Rolstoel rugleuningen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoel rugleuningen  (gelezen 27449 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Rolstoel rugleuningen
« Gepost op: 14 juli 2011, 21:48 »
Ik wil een andere rugleuning op mijn ADL rolstoel. Ik heb nu een naspanbare rug, maar die geeft niet genoeg steun. Hoe dan ook moet de rugleuning iets hoger worden, maar ik wil ook dat hij mijn rug zijwaarts iets meer ondersteunt. Ook weer niet te veel, want ik wil geen 'luie rug' krijgen.
Ik zit zelf aan de Jay J3 te denken. Zulke rugleuningen zijn er natuurlijk van allerlei merken en ik heb ergens op dit forum Maaike al een keer naar www.sportaid.com verwezen voor een grote selectie aan rugleuningen.
Maar ik wil graag wat gebruikerservaringen horen. Wie heeft ervaring met welke rugleuning, die net wat meer te bieden heeft dan een standaard rugleuning?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Rolstoel rugleuningen
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2011, 09:00 »
Ik krijg een Jay 3 rugleuning in mijn stoel. Als je binnenkort een keertje langskomt, kun je het wel proberen. Ik heb dus nog geen ervaring, want mijn stoel staat nog bij de welzorg. ;)

Amanda

  • Gast
Re:Rolstoel rugleuningen
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2011, 11:26 »
Oh, die wil ik ook wel eens uitproberen!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Rolstoel rugleuningen
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2011, 12:28 »
heeft iemand ervaring met de Ride Designs® CorbacTM rugbekleding (corbac back support)?? Ik moet echt een beter rug hebben maar een Jay vind ik weer zo rigoreus (en de kier tussen kussen en rugleuning vind ik niet fijn, koud!) Bij deze rugbekleding kunnen ook dingen ingezet worden om de contour van je rug meer te volgen geloof ik. Ik heb nu een scheve rug dus een normale naspanbare rug voldoet denk ik niet meer, ik ga dit nog wel bespreken met de reva hoor maar ik wil alvast wat ideeën.
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2011, 12:42 door Ingeborg »

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:Rolstoel rugleuningen
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2011, 13:48 »
Als je meer steun aan je rug wilt kan je bij een RGK ook de rugbuizen laten buigen waardoor je meer steun krijgt. J uit H3 heeft dat laten doen voor zijn scoliose. En daardoor kan hij nu beter rechtop zitten. Ook dat kan een optie zijn. Dan hoef je niet een aparte rugleuning te hebben en ook heb je dan geen kier tussen je rugleuning en zitkussen.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re:Rolstoel rugleuningen
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2011, 15:21 »
hier een Jay 3 heb hem nu bijna een jaar.
op het begin moest ik er wel aan wennen maar nu zit ik heerlijk in mijn stoel!
als we elkaar een keertje ontmoeten kun je wel mijn stoel een keertje testen als je wilt ;).
voordeel van zo jay 3 rugleuning je kunt er allemaal blokjes in doen waar je steun nodig denkt te hebben.
dit was dus voor mij op het begin nogal een gepuzzel .


Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2011, 18:03 »
Ik heb nu de een na laagste rugleuning van Jay3 op proef en hij heeft de middelste diepte. Hij zit fijn! In ieder geval een stuk beter dan mijn eigen rugleuning. Maar of hij het helemaal is... Ik denk dat het nog wel wat beter kan. Misschien dat ik toch nog een maat dieper moet, want mijn rug is gewoon beroerd. Ik heb nog een paar dagen om te beslissen...

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2011, 18:04 »
Fijn dat deze rugleuning wel goed zit, zou je een diepere rugleuning ook kunnen proberen als je deze weer in moet leveren?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2011, 18:50 »
Ja, volgens mij kan dat wel. Het geeft wel wat gedoe en zo, moet dan nóg twee keer naar de rolstoelfirma toe, maar zou het wel overhebben voor een goede rugleuning. Die ik overigens zelf moet betalen, want de gemeente wil nu dat ik eerst naar een revalidatiearts ga et cetera et cetera, kortom, daar gaat zo een jaartje overheen en ik heb er echt genoeg van dat ik niet fatsoenlijk ga zitten. Ik heb deze rugleuning met mijn fysio overlegd en die kan zich er wel in vinden. Mijn doel van een goede rugleuning: een uur lang kunnen zitten zonder veel rugpijn, zodat ik echt kan zítten in plaats van wiebelen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #9 Gepost op: 28 september 2011, 09:02 »
De rugleuning werkt, ik koop hem!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #10 Gepost op: 28 september 2011, 09:03 »
Top!

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #11 Gepost op: 28 september 2011, 09:13 »
Wat fijn!  :)
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #12 Gepost op: 28 september 2011, 10:13 »
Fijn!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #13 Gepost op: 28 september 2011, 12:21 »
he wat fijn dat t werkt Marianne, dat zal wel een grote opluchting zijn zeg...lekker hoor!!!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #14 Gepost op: 29 september 2011, 18:23 »
En niet alleen zitten gaat beter. Zelfs met rollen heb ik minder last van mijn rug! :D

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal