Polsproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Polsproblemen  (gelezen 74643 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #195 Gepost op: 8 december 2013, 17:45 »
Waarop baseerde de reva arts dat je geen EDS had?

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #196 Gepost op: 9 december 2013, 21:20 »
Heel simoel Door 2 testjes te doen nl mijn duim tegen mijn onderarm buigen wat met gemak ging en wat een polsluxatie veroorzaakte! En mijn pinken 90º of meer overstrekken wat weer 2 kuxaties opleverde! Toen zei hij kijk ik kan mijn duim ook tegen mijn onderarn krijgen (met veel moeite hoor) maar ik heb geen pijn zei hij en ik zei daarop ik wel wat denkt u dat ik die splints voor de keuk draag? (Geen antwoord) en toen zei ik van dat dacht ik toch niet want ze geven mij de steun die .ijn pezen en banden +spieren niet meer kunnen geven en ik lig zeker voir de lol hier en ol bed? (Weer geen antwoord) hij draaide zich van mij af richting vph arts en fysio en zei tegen hun hier hebben we het zometeen nog over! Grrr zeg dat ook even tegen mij dacht ik en foetsie waren ze.

De volgende muddag kwam de ergo met de mededeling dat zij was gevraag om mij ha d therapie te geven om binnen zo snel mogelijke tijd mijn pols splints af te bouwen!  En ik was hier niet ovef ingelicht.
Ik probeer eraan mee te werken en te doen voor zover ik kan als het niet lukt hebben ze gewoon oech en kunnen ze niet zeggen dat uk niet mee wil werken! Alleen heb ik na een week van elke dag 15 minuten mijn solints af een hele dikke en pijnlijke polsen! De fysio is al ingelicht door mij.

Wel weer een lang verhaal maar dan heb ik alles letterlijk opgeschreven en dat was echt in 2 minuten beslist! Terwijl ik bewijs van de kg (dr hamel ) uit het radbout ziekenhuis in huis heb en hier een kopie in mijn dossier zit!
Liefs Bianca

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #197 Gepost op: 10 december 2013, 07:48 »
Vreemd verhaal. Heb je die brief van je KG ook aan de reva laten zien? En wat zei hij daarvan?
Want lastige nu je het overleg tussen reva, verpleeghuisarts en fysio niet hebt meegekregen is natuurlijk dat je niet weet waarom ze dit bedacht hebben...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Polsproblemen
« Reactie #198 Gepost op: 10 december 2013, 16:21 »
Bianca, tijdig aan de bel trekken hoor! Als jij het niet ziet zitten om die splints af te bouwen dan kan niemand jou dwingen om dat te doen.

Ik zou nooit zomaar iemand adviseren om het advies van een arts in de wind te slaan, maar hou in gedachten dat het een advies is. Het is jouw lichaam. Jij kent jou lichaam en je klachtenpatroon veel beter dan hij.
Collective madness is called sanity

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #199 Gepost op: 14 december 2013, 11:18 »
@leonoor
Ik heb idd de brief van de kg laten zien maar de reva was er niet van onder de indruk.

@nihlaeth
Ik heb met mijn ergo thrapeut afgesproken dat ik het hooguit nog 2 weken probeer en er dan evt een streep doorheen zet!
Ik heb op dit moment zoveel pijn aan mijn polsen en ze zijn zo opgezet dat ik van polsmaat 16cm voor aanvang van het afbouwschema tot nu 19,5cm zit!
As woensdag heb ik weer ergo en dan hak ik voor mij de knoop echt door.... Ik stop met het afbouwen! Het geeft veel te veel pijn en ongemak.
(Daarom ben ik nu niet zo actief op het forum omdat typen op mijn iPad al bijna niet

naam gewijzigd ivm met privacy
« Laatst bewerkt op: 14 december 2013, 15:06 door rozemarijn »
Liefs Bianca

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #200 Gepost op: 22 december 2013, 22:37 »
Wat een lulhannes die arts.
Hoe gaat het nu met je polsen? Draag je je splints weet hele dagen?

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #201 Gepost op: 31 december 2013, 12:19 »
@marianne
Mijn excuus voor de late reactie ivm achteruitgang. ....
Ik heb erg veel last van mijn polsen en typen wordt steeds moeilijker.  Uk draag mijn spints weer hele dagen en dat verlicht de pijn aanzienlijk!
Alleen zei de fysio gister datjik 'even' mijn splints af moest doen en vervolgens kreeg ik ze pas 45 minuten later terug! Die klootzak! De volgende x als hij ddat weer zegt dan doe ik ze gewoon niet af hij kan de pot op! :-[
Liefs Bianca

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #202 Gepost op: 1 januari 2014, 22:54 »
Kon je ze dan niet terug vragen?

Tomac

  • Gast
Re: Polsproblemen
« Reactie #203 Gepost op: 1 januari 2014, 23:24 »
Als ik naar mijzelf kijk doe ik nooit mn hulpmiddelen af voor artsen. Alleen als er specifiek daar onderzoek gedaan moet worden. Ik weiger 'even te demonstreren'.

Niet lullig bedoeld maar je kon ze toch terug pakken of terug vragen?  :)

Ik had hem na 1 keer vragen toch echt al (figuurlijk) over zn bureautje heen getrokken.  (A)

En zoals je zelf al zegt, niet meer af doen.

Groetjes,

Thomas  :D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #204 Gepost op: 2 januari 2014, 11:38 »
Het kan goed zo zijn dat je fysio je aan het 'testen' was, om te zien of je de splints écht nodig hebt. Zolang jij drie kwartier oefeningen deed zonder splints en je vroeg ze niet terug, zal het voor hem geleken hebben alsof de noodzaak van de splints niet zo hoog is. Misschien probeerde hij dat zo te onderzoeken..?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #205 Gepost op: 7 november 2014, 18:30 »
Ik ben 17 september aan m'n linker pols geopereerd. Ze hebben midcarpale en dru stabilisatie gedaan. Hierdoor is m'n pols stabieler geworden is en heb ik niet det ik bij elke beweging m'n polsbotjes in en uit de kom voel en zie schieten. Alleen is m'n rechter pols nog steeds niet goed. Ik kan m'n pols niet meer bewegen in de richting waarbij je bv een potje open/dicht draait. Dan voel ik constant wat wegschieten. Als ik volgende keer weer bij de handchirurg kom gaat hij daar ook naar kijken. Nu kan hij er toch niks aan doen, omdat ik nog herstellende ben van m'n linker pols operatie.  :/

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Polsproblemen
« Reactie #206 Gepost op: 10 november 2014, 10:45 »
Hmm vervelend is dat. Wel fijn dat je linker pols nu veel stabieler is!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal