trippelstoelen en zadelkrukken etc....
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: trippelstoelen en zadelkrukken etc....  (gelezen 27636 keer)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Gepost op: 25 mei 2011, 09:23 »
Volgens mij is er nog geen topic over trippelstoelen en dat soort hulpmiddelen. Ik vind ze zelf iig niet onder de loophulpmiddelen vallen.

Ik zelf ben echt super blij met m'n trippelstoel. Ik heb hem nu zo'n 1,5 jaar en de stoel zorgt er in huis echt voor dat ik zelfstandiger ben in het doen van m'n huishouden bv. En met koken en dat soort dingen. Ook aan de eettafel tijdens de maaltijden zit ik graag op m'n trippel. Ik krijg zittend in 'm'n trippel veel minder last van m'n onderrug als bij het zitten op een gewone eetstoel.

Nu m'n lopen slechter is geworden is het alleen wel erg jammer dat ik de trippel niet mee naar boven kan nemen als ik de was en zo wil doen, de bedden op wil maken etc....

Ik heb het hierover gehad met m'n ergo en zij gaat proberen om voor boven een zadelkruk los te peuteren bij de verzekering. Ik hoop echt dat het lukt want dat zou wel fijn zijn. Nu ga ik op mijn bed zitten met de was vouwen en zo. Maar krijg daar echt mega pijn van in mijn rug. Staand de was opvouwen is geen optie ivm m'n bekken, enkel en voeten. Dus mocht het zo zijn dat het de ergo niet lukt dan ga ik marktplaats wel afstruinen of zo in de hoop er daar één te vinden.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2012, 07:06 »
Ik moet in mijn nieuwe huis een vloer gaan leggen. Ik gebruik in de keuken altijd mijn trippelstoel. Bij mijn ouders hebben we plavuizen liggen en dat gaat prima. Op wat voor een ondergrond gebruiken jullie je trippelstoel? Ik ga niet voor plavuizen, maar denk aan laminaat of zo. Maakt een trippelstoel daar krassen op?

Martinuzje

  • Gast
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2012, 07:24 »
Mijn moeder heeft een trippelstoel. Ze hebben in de woonkamer laminaat liggen. Afhankelijk van wat voor wielen je eronder krijgt, maakt het weinig tot geen krassen volgens mij.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2012, 08:25 »
Toen ik bij mijn ouders woonde had ik ook een trippelstoel op het laminaat. Dat ging prima, geen last van krassen gehad toen.

Aline

  • Gast
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2012, 08:49 »
Wat voor soort wielen zitten eronder? Als het zachte wielen zijn maakt het geen krassen

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2012, 08:58 »
Ik heb laminaat (en zachte wielen onder m'n trippelstoel) en dat maakt idd geen krassen. In de keuken heb ik vinyl maar dat zou ik niet aanraden, het rijdt vrij zwaar.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2012, 16:37 door Linn »

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2012, 15:45 »
Ehm... trippelstoel wielen? Ze zijn nogal hard, maar niet van hard plastic of zo. Net ietsje zachter dan dat.

Martinuzje

  • Gast
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2012, 16:37 »
Dan zou het in principe geen probleem moeten zijn op laminaat...

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2012, 17:21 »
Ik heb laminaat mijn trippelstoel maakt er geen krassen op.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2012, 07:39 »
Ik weet uit mijn hoofd niet welk merk ik heb, maar ik weet wel dat ik met de verzekeraar moet gaan bellen voor een andere zitting, want ondertussen zit ik steeds meer op de trippelstoel (ik kook vaker en uitgebreider) en krijg pijn aan mijn kont van het zitten.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2012, 08:12 »
Een trippelstoel klinkt echt zo ideaal! Ik hoor hier meerdere mensen die hem vaak gebruiken. Nu mag ik geen trippelstoel van mijn ergo en reva omdat mijn benen dat niet aankunnen. Ik krijg zo'n ding amper verrijd en vooral mijn heupen gaan er van aan de wandel (ipv de stoel hahaha). Hoe doen jullie dat dan? Hoe gedragen jullie benen zich tijdens het trippelen?

Ik mag trouwens ook niet op een zadelkruk zitten vanwege de vorm van het zadel. Das erg slecht voor mijn huepen.

Wat ik wel heb gezien op de support beurs is een soort kruk die in hoogte verstelbaar is. De kruk had een leuning die aan een kant aan de stoel zat en draaibaar was. Het was een soort rol vorm. Maar die leuning kon je dus los van de kruk bewegen en hem zo als rugleuning, armleuning en als buikleuning gebruiken! En omdat de kruk zo licht was kon ik er een klein stukje mee trippelen :) Zal zo eens opzoeken hoe dat ding heette.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2012, 09:11 »
Ik ben benieuwd naar de stoel die jij omschrijft, wendela!

Ik kan eigenlijk zonder problemen trippelen. Maar ik kan ook zonder problemen op een loopfiets lopen (tenminste, die 50 meter dat ik het jaren geleden geprobeerd heb). Ik heb veel spierkracht in mijn benen en mijn loopproblemen worden meer door mijn rug veroorzaakt dan door mijn enkels en knieën. Vandaar dat ik vrij goed kan trippelen.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 11:46 door Wendela »

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2012, 11:22 »
Lief zussie
Ik kan ook niet echt trippelen met mijn heupen,maar ik heb wel een trippelstoel,omdat hij ideaal in de keuken is omdat die van mij electrisch hoog-laag kan en ik daardoor in m'n keukenkastjes kan en makkelijker overal bij kan.En ik duw me af met m'n voeten of trek aan de stangen die rondom mijn aanrecht zitten,zo verplaats ik mij.Het lukt niet om echt te trippelen,maar als ik perse met de stoel naar de kamer moet,dan ga ik achterwaarts,dat is minder belastend voor m'n heupen.Dus gewoon weer aanvragen die stoel,wel electrisch verstelbaar en mijn argumenten gebruiken.(jouw schouders worden toch ook steeds  slechter ;))

@Marianne,ikk heb ook laminaat en een trippelstoel,gaat prima en geen krassen.Je moet wel een wat duurder laminaat nemen die geschikt is voor intensief gebruik.En nog een tip,als je niet de hele dag wil poetsen,neem dan een lichte kleur laminaat.Ik ben zo dom geweest om voor donker te gaan,omdat dit zo mooi was,maar je ziet dan allemaal halve rondjes van de wieltjes op de vloer,dit valt met lichte laminaat minder op.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2012, 11:50 »
Ik zou zelf graag een trippelstoel willen voor het koken.. Mijn aanrecht is te hoog om in de rolstoel te blijven zitten en de wmo wil hem wel lager zetten, maar als ik me goed voel probeer ik ook zoveel mogelijk niet zittend te doen. Bijvoorbeeld even koffie en thee zetten of als de afwas maar bestaat uit een bord en een glas. Dus dan zou het aanrecht te laag zijn en ik alles zittend moeten doen. Maar ja wat ik nog kan doen wil ik ook graag blijven doen. Nou hoor ik wel vaak dat een voorwaarde voor de verzekering is dat je geen rolstoel hebt. Deden ze bij jullie moeilijk?

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #14 Gepost op: 31 mei 2012, 13:01 »
Daar heb je gelijk in, als je al een rolstoel hebt die geschikt is voor binnenshuis kom je in principe niet meer (vroeger wel) in aanmerking voor een trippelstoel.  Trippelstoelen voor in de keuken worden ook moeilijker verstrekt dan een paar jaar geleden. Als je al een rolstoel hebt zul je nu goed moeten kunnen onderbouwen waarom die niet geschikt is voor verplaatsingen binnenshuis.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal