Herkennen jullie...?
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Herkennen jullie...?  (gelezen 42676 keer)

Aline

  • Gast
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #30 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:52 »
Voelt het net of buigt je hele scheenbeen door ook al kan dat niet? Dat herken ik wel!

Martinuzje

  • Gast
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #31 Gepost op: 26 oktober 2012, 20:15 »
Ik herken het ook wel, en als ik dan in mijn kuit knijp of net even verkeerd met mijn been zit, schiet er echt een vreselijke pijn door mijn scheenbeen heen.... Heel vervelend in ieder geval... Weet niet waar het door komt, komt meestal zomaar ineens opzetten.... :(

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #32 Gepost op: 27 oktober 2012, 16:03 »
Ik herken het. In de periode dat ik nog aan sport deed had ik dat. Heb je toevallig van die knik voeten? Of platvoeten of juist hol voeten?
Google eens op springschenen. Komt veel voor bij sporters door overbelasting. Maar kan in onze gevallen ook ontstaan door verkeerde balans omdat alles niet zo netjes blijft zitten. Herken je er iets in?

Ik herken me wel in het springschenen verhaal. Heb het gelijk even gegoogled. Ik zal het dinsdag eens voorleggen aan mijn nieuwe fysiotherapeut. Ben wel benieuwd wat je er aan kan doen!


Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #33 Gepost op: 28 oktober 2012, 00:33 »
Ik kreeg in die tijd het advies om zooltjes te laten aanmeten. Maar misschien heb je die al. Ben benieuwd wat je fysio er van zegt. Laat je t weten? :-D

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #34 Gepost op: 28 oktober 2012, 15:00 »
Zooltjes heb ik al haha, dus dan ben ik helemaal benieuwd wat de fysio er van zal zeggen.

Myrthe

  • Gast
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #35 Gepost op: 5 november 2012, 12:57 »
Gisteren liepen vriendjelief en ik samen naar de appie om de hoek, toen we daar waren en ik trok mijn handschoentjes uit waren we denk ik halverwege de winkel en begonnen mijn vingers te zwellen, het deed pijn! Ik kon wel janken maar heb me taai gehouden tot we thuis waren..

Zie foto's.. roze nageltjes was dik, blauwe nageltjes is normaal..




Myrthe

  • Gast
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #36 Gepost op: 5 november 2012, 13:57 »
Dat klinkt wel herkenbaar ja..

Ik heb vaker dit soort klachten en er word ook wel ergens gedacht aan raynoud oid, mijn handen waren helemaal opgezwollen en vlekkerig, ook kon ik ze echt niet meer strekken, maar normaal krijg ik hier pas last van als ik iets langer buiten ben, vanaf ons huis naar de super is max. 3 minuten hobbelen..

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #37 Gepost op: 5 november 2012, 15:26 »
Ik heb er net even opgelet en als ik van koud naar warmte gaat zwellen maar handen licht op. Niet buitenproportioneel in mijn geval. Ow en ze worden rood maar volgens mij hebben de meeste mensen dat. Jouw vingers zijn duidelijk een stuk dikker iets om even in de gaten te houden?

Myrthe

  • Gast
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #38 Gepost op: 5 november 2012, 15:46 »
Ik draag nooit ringen :D

Dat klopt loes, een van de redenen waarom ik het nut van diagnose stellen niet helemaal inzie, het is alleen opeens erger dan ooit tevoren, daar schrok ik toch wel behoorlijk van..

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #39 Gepost op: 5 november 2012, 17:17 »
Hier ook met kou zijn me handen veel dunner dan met warmte.
Ze gaan dan ook zo lekker prikken als ze weer op gaan warmen.

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #40 Gepost op: 6 november 2012, 09:38 »
@Simone,
Hoi ik heb dit ook regelmatig gehad aan verschillende vingers en soms zo spontaan dat ik rustig op de bank zat en pats...........daar liep de vinger weer vol. Ik ben hiervoor bij de Hematologie in het Lumc geweest. Na verschillende onderzoeken werd het als volgt betiteld: Fenomeen van Achenbach. tja hel klinkt leuk maar je kunt er niets mee zei ze, ze zij ook dat je er honderd mee kunt worden en dat het heeeeel onwaarschijnlijk is dat het op een andere plek in het lijf gebeurt. Hmmmmm daar heb ik vraagtekens bij. Bij mij duurde het meestal een dikke week en dan werd de vinger weer dun en kreeg het natuurlijk nog wel alle kleuren van de regenboog dat langzaam helemaal over de hand naar beneden zakte.
Het zijn dus wel "gewoon" bloedvaten die spontaan knappen. zo voelt het ook ik zelf noem het PLOP vingers  ;D

Offline jassie-d

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #41 Gepost op: 8 november 2012, 19:45 »
Herkennen jullie hele erge buikpijn in rechter onderbuik. Ik ben er al een paar keer mee naar het ziekenhuis geweest en ze wisten elke keer bijna zeker dat het de blinde darm was. Maar als ik dan bloed prik. Zijn mijn ontstekkingswaarden niet hoog. Heb er nog steeds heel veel last van.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #42 Gepost op: 8 november 2012, 19:48 »
Herken ik niet, maar als je buikpijn zo erg is zou ik een verwijzing naar de MDL-arts vragen. Mijn ontstekingswaarden zijn altijd erg hoog omdat mijn darmen chronisch ontstoken zijn, maar specifieke pijn rechts onder in mijn buik herken ik niet.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #43 Gepost op: 8 november 2012, 19:49 »
Ik zou dan toch langs de huisarts gaan voor misschien aanvullend onderzoek. Want er zit meer in je buik dan alleen de blinde darm!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #44 Gepost op: 8 november 2012, 19:59 »
Ik heb het bij obstipatie in mijn darmen. Met echo en/of röntgefoto is dat te zien en artsen kunnen het vaak ook wel voelen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal