hand/vingerproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: hand/vingerproblemen  (gelezen 68050 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #45 Gepost op: 6 augustus 2011, 10:27 »
Ai, een nieuw gewricht dat mee gaat doen is nooit leuk. En dan door zoiets kleins als een kussen opschudden.

Zit je vinger nu wel weer goed op zijn plek? Verstandig dat je hem hebt getaped, dan krijgt je pink wat meer rust en kan goed herstellen. Als je er veel last van houdt, kun je je hand ook een tijdje (hoog) in een mitella hangen, dan zou ook de zwelling sneller weg moeten trekken. Sterkte ermee in ieder geval!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #46 Gepost op: 6 augustus 2011, 11:23 »
een koud kompres op je vinger kan de zwelling ook verminderen. Wat lastig zeg...sterkte ermee

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #47 Gepost op: 1 december 2011, 16:50 »
Sinds ik mijn nieuwe duim splints heb heb ik ook een dof gevoel in mijn linker duim. Dacht eerst dat dat kwam doordat die duim geopereerd is en ik volledig uit het gips was. Alleen ging gister ook mijn rechter duim mee doen. Nu begin ik er over te twijfelen of het wel aan mijn splint ligt bij links. Zou het weer iets nieuws kunnen zijn dat het gevoel op een plek in mijn duimen verstoord is? Ben nu wel weer symmetrisch wat duimen betreft en het doffe gevoel.
Het vervelende van dat verminderde gevoel is dat ik heel wat spullen uit mijn handen laat vallen doordat ik niet goed voel of ik het wel goed vast heb.  :-[

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #48 Gepost op: 1 december 2011, 17:30 »
Aangezien je de klachten hebt sinds je nieuwe splints, zou het daar goed mee te maken kunnen hebben. Heb je je oude splints nog liggen? Anders moet je die weer dragen gedurende een week of twee, kijken of de klachten dan weggaan.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #49 Gepost op: 2 december 2011, 18:34 »
Ik heb nu alleen mijn swanneck splint om mijn rechter duim. Voor mijn linker duin heb ik alleen mijn gipsbrace. Dus ik heb nu veel last van mijn duimen door dit gedonder. Op 12 december naar handtherapie. Eens vragen of zij het eerder heeft gezien dat dit gebeurde door splint gebruik. En anders kan ik het ook nog aan dr W 20 december vragen. Dan krijg ik ook de uitslag van gevoeltest die ik maandag heb gehad.
Het is wel erg vervelend. Kan nu ook erg slecht voelen of ik iets goed beet heb. Moet er echt naar kijken of het zo is. Dan durf ik er ook pas mee te gaan lopen. Ben echt als de dood dat ik iets laat vallen. Verder voel ik ook niet hoe dik iets is. Erg vervelen als je de kwaliteit ergens van wilt voelen.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #50 Gepost op: 23 december 2011, 13:16 »
 :'( ik heb er een nieuw gewricht bij dat vervelend doet. Het middelste gewrichtje van m'n pink. Damned!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #51 Gepost op: 23 december 2011, 15:00 »
Lastig hoor Rika

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #52 Gepost op: 23 december 2011, 15:34 »
Hebben jullie dat ook. Dat je ff helemaal boos bent op dat stomme rotlijf als er iets nieuws bij komt.

Het stoom kwam net zowat uit m'n oren van woede op mezelf omdat ik niet door de winkel kan rollen zonder mezelf pijn te doen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #53 Gepost op: 23 december 2011, 21:25 »
Nou ik kan het me voorstellen..helemaal! Heb ik ook ja

Amanda

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #54 Gepost op: 23 december 2011, 22:40 »
Ik ben juist verbaasd als ik van iemand hoor; dat vingergewrichtje gaat ook meespelen.

Ik weet niet anders dan dat mijn vingers bij alle kootjes brak zijn haha. Lijkt me lastig dat er steeds nieuwe probleemkootjes bijkomen!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #55 Gepost op: 24 december 2011, 08:14 »
Ik ben blij dat er in ieder geval iemand is die het herkent. Ik voel me aan de ene kant best een aanstelster als ik boos en verdrietig ben om zoiets als een gewrichtje in m'n pink. Er zijn veel ergere dingen. Aan de andere kant vind ik dat ik best even boos en verdrietig mag zijn.

Ik werk me het apezuur samen met de fysio, ergo en noem maar op. En ik lijk op een aantal vlakken achteruitgang te boeken ipv vooruitgang.

Amanda

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #56 Gepost op: 24 december 2011, 09:47 »
Je bent zeker geen aanstelster, gekkie. Vingers horen zo niet te doen, dus het is klote die achteruitgang.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #57 Gepost op: 24 december 2011, 15:29 »
Ja om vingers heb ik dat niet, die zijn altijd al brak geweest, maar ik kan me wel voorstellen dat je boos en verdrietig wordt als er weer iets instabiel wordt...vandaar dat ik zei dat ik het wel herkende!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #58 Gepost op: 24 december 2011, 16:22 »
Het is heel vervelend als een nieuw gewricht klachten gaat geven. Zelf hanteer ik een soort van 4-weken-grens. Als ik er na 4 weken nog steeds last van heb, is het blijvend. Soms blijkt het iets eenmaligs te zijn (maar dan is er meestal ook een oorzaak aan te wijzen en ontstaat een klacht niet 'zomaar'). Sterkte ermee.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #59 Gepost op: 28 december 2011, 19:06 »
Ik heb de laatste tijd als er een vinger uit de kom is geweest (m.n. PIP) dat er dan zeker een week een enorme zwelling op blijft zitten. Giga irritant, zeker omdat dan mijn splint niet meer past, met als gevolg nog meer luxaties. Dit had ik 'vroeger' nooit, dus wel een beetje vreemd. Ik blijf het maar even in de gaten houden.
Hoe lossen jullie het op als een splint even niet meer past door zwelling?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal