hand/vingerproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: hand/vingerproblemen  (gelezen 68034 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
hand/vingerproblemen
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:02 »
Hier alles wat te maken heeft met hand en vinger problemen


Verklarende afbeelding:
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2011, 15:49 door Amanda »

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2011, 22:25 »
Chips, ik heb, waarschijnlijk, voor het eerst een echte lux gehad. Rin
gvinger linkerhand. Middelste gewricht. Het is nu nog steeds dik en blauw. En het is vrijdag gebeurd. Door een ongelukje metm'n hond. Nu maar hopen dat het éénmalig was.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2011, 09:01 »
Ben het zat dat ik maar geduld moet hebben. Vind dat ik in een maand toch wel wat mag horen over hoe en wat verder met mijn splints. Pokke reva-arts. Heb dus echt zo het idee dat er nog niks gebeurd is.  ???  En geduld, terwijl je bijna elke dag wel beide duimen terug kan gaan zetten, is wel op na een maand met loze beloftes en niet terug bellen als je dat belooft word. Voor ik eindelijk mijn splints zal gaan krijgen, zal het wel september zijn op deze manier. En dan heb ik ook geen pink meer over door de warmte in mijn spalk. Ben boos.  >:(   :'(

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2011, 09:05 »
hoe gaat t nu met je vinger rika?

heb je er achteraan gebeld nigelle?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2011, 09:14 »
Ja dat heb ik dus deze week al meerdere keren gedaan. En elke keer is het of ik zal overleggen met dr H. of dat ik dus na een maand, waarin dus niks is gebeurd, nog geduld moet hebben. En als je boos wordt kan je nog net een afspraak krijgen aan het einde van deze maand bij de assistent van dr. W (wel op een dag dat dr W aanwezig is). Dan moet hij maar achter dr H aan. Maar volgende week ga ik ze mooi weer bij de reva lastig vallen. Net zo lang tot ze er wel voor gaan zorgen dat dr H. iets gaat doen.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2011, 09:22 »
@Nigelle groot gelijk heb je. Niet accepteren hoor!

@Ingeborg Word langzaam minder blauw, zwelling trekt ook mooi weg. Als ik echt actief moet zijn doe ik ff een tapeje onder en boven het gewricht met de vinger er naast. Ik voel hem nl een beetje zwabberen en ben daaom bang dat hij er .bij belasting weer vandoor gaat.

Thanks for asking:-)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2011, 09:31 »
@Nigelle, kan je geen telefonische afspraak krijgen op kortere termijn? Hier kan dat vaak al binnen een week.

@Rika, verstandig om hm te tapen  :)


Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 6 mei 2011, 10:42 »
Kon niet. Dr W is sowieso op vakantie. En als ik naar de reva-poli bel beloven ze veel, maar doen geen ene donder. Zelf denk ik ook dat het meer zin heeft om op de poli van handchirurgie langs te komen. Als dr W er achteraan gaat, dat er nu echt iets moet gebeuren, word het misschien wel gedaan.  ??? 

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2011, 13:07 »
@Ingeborg, ik wist niet zeker of ik er goed aan deed maar hem weer te laten (sub)luxen leek met ook niet goed. Dus fijn te horen dat ik de juiste keuze heb gemaakt:)

@Nigelle, ik hoop dat dok W snel terug komt van vakantie, want dit schiet niet echt op zo te horen

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2011, 12:06 »
Vandaag weer naar de revalidatie poli gebeld en nu is dr H een week afwezig.  >:(  Heb ze denk ik wel erg duidelijk gemaakt dat ik erg boos ben en niet eens ben over de gang van zaken op hun poli. Daarna heb ik naar handchirurgie gebeld. En mag nu al komen. De gene die ik vandaag aan de telefoon kreeg vond het niet normaal dat ik met een stinkpink (in spalk) rond loop. Dus die heeft een plek gemaakt op de agenda van een (assistent) arts.  :o  Over een uurtje ga ik weg. Ben heel erg benieuwd hoe laat ik thuis ben.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2011, 12:31 »
@Nigelle,

Veel sterkte bij die arts. Hopelijk hoef je niet al te lang te wachten

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2011, 17:47 »
Ik ben weer thuis. Maar ik ben eigenlijk geen steek verder gekomen doordat dr H er niet was. Moest dinsdag maar weer bellen naar de reva-poli. Dan zou dr H er weer zijn.
En dat mijn spalkje en daardoor ook mijn pink stinkt  :o , was niet erg. Moest maar geduld hebben tot volgende week. Ben alleen het wachten zo zat. En ik ga ze daar wel duidelijk maken dat ik een geveerde splint niet wil (vind ik veel te kwetsbaar voor mij). Dan hoeft hij dat ook niet meer uit te zoeken. Kan hij gewoon een formulier uitschrijven en kan ik zorgen dat mijn splints er komen voor dat mijn pink er helemaal niet meer uit ziet. O zo.  


Deze wilde hij voor de DIP, maar volgens mij kan dat alleen voor je PIP. En voor mijn PIP heb ik hem niet meer nodig. Die hebben ze al vast gezet.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2011, 17:49 door Nigelle »

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #12 Gepost op: 10 mei 2011, 17:55 »
Je PIP is toch het kootje het dichtst bij je hand of niet? Daar hebben ze een heel ander type geveerde splint voor, die heb ik wel eens gezien bij de instrumentmaker. Toch de moeite waard om die even te bekijken hoor.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #13 Gepost op: 10 mei 2011, 18:35 »
PIP was toch juist het dichtst bij je nagel? MCP is het dichtst bij je hand.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:hand/vingerproblemen
« Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2011, 18:37 »
Oh. Dan weet ik het ook allemaal niet ::)  ;D

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal