trippelstoelen en zadelkrukken etc....
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: trippelstoelen en zadelkrukken etc....  (gelezen 27638 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #30 Gepost op: 4 juli 2013, 11:45 »
Even een frustratiemomentje. Mijn aanvraag voor een trippelstoel is afgewezen, omdat ik ook nog stukjes kan lopen en het dus niet de hele dag nodig heb.  Baal er flink van, want wil hem erg graag om overbelasting te voorkomen. Momenteel red ik het niet om te koken e.d., maar dat vinden ze niet belangrijk genoeg omdat ik nog thuis woon.
Als ik doorga zonder hulpmiddelen in de keuken, ga ik gegarandeerd achteruit waardoor ik over een poos wel aan alle voorwaarden voldoe. Zou dat alleen zo graag voorkomen....  :o

Nu maar bezwaar aantekenen en anders gaan sparen om hem zelf te kunnen kopen!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #31 Gepost op: 4 juli 2013, 13:37 »
Heb je een goede ergo? Heel belangrijk bij dit soort zaken!

Myrthe

  • Gast
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #32 Gepost op: 4 juli 2013, 14:23 »
Idd een ergo hielp bij mij heel erg!

Vandaag is mijn trippelstoel geleverd met electrische hoog-laag! :D morgen komt vegro hun oude ophalen en ik kan eindelijk weer kokeeeen :D

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #33 Gepost op: 4 juli 2013, 16:01 »
Met de hulp van de ergo kreeg ik ook een elektrisch verstelbare trippelstoel en toen liep ik zelfs nog veel meer dan nu. Ik krijg binnenkort een nieuwe, weer een elektrische, en dat was ook totaal geen probleem, terwijl ik de stoel eigenlijk alleen maar voor het koken en het huishouden gebruik.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #34 Gepost op: 4 juli 2013, 16:09 »
Ja, ik ga maar even goed nadenken hoe ik het moet aanpakken. Ik had wel een verwijzing van mijn revalidatie-arts, maar CZ vond het nodig om zelf ook nog iemand langs te sturen; die denk ik niet geheel onpartijdig was.
Maar ga zeker bezwaar aantekenen, alleen nog even bedenken welke route de meeste kans op succes heeft. ;)

En fijn voor jou, Myrthe! Hoop dat je er heerlijk van gaat genieten. :D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #35 Gepost op: 8 juli 2013, 15:58 »
Ik heb mijn trippelstoel ook met hulp van een ergotherapeut gekregen en de handtekening van mijn revalidatiearts onder de brief van de ergotherapeut. Ik voldeed wel niet aan de eisen (loop nog binnenshuis, had de trippelstoel nodig voor in de keuken), maar kreeg hem toch. Nu ik een nieuwe nodig heb, krijg ik die ook zonder aarzelen. Succes gewenst met het aanvechten van de beslissing.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #36 Gepost op: 22 september 2013, 08:50 »
Ik heb mijn trippelstoel laten aanpassen: aanpassing in de rugleuning en een andere zitting, omdat ik last had van drukpunten. Heb hem sinds vrijdag weer terug... De lumbaalsteun in de rugleuning is veeeeeel te dik en de zitting zit nog harder dan voorheen :(. Dat wordt maandag even bellen, zodat ze hem weer op kunnen komen halen om aan te passen. Balen hoor.

Myrthe

  • Gast
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #37 Gepost op: 22 september 2013, 10:16 »
Dat is zeker wel balen ja!

Ik merk dat ik mn trippelstoel steeds minder gebruik, ik krijg mezelf er eigenlijk niet op vooruit dus "gooi" mezelf van het aanrecht naar de koelkast en weer terug.. Maar de voornaamste reden waarom ik m niet gebruik is omdat ik niet goed kan aanschuiven bij mn aanrecht.. Daardoor blijf ik dus maar gewoon in mn rolstoel zitten en snij ik mn groenten maar op schoot.. Mn benen in een kastje gooien is niet echt een oplossing in onze keuken.. De enige andere oplossing is dan een onderrijdbaar blad, maar dat zie ik niet zo zitten.. Puur omdat we hier niet willen blijven wonen..

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #38 Gepost op: 22 september 2013, 10:57 »
Ik vind met trippelstoel aan het aanrecht ook niet heel ideaal. Ok ga met m'n trippelstoel aan de eettafel zitten en dan groente snijden etc....

Myrthe

  • Gast
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #39 Gepost op: 22 september 2013, 15:42 »
Als ik van de keuken naar de eettafel moet dan moet ik best een endje trippelen.. Bij ons is t een aparte ruimte.. Ik twijfel nu wel of ik niet in de keuken een soort onderrijdbaar (bureau)blad wil.. Gewoon los van het keukenblad, ertegenover oid.. Maar de ruimte is vrij limited.. Dus misschien iets opklapbaars oid..

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #40 Gepost op: 22 september 2013, 16:14 »
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80091713/

Misschien zoiets Myrthe? Bij de ikea hebben ze meerdere van dit soort  tafeltjes.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #41 Gepost op: 22 september 2013, 16:41 »
Ik heb in m'n keuken een smal werkblad van 40cm tegenover het keukenblok om te snijden e.d. Werkt heel goed :D. Er is bij mij nog 80cm over tussen dat werkblad en het keukenblok, voor mij ruim genoeg om met m'n rolstoel of trippel er tussendoor te kunnen en kan er ook nog gewoon keren.

*edit*
Heb even een foto gezocht. Zo heb ik het:
« Laatst bewerkt op: 22 september 2013, 16:44 door Linn »

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #42 Gepost op: 22 september 2013, 16:56 »
Mijn eettafel staat tegenover m'n keukenblok dus ik hoef alle maar om te draaien en aan te schuiven

Myrthe

  • Gast
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #43 Gepost op: 23 september 2013, 12:33 »
Ja idd, zoiets bedoel ik! Moet nog even gekeken worden, maar zoiets moet passen vind ik! Zeker omdat ie opklapbaar is!

Offline Ingeborg

  • Newbie
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: trippelstoelen en zadelkrukken etc....
« Reactie #44 Gepost op: 2 oktober 2013, 15:59 »
Heb nu een trippelstoel te leen voor een half jaar en vind het ideaal, maar elektrisch zou natuurlijk nog mooier zijn maar die kun je niet via de uitleen krijgen. Maar ga dit eerst een half jaar proberen

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal