Het grote elro topic
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Het grote elro topic  (gelezen 74447 keer)

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
Re: Het grote elro topic
« Reactie #75 Gepost op: 20 december 2011, 18:48 »
YES  ;D ;D

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #76 Gepost op: 24 januari 2012, 16:33 »
Nog 1 week... En dat is maar goed ook want mijn huidige rolstoel staat op instorten. De accu moet vervangen worden, ik heb een band die half leeg is, hij piept en kraakt bij het rijden, komt nauwelijks nog drempels op en de elektrische schokken worden steeds heftiger (elektrische (rol)stoel met een identiteitscrisis).

Ik ben in de afgelopen 6 maanden welgeteld 4x naar buiten geweest en heb daar 3 keer zwaar voor moeten boeten (de andere keer was de proefrit van mijn nieuwe rolstoel). Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe het zal zijn om straks gewoon weer even een luchtje te scheppen...
Collective madness is called sanity

Offline Rika

• Verslaafde
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 24 januari 2012, 16:43 »
Pfoe Nih, ik hoop zo dat je nieuwe stoel je van deze ellende afhelpt. Nu aftellen.

Offline Zwaantje

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 24 januari 2012, 16:45 »
Oh wat erg dat je nu niet eens normaal een luchtje kan scheppen buiten. Jammer dat het altijd zo lang duurt .. Maar hopelijk heb je dan ook wat. Aftellen maar!!

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 31 januari 2012, 05:30 »
Foto foto foto!

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #80 Gepost op: 31 januari 2012, 09:15 »
Oeeeeh fotooo1

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #81 Gepost op: 31 januari 2012, 18:22 »
Hehe, ik ga het proberen als ik hem heb, maar makkelijk gaat dat niet worden.

Hij komt vrijdag tussen 11 en 1 :)

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 7 februari 2012, 15:53 »
Waar blijft de foto, Nih?

Offline Zwaantje

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 7 februari 2012, 16:16 »
Ik ben ook benieuwd, hoe bevalt hij?

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #84 Gepost op: 7 februari 2012, 19:13 »
Ik kan mijn armen niet ver genoeg van me af houden en heb geen spiegel die groot genoeg is om mijn rolstoel in te fotograferen dus die foto zal even moeten wachten tot er een vriendin langs komt ;)

Maarem, hij bevalt heel goed. Ik kan weer naar buiten! Ik red het zelfs helemaal tot station Leiden, wat natuurlijk enorm veel vrijheid geeft. Hij zit ook erg lekker. Maar er zijn wel weer een hoop problemen mee. De zitdiepte is niet goed (ik hoop dat die nog in te stellen is), de rugleuning en hoofdsteun zijn niet helemaal goed ingesteld, de armleuningen zijn veel te hoog voor me (wat van te voren al duidelijk was en gefixed zou worden maar wat niet gebeurd is) en de besturing zit niet op de juiste plek voor mijn pols. Mijn ergotherapeute komt woensdag om en nog even na te stellen.

Verder is hij NU AL stuk (gloednieuwe rolstoel), de kantelfunctie blijft hangen waardoor je 50x tegen dat stomme pookje moet duwen voordat je weer recht zit en naar het toilet kan. En wat teleurstellend is is dat hij niet zo ver in ligstand kan als ik gedacht had, wat omkleden in mijn rolstoel niet mogelijk maakt. Ohja, en ik krijg drukplekken van de zitting.

Positieve en negatieve dingen dus, maar ik ben al lang blij dat ik weer naar buiten kan.

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #85 Gepost op: 8 februari 2012, 09:47 »
Lekker dat je wel weer naar buiten kunt, maar wel balen van de minpunten zeg. Ik hoop dat ze snel weer gemaakt worden zodat je optimaal kunt genieten van je stoel!

Offline Zwaantje

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 8 februari 2012, 13:20 »
Ohh wat een verbeteringen, fijn dat je meer vrijheid hebt!
Maar er zijn toch ook een boel slechte punten inderdaad.. Hoop dat je ergo er nog het een en ander aan kan doen

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 8 februari 2012, 14:41 »
Fijn dat je weer naar buiten kan, meid! Zo wordt je wereld opeens weer een stuk groter. Super fijn. Wel heel erg balen dat er nog zo veel fouten in de stoel zitten. Hopelijk kan alles redelijk opgelost worden, zodat je nog meer vrijheid hebt.

Offline zonne

• Clublid
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
« Reactie #88 Gepost op: 8 februari 2012, 19:00 »
Nih, welke elro heb je nu gekregen, welk merk? Ik ben me nu aan het orienteren op een andere voor de aanvraag die ik ga doen, ik ga daarbij ook ondersteuning vragen van de ergotherapeute die mij ook geholpen heeft met de aanvraag van de hulphond. maar ben dus wel benieuwd welke jij nu hebt gekregen.

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #89 Gepost op: 8 februari 2012, 22:19 »
Ik heb nu de alex van you-q. Handicare heeft alle klachten en ongemakken van puma gebruikers verzameld en van daaruit de alex ontwikkeld, die ze vervolgens hebben moeten afsplitsen in een nieuw bedrijf omdat ze te groot werden. De alex is dus eigenlijk de puma 2.0.

Over de vering ben ik erg goed te spreken, maar verder is mijn rolstoel wel met een defect geleverd. Dat kan natuurlijk met elk merk gebeuren, maar ik baal er wel van.

De alex heeft standaard alle verstellingen elektrisch (beensteun, rugleuning, hoog-laag en kantel).

Ik zou als ik jou was vooral een eisen lijstje opstellen en aan de hand daarvan het revalidatietechniek bedrijf met een aantal rolstoelen laten komen die je kan proberen. Ik had ook een merk in mijn hoofd van tevoren (ik wou graag de permobil c500) maar daar doen ze eigenlijk weinig mee.

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter