op: 11 juli 2013, 16:25 »
Super Rika!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal