Herkennen jullie...?
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Herkennen jullie...?  (gelezen 42633 keer)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #15 Gepost op: 4 maart 2012, 18:55 »
Ik heb, net als Marianne had, altijd blaren na een uurtje tennissen. Frappant is ook dat de huid tussen mijn tenen altijd open ligt. Het is geen zwemmerseczeem, maar gewoon echt blaren.

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #16 Gepost op: 4 maart 2012, 19:10 »
Hier ook herkenbaar, ik heb mijn voeten zomaar open liggen!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #17 Gepost op: 4 maart 2012, 19:17 »
De eerste drie jaar dat ik tenniste had ik heel veel blaren op mijn handen staan. Na drie jaar is dat voorbij gegaan. Maar het was wel opvallend, andere beginners hadden dat niet in deze mate!
dat heb ik dus ook heel erg :P laatst met hockey 3 blaren op een avond van 1 uur trainen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #18 Gepost op: 4 maart 2012, 19:36 »
Ik was een expert in het intapen van mijn vingers om alle blaren tegen te gaan.

liezenogwat

  • Gast
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #19 Gepost op: 4 maart 2012, 22:06 »
Ik heb het altijd met nieuwe schoenen, loop standaard een week met sport tape om ze tegen te gaan.
Ook heb ik heb bij bijv een nieuwe/strak sluitende dop (cola enzo) bij het openen daarvan vaak al gevoel dat er 1 komt als ik niet gelijk reageer, meestal heb ik dan zo'n "handig lapje" van tupperware of dat ik m'n shirt er tussen doe.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #20 Gepost op: 4 maart 2012, 23:26 »
Ik heb het eigenlijk alleen met het er af halen van tape.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #21 Gepost op: 5 maart 2012, 05:52 »
Ik heb altijd blaren na het hockey-trainen (in welke rolstoel ik ook zit, met rubber hoezen is het iets logischer, maar ook zonder hoezen heb ik blaren) blaren na lang rollen, blaren in nieuwe schoenen, al loop ik er niet eens veel op, blaren na het openen van strak zittende frisflessen...blaren onder tape...

Het frustrerende is, het heelt heel langzaam, maar ik vorm geen eelt op de plekken waar de blaren veelvuldig voorkomen, of heel minimaal eelt (je mag het van de huisarts al geen eelt noemen, hij verbaasd zich erover dat ik geen eelt vorm..ook op mijn voeten heb ik maar minimaal eelt, alleen een beetje op mn hiel).
Ik heb dus elke week na hockeytrainen weer blaren.....Trouwens, Marielle, ik handbike daarom al niet met splints om...want dat is geheid nog meer blaren...

*mijn laptop is ongeduldig, ging mijn bericht dus mooi al verzenden, voor ik uitgetypt was....*

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #22 Gepost op: 5 maart 2012, 13:17 »
Het frustrerende is, het heelt heel langzaam, maar ik vorm geen eelt op de plekken waar de blaren veelvuldig voorkomen, of heel minimaal eelt
Herkenbaar. Volgens mij komt het doordat de blaren bij mij vaak heel erg diep onder de huid zitten en niet aan de oppervlakte. Ik krijg wel eelt, maar krijg gerust onder de eelt nog een blaar. En dan duurt het een week of vier voor hij aan de oppervlakte komt en dan duurt het nog even voor je er niks meer van ziet. Trage bedoeling...

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #23 Gepost op: 25 oktober 2012, 18:39 »
Ik denk dat mijn vraag het beste in dit topic kan.

Herkennen jullie... het gevoel dat je onderbeen te klein is met alle druk die erop komt met het lopen en je die druk voelt tegen je scheenbeen?

Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Heb nu puur het gevoel beschreven.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #24 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:15 »
Ik snap zo even niet wat je bedoelt als ik eerlijk bent. Maar wannneer heb je dat precies?

Offline Lisa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #25 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:23 »
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld ja, gewoon heel veel druk ofzo, alsof je lichaam te zwaar is voor je benen. Kan het zelf ook niet echt beschrijven, in ieder geval een heel naar gevoel. Weet ook nooit goed of dat soort dingen normaal zijn of niet, ik ken niet anders. Maarja, als het pijn doet zal het wel niet normaal zijn..?
Misschien zijn het vermoeide spieren? Al voelt het wel anders dan vermoeide spieren. Ik weet het eigenlijk niet zo goed  ;)

Sorry, vaag verhaal  ::)
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 20:27 door Lisa »

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #26 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:45 »
Ik heb het vooral als ik loop of sta. En dan is het niet het gewicht dat leunt op mijn benen maar van binnenuit hoge druk. Dan voel ik vooral op mijn scheenbeen.
Het is moeilijk te omschrijven..

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #27 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:47 »
Bedoel je een soort van hele moeie benen? Alsof je benen van lood zijn?
Ik kan me niet echt herkennen in wat je verder zegt. Alleen wat ik hierboven opper kan ik zelf erbij denken.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #28 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:55 »
Ik herken je klacht niet. Ik herken wel het pijn hebben aan je scheenbeen, maar dan zit er bij mij iets niet helemaal goed waar mijn scheenbeen bij mijn knie komt. En de pijn straalt dan van boven naar beneden door het scheenbeen heen. Maar bij jou komt de druk dus op het hele scheenbeen en is overal gelijk of niet? Lastig hoor.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Herkennen jullie...?
« Reactie #29 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:31 »
Ik herken het. In de periode dat ik nog aan sport deed had ik dat. Heb je toevallig van die knik voeten? Of platvoeten of juist hol voeten?
Google eens op springschenen. Komt veel voor bij sporters door overbelasting. Maar kan in onze gevallen ook ontstaan door verkeerde balans omdat alles niet zo netjes blijft zitten. Herken je er iets in?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal