Rolstoel rugleuningen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoel rugleuningen  (gelezen 27446 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #30 Gepost op: 7 maart 2012, 08:39 »
uhm volgens mij hebben maaike. marianne, ik en jhossy een jay rug.

maar volgens mij heb je wel volgdoende baat bij een 2e ik vind het wel lekker een hoge rug.
alleen als ik er tegen aan hang plof ik achter over ivb de wig.
dus daar meot je wel rekening mee houden :P als ie hoger wordt .

Martinuzje

  • Gast
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #31 Gepost op: 7 maart 2012, 08:48 »
Ik wil ook graag een andere rugleuning in mijn rolstoel. Huidige (met spanbanden) voldoet echt niet. Ik hang veel te veel in de rugleuning, kan niet strak genoeg en ik heb er niet genoeg steun aan. Ik wil gaan proberen om de Jay3 op schouderhoogte (diep contour) te krijgen. Die dan omdraaien zodat ik de steun (die eigenlijk bedoeld is voor de bovenkant) rond mijn onderrug heb. Heeft mijn moeder ook en dat zit echt heerlijk! Dan zou ik in ieder geval weer veel minder last van mijn rug hebben denk ik!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #32 Gepost op: 7 maart 2012, 08:56 »
@Linda, ik denk idd ook dat de 2e zal voldoen. Ik heb net Emcart gebeld en die leveren wel vaker de combi Tilite met Jay-rug aan het UWV  ;D

@Martine, heb je de leverancier van je stoel al eens gebeld om de spanbanden te laten instellen? Het is juist niet goed om alle banden zo strak mogelijk te zetten. Het is de kunst om de banden los genoeg te hebben zodat je rugcontour mooi gevolgd word en zo optimaal mogelijk wordt ondersteund. Dat kan je ook zelf doen (met hulp) door in een wheelie alle banden los te hebben en ze dan 1 voor 1 aan te spannen totdat je fijn zit. Je zal zien dat de banden dan een mooi kommetje vormen voor je rug.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #33 Gepost op: 7 maart 2012, 12:46 »
Ik heb ook een jay rug, de derde hoogte en diepe contour. Hij sluit niet helemaal aan dus ik zit niet klem in m'n rugleuning, op zich heb ik zo ook redelijk wat steun van de zijkanten maar vaak zit ik idd scheef omdat ik tegen een zijkant aan zak en ik zit ook vaak met één arm tussen mezelf en de rugleuning geklemd zodat ik alsnog klem zit.
Met deze hoogte heb ik wel voldoende ruimte om goed te kunnen rollen, m'n schouderbladen zijn gewoon vrij. Maar ik heb ook een vrij lange rug.

Maar m'n rolstoel is net vanmorgen afgekeurd o.a. omdat hij doordat ik een jay rug heb gekregen nu extreem snel kiept, ik kan b.v. niet echt vol tegen de rugleuning aanleunen of een tas achterop hebben. Ik heb een vaste camberbar op m'n rolstoel dus dat kan ook niet aangepast worden. Vanmorgen is er gekeken of er nog op een andere manier iets aan te passen was, maar dat was niet zo dus nu wordt er naar de gemeente een advies voor een nieuwe rolstoel uitgebracht.
Waarschijnlijk krijg ik dan een smallere jay rug zodat ik wel klem zit, een nieuwe stoel moet sowieso smaller, m'n huidige rolstoel is 4 cm te breed, en dan past de breedte rugleuning die ik nu heb er ook niet meer op.

Heeft er hier misschien iemand ervaring met de ILSA rug van double performance? Dat zou namelijk ook een optie zijn maar ik vraag me af of die genoeg steun geeft aan de onderrug?
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2012, 12:48 door Linn »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #34 Gepost op: 7 maart 2012, 14:23 »
ah dat kiepe herken ik ook :P
ik doe dat ook regelmatig als ik er tegen aan zit :P
met me emotion stoel is het helemaal iritant maar die heeft kiepwielen.
dus dan breek ik iets minder snel me rug (A)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #35 Gepost op: 8 maart 2012, 20:20 »
Dat ILSA systeem ziet er ook netjes uit Linn. Ik heb er geen ervaring mee en heb er eigenlijk nog nooit iemand over gehoord hier.

Ze stonden in 2010 op de Support beurs zie ik. Misschien dit jaar wel weer?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #36 Gepost op: 9 maart 2012, 15:27 »
Ik heb maandag een passing bij Emcart voor een offerte voor het UWV! Ze hebben verschillende stoelen staan met verschillende rugleuningen waaronder 1 met een Jay. Ik heb daar mn passing zodat ik zo veel mogelijk mag uitproberen  ;D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #37 Gepost op: 9 maart 2012, 16:02 »
Emcart in Veenendaal? De laatste keer dat ik daar was, stond er ook een Jay rug. Maar daar kon ik de passing niet mee doen, want die stoel was veeeeels te breed en kon dus ook niet voelen welke steun de rug gaf. Maar wie weet staat er nu wel een andere :).
Hoe laat ben je maandag bij Emcart? Ik ben er om 16 uur. Als je er rond die tijd nog bent, kun je mijn rugleuning uitproberen. Die zit in een stoel breedtemaat 36, dus is meer de maat van jouw kont dan die stoel die er in mijn herinnering staat.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #38 Gepost op: 9 maart 2012, 16:58 »
Oh ik ben er om half 3!!! Maar als jij er om 4 uur bent, dan kan ik na de passing misschien nog wel even wachten... Vinden ze vast wel goed denk ik.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #39 Gepost op: 28 december 2012, 23:43 »
Ik mag een jay3 rug uitproberen en als t goed is houden. Maar ik weet verder helemaal niet waar ik op moet letten ofzo. Hij heeft onderaan van die uitsparringen. Soort ronding. En dat lijkt net te smal te zijn. Mijn kussen is 38 cm en die rug 36 cm breed onderaan. Maar ik weet dus niet of dit zo hoort. Heb nog niet echt uit kunnen proberen vandaag verder

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #40 Gepost op: 30 december 2012, 11:50 »
ik zag hem gister via een foto maar ik vind hem wel erg hoog hoor!
kun je nu wel nog goed rollen trouwens?
als je er niet mee eens bent gewoon bellen naar ze hoor.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #41 Gepost op: 30 december 2012, 12:12 »
In deze flyer staat hij : http://www.sunrisedice.com/asset-bank/assetfile/14986.pdf
Het is degene met posterior deep contour.

Ik vind hem inderdaad wat te hoog maar het model opzich wel fijn. Dus ik ga morgen denk ik maar even terug bellen. Alleen ik weet niet of ze hetzelfde model hebben maar dan iets breder en minder hoog. Ik heb namelijk het gevoel dat ze er zelf ook niet veel verstand van hebben, welke rug nou goed is enzo.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #42 Gepost op: 30 december 2012, 17:47 »
Oke ik zelf heb nu Shallow Contour en krijg binnen kort op proef de Mid Contour.
Meer om te kijken of ik dan wat rechter ga zitten en dan krijg ik de 2e maat dus mijn rug leuning word wat korter dan.
Die vriendin van mij heeft trouwens de Deep Contour zwaantje.
Vind de jay ruggen wel erg fijn trouwens heb hem nu denk ik iets van 2a 2,5 jaar denk ik.
Maar merk dat ik steeds meer schuin ga zitten dus ga eerst die mid proberen voordat ik naar het ruigere werk over ga.
Wil namelijk niet al te veel in gaan leveren aan mijn romp stabiliteit die ik nu heb. (niet dat die geweldig is :P )


Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #43 Gepost op: 30 december 2012, 18:11 »
Ja misschien is dat ook wel slim, stapjes verder kan altijd nog. Jij hebt best een goede romp stabiliteit toch, dat heb je toch nodig voor zitski :P
Ik ga maandag wel even overleggen met HB.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #44 Gepost op: 30 december 2012, 19:10 »
ja klopt maar ik zak een kant op en dat willen ze tegen houden en ik vind zo rug die jij hebt nog te heftig voor mijn rug.
en ik heb vrij goede romp balans gelukkig maar wel scheve rug :P

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal