Polsproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Polsproblemen  (gelezen 74646 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Polsproblemen
« Reactie #15 Gepost op: 3 mei 2011, 23:16 »
Balen... Kan je nog wel een beetje wat met je polsen? Naja, stomme vraag misschien...
Collective madness is called sanity

Offline fem fatale

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #16 Gepost op: 3 mei 2011, 23:27 »
Verrassend veel. Beetje typen, drinken uit plastic bekers, eten met kinderbestek, rollen met e-motion. Schrijven is echt heel moeilijk geworden, maar verder lukken de meeste dingen, met wat aanpassingen. Of misschien ook niet, maar ik heb in heel veel dingen ook geen zin, dus dan maakt het niet uit.

Oja, eten snijden, dat lukt niet meer echt, af en toe een tomaatje, maar verder koop ik alles voorgesneden. (DUUR!)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Polsproblemen
« Reactie #17 Gepost op: 4 mei 2011, 01:24 »
Jup Amanda en ik vallen op een ander type, maar dr W is een vreselijk kundige man.
Mocht mijn pols ooit zo hopeloos worden als die van Fem of Amanda, dan ga ik ook zeker naar dr. W. om de boel te laten fixen.
Mijn handtherapeut bij Reade (dr. v.A.) is ook supergoed trouwens (ken jij haar al Fem? anders raad ik haar echt aan mocht je ooit nog een peut voor je handen zoeken ofzo). Zo lang ik nog te redden ben met splints en handtherapie is zij mijn grote redding..:)

Offline fem fatale

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2011, 01:37 »
Ik heb een handergo, ben ik erg tevreden over (jij hebt een andere, en die is een keer ingevallen, maar was veels te ruig voor mij, de mijne is superbehoudend, daardoor krijg ik geen vingersplints, en ook geen duimsplints, maar losse braces, maar maken we ook niet meer schade), en 1 consult gehad met een handrevalidatiearts, maar die besloot dat het wanhopig was en dat ik prima zat bij W.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Polsproblemen
« Reactie #19 Gepost op: 4 mei 2011, 01:39 »
Ruig nog wel hihi... naja ze is wel kordaat, dat moet ik nageven hihi.

Offline fem fatale

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #20 Gepost op: 4 mei 2011, 01:41 »
Ze had van de mijne doorgekregen welke oefeningen we moesten doen, en zij dacht dat het allemaal in 1 keer moest. Ik mag normaal maar 3 keer iets achter elkaar, dus 4 oefeningen ieder 10 keer was echt een beetje overdreven, en zij maar "je moet het opbouwen, dit is nog helemaal niets". Kon een week mijn handen niet meer gebruiken daarna, dus dat opbouwen was niet gelukt (sowieso niet, is nu gewoon niet mogelijk).

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Polsproblemen
« Reactie #21 Gepost op: 4 mei 2011, 01:50 »
Tja kordaat dus. Komt meer doordat ze voor mij niet zoveel ervaring had met EDS patienten. Ze is nu wel wat behoudender hoor.
Maar ik kan me voorstellen dat dat voor jou teveel was natuurlijk.

Offline fem fatale

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #22 Gepost op: 4 mei 2011, 01:54 »
De mijne, die wel ervaring had met EDS-patienten, heeft haar ook stevig toegesproken, want het was echt veels te ruig.

Maar we gaan nu wel een beetje offtopic.

En ook offtopic: jouw ergo is volgens mij wel veeeeeeeeel geiler dan de mijne, althans, ik stel me altijd voor dat zij zielsgelukkige mannelijke patienten heeft.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Polsproblemen
« Reactie #23 Gepost op: 4 mei 2011, 02:04 »
Even heel offtopic terug: Ja ze heeft behoorlijk grote pluspunten zeg maar, ik denk dat de mannen dolgelukkig naar therapie gaan. En ach, dat kan ik ze dan niet kwalijk nemen... hihi
Terug naar polsproblemen haha

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Polsproblemen
« Reactie #24 Gepost op: 6 mei 2011, 07:55 »
Gisteravond nog eens even goed naar mijn pols gekeken, en ik vond hem wel erg ver naar beneden staan. Dus heb er een beetje aan zitten trekken en duwen (hij zit behoorlijk los) maar het helaas alleen maar erger gemaakt... nu kan ik dus echt nauwelijks nog bewegen met dat ding en het doet best veel pijn. Heb er maar een fixerend verbandje omheen gedaan, dat scheelt wel iets. Als ik hier nog maanden mee moet rondlopen gaat het erg onprettig worden ben ik bang...

Iemand nog tips om 1) een pols terug op zijn plek te krijgen, 2) een pols op zijn plek te houden, 3) de pijn wat af te laten nemen?
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #25 Gepost op: 6 mei 2011, 08:27 »
1) Hulp vragen aan iemand die weet wat hij doet (je fysio?).
2) Met een spalk in een rustpositie (zoals ze bij nachtspalken doen), eventueel een tijdje een mitella, om je pols echt rust te geven.
3) Heb je inmiddels pijnstillers Nih? Verder kun je warmte of koelen uitproberen, soms helpt dat.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Polsproblemen
« Reactie #26 Gepost op: 6 mei 2011, 18:38 »
Dankje voor je tips, helaas durft mijn fysio geen gewrichten te reponeren. Mijn huisarts al helemaal niet, dus ik heb gewoon geen toegang tot iemand met kennis van zaken nu.

Wat betreft de spalk, dat was eerder al een gedachte van me maar ik heb nu al zo veel drukplekken. Ik bandageer nu, dat scheelt wel wat. Alleen kan ik mijn hand niet mee fixeren want die huid daar doet echt extreem moeilijk, dus ik ben eigenlijk nog iets te beweeglijk in mijn pols nu. Mitella kan ik daar idd wel mee combineren, al ben ik bang dat mijn rechter sleutelbeen daar niet blij mee zal zijn...

Pijnstillers nog steeds niet nee, koelen doe ik wel eens met mijn pols als het echt ondragelijk wordt, maar moet met misschien wat vaker gaan doen idd. Verwarmen wat ik meestal doe voelt heel verkeerd hier, dus dat is even uitgesloten.

Ik ga mijn ergo nog eens vragen of ze toch eens met me naar polsspalk opties kan kijken...
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #27 Gepost op: 6 mei 2011, 21:09 »
@Nih Hoord een fysio dat niet te kunnen dan? Maar je kan toch niet met die pols zo blijven rond lopen? Misschien dan toch nog eens naar het ziekenhuis?


Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Polsproblemen
« Reactie #28 Gepost op: 6 mei 2011, 21:31 »
Gewrichten reponeren is werk voor de eerste hulp. Als een fysiotherapeut het aandurft kan het wel want ze hebben genoeg kennis in huis, maar dat is echt eigen keuze. Als er iets mis gaat is de fysiotherapeut namelijk aansprakelijk. En een pols is nu eenmaal niet een gewricht wat je zomaar even fixt.

Ik ben al bij het ziekenhuis geweest, op de foto was niks te zien (dat hij naar onderen hangt en dat ik er erg slecht mee kan bewegen maakte niets uit, ook geen referentie foto gemaakt) en mijn huisarts had ook niet echt iets nuttigs in te brengen behalve dat ze hoopt dat dit in Altrecht opgepakt wordt. Met andere woorden, ik word voor de zoveelste keer niet geholpen. Ik ga wel om die verwijzing vragen in Altrecht, maar goed, dat kan dus nog maanden duren. Wat ik in de tussentijd moet weet ik ook niet. Ik kan proberen een polssplint te krijgen in de tussentijd maar ik ben bang dat als ik nu mijn pols te veel ontlast dat er dus niks meer aan te redden valt ook niet met operatie of wat dan ook. Die spieren komen bij mij namelijk nooit meer terug...
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:Polsproblemen
« Reactie #29 Gepost op: 7 mei 2011, 07:17 »
Is het misschien een idee om het in een ander zh te proberen. Misschien dat ze daar wel verder kijken dan die ene foto.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal