Polsproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Polsproblemen  (gelezen 84683 keer)

Offline *Inge*

• Clublid
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #90 Gepost op: 27 augustus 2011, 15:34 »
Uiteindelijk heb ik toch 2 dagen me spalkje om gehad en ging het daarna alweer een stuk beter :) Het was nog niet 'optimaal' maar wel beter :) Door mijn 5-daagse avontuur in Londen, inclusief een dag pretpark met veel achtbanen, heb ik nu wel weer meer pijn in mijn pols. Ik voel wel dat het nu niet mijn botjes zijn, maar eerder weer de spieren of pezen. Dat is voor mij een super verschil! Want voor de operatie vlogen altijd de botjes in mijn pols alle kanten op in de achtbanen en nu zelfs zonder spalk zijn de botjes op hun plek gebleven! Dat ik nu last heb van die spieren en pezen neem ik dus maar voor lief. Weer even wat dagen rustig aan doen en dan komt het vast weer goed :)

Offline *Inge*

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 28 oktober 2011, 16:43 »
Helaas is het weer zover...Sinds woensdagavond ineens weer veel pijn in mijn pols. Heb sindsdien weer dag en nacht mijn spalkje om. Volgens mij zijn het niet mijn oude klachten, maar is het weer een zware peesontsteking. De artsen hadden ook gezegd dat ik dat nog wel regelmatig zal hebben.
Gister op werk ging het redelijk. De pijn was nog wel te houden, al liep ik wel de hele dag rond met koorts en was ik misselijk door de pijn. Vanochtend was de pijn niet meer te houden en ben ik toch maar weer aan de pijnstilling (tramadol) gegaan. Nadeel is dat ik mezelf de hele dag nogal zweverig voel en gigantisch misselijk ben. Ik heb ook alweer de hele dag koorts en toen ik net thuis kwam uit werk was ik echt lijkbleek. Ik ben in de bus ook een paar x even weggevallen. Zal wel komen door het slaaptekort wat ik heb en de drukke dag op werk. Vanavond vroeg naar bed en hopen dat het snel weer beter gaat. Wel k*t dat ontstekingsremmers bij mij geen enkele werking hebben, dus ik zal het moeten doen met rust en pijnstilling :(

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 28 oktober 2011, 18:08 »
Wat ontzettend balen zeg! Sterkte ermee.
Ontstekingsremmers werken dus niet tegen de pijn, maar doen ze daarnaast ook niks tegen de ontsteking? Wat vervelend.

Offline *Inge*

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 28 oktober 2011, 18:39 »
Nee. Ik heb de afgelopen 10 jaar zo ontzettend veel van die ontstekingsremmers gehad, dat ze gewoon helemaal niks meer doen, helaas.

Offline Dineke

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 16 november 2011, 11:05 »
Dinsdag morgen werd ik wakker met ontzettend veel pijn in mn rechter pols. Ik denk zelf dat ik in de nacht van maandag op dinsdag de hele nacht met mijn pols in overstrekking heb geslapen. (ik slaap heel raar en word elke morgen wakker met ontzettend veel pijn, omdat ik niet een goede slaaphouding vinden kan. Heb ook elke morgen last van mn schouders omdat ik die met mijn volle gewicht belast tijdens het slapen.)

Nu heb ik dus al vanaf gistermorgen ontzettend veel last van mijn pols, en doet zelf mn vingers bewegen pijn. Elke keer als ik mn pols beweeg, kraakt er iets ontzettend raar. Iemand ideeën wat ik tegen de pijn in mn pols kan doen?

Martinuzje

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 16 november 2011, 12:07 »
Slaap je (net als ik) met je polsen dubbelgeklapt? Ik heb daarvoor namelijk braces gekregen voor 's nachts. Als ik die niet om doe als ik ga slapen, word ik de volgende dag ook wakker met enorm zere polsen...

Offline Dineke

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 16 november 2011, 12:10 »
ja, of onder mijn hoofd kussen gevouwen en dan achter over geklapt. Heel raar in ieder geval, en kan het ook niet helemaal na vertellen haha!
Maar dat is een makkelijk iets om het te voorkomen. Heb je die aangemeten gekregen die bracen?

Martinuzje

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 16 november 2011, 12:19 »
ik heb gewoon standaard braces gekregen via revalidatie. Moest wel even komen passen bij OIM.
Dit zijn ze:

Offline Janelle

• Expert
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 16 november 2011, 14:10 »
Zo´n soort heb ik ook voor ´s nachts. Alleen dan in het zwart. Ook via het reva centrum.
Ik draag ze tegenwoordig overdag ook vaak, omdat ik veel last heb met transfers. Krijg er overigens nog wel altijd afdrukken van in mijn handen, dus moet oppassen dat ik ze niet te vaak draag, maar goed, het helpt!

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #99 Gepost op: 16 november 2011, 16:03 »
ik heb die braces gedragen, maar mijn huid kan er niet tegen, ik krijg wonden en drukplekken. dus das jammer. ik draag nu 's nachts niets.

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 16 november 2011, 16:26 »
Ik heb die braces ook, maar ze voldoen voor mij niet. Mijn polsen kunnen nog subluxeren als ik de braces draag, maar dat voel ik dan niet... Dus zonder is toch beter voor mij, tenzij mijn pols een erg slechte dag/week heeft, dan kan ik toch beter met een kleine sublux slapen dan dat ik 's nachts een erge krijg. Ik word er ook niet wakker van, dus mijn pols kan dan de hele nacht verkeerd staan (met alle gevolgen van dien).

Even reageren op de vraag van Dineke: het zou kunnen dat je pols niet goed staat of dat bijvoorbeeld een handwortelbeentje ge(sub)luxeerd is. Wat je zou moeten doen, is naar een manueel therapeut gaan die kan voelen of de boel goed staat en het indien nodig goed kan zetten. Let wel op: dat mag niet met grof geweld gebeuren, maar moet subtiel aangepakt worden.

Als ik mijn linker hand opzij draai, dus mijn pink richting de linker kant van mijn arm, voel ik vandaag af en toe een erg brandende pijn. Alsof er een stuk gloeiend metaal tegen de zijkant van mijn pols wordt gedrukt. Heeft iemand een idee waar brandende pijn door veroorzaakt wordt? Ik ken het niet...

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #101 Gepost op: 16 november 2011, 16:34 »
het zou kunnen dat je een zenuw bekneld, dat geeft weleens zulke pijn.

Offline Dineke

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 16 november 2011, 16:41 »
Bedankt voor de reacties meiden, het is nu nog steeds niet over. Doe vandaag wel extra rustig aan, heb alleen nog maar stofgezogen.
Die brace is een goede optie, ik heb verder nooit problemen met mijn huid dus dat zal dan ook wel niet.

@ Marianne; ik heb nog nooit zo iets gehad met mijn pols, dus ik zou het echt niet weten of dat het zou kunnen zijn. wat dat betreft vind ik het fijn dat ik binnenkort waarschijnlijk weer onder behandeling ga bij een fysiotherapeut.

Heb al wel ervaringen met manuele therapie die kraakte mijn CSI-gewricht(ik weet niet of je dat zo noemt). Toen wist ik nog niet dat ik dit had...

Offline *Inge*

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 21 november 2011, 17:55 »
Sinds gisteren heb ik ineens weer veel last van mijn pols. De pijn blijft telkens terug komen op dezelfde plek. Eerst bleef het met veel langere tussenpozen weg, maar nu komt de pijn steeds sneller achter elkaar weer terug :( In juni hadden ze gezegd in Rotterdam dat de pijn veroorzaakt wordt door een chronische peesontsteking, maar dat lijkt mij steeds onwaarschijnlijker. De pijn zit echt tussen 2 botjes in, al loopt die pees wel over die botjes heen. Maar lijkt me toch niet kloppen dat de pijn dan op een iets andere plek zit als het echt een peesontsteking zou zijn? Die pees zit veel oppervlakkiger dan waar ik de pijn voel. 5 december moet ik voor 6-maanden krachtmeting weer naar Rotterdam, maar ik denk dat ik toch maar ga vragen of ze er niet nog even een keer naar kunnen kijken. Het ging 'lange' tijd goed (sinds de 4e operatie), maar nu krijg ik toch weer steeds vaker pijn.

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 21 november 2011, 18:01 »
He bah, wat vervelend zeg. Kan het niet een ligament zijn? Zo'n bandje dat botten/botjes bij elkaar moet houden...

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter