Rolstoelkussens
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoelkussens  (gelezen 43801 keer)

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re:Rolstoelkussens
« Reactie #15 Gepost op: 9 juni 2011, 12:19 »
hmmm, bij bh zeiden ze dat dat niet mogelijk was ::).

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Rolstoelkussens
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2011, 21:18 »
Oh, ja, bij B.H. is het vast een ander verhaal. Die hebben geen zin in gedoe.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #17 Gepost op: 30 augustus 2011, 09:34 »
Nu ik beter in mijn stoel zit, door de betere ondersteuning in mijn rug, merk ik dat ik ook pijn heb in mijn kont door het kussen. Morgen ga ik naar de revalidatie arts om dit te bespreken. Zelf wil ik nog niet aan een luchtkussen. Denk namelijk dat ik daar nog niet aan toe ben. Weet iemand een fijn kussen wat minder hard is dan de jay soft combi? Ik krijg van dat kussen echt een zetel kont of ik ga als nog onderuit gezakt zitten.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #18 Gepost op: 30 augustus 2011, 12:46 »
Tussen de Jay-Combi en lucht zitten nog heel veel stappen, zoals traagschuim en gel.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #19 Gepost op: 30 augustus 2011, 15:43 »
je moet gewoon kijken wat jij het lekkerst vind zitten.

ben ook een en ander aan het uitzoeken voor een beter kussen.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #20 Gepost op: 30 augustus 2011, 16:06 »
Een vriendin van me heeft zo'n honingraatkussen, vond dat zelf wel briljant zitten toen ik een uurtje in haar stoel zat om het te proberen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #21 Gepost op: 30 augustus 2011, 16:28 »
Van een uurtje zitten heb ik nog niet zo veel last, maar daarna dus wel. En omdat ik nog wel eens een halve dag in het zh zit moet ik dus goed kunnen zitten in mijn stoel en niet weer half onderuit gezakt. Dat zat ik op het laatst in mijn oude stoel wel altijd.

Morgen maar eens horen waar mijn reva-arts an denkt wat voor mijn kont het beste is. Hopelijk kan er voor de gemeente snel een advies op papier komen.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #22 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:03 »
gewoon vragen of je meerdere kussens  op proef krijgt zodat je kan kijken wat het beste zit.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #23 Gepost op: 30 augustus 2011, 23:23 »
gewoon vragen of je meerdere kussens  op proef krijgt zodat je kan kijken wat het beste zit.
Dat is een goede tip. Je kunt veel kussens een week op proef krijgen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #24 Gepost op: 31 augustus 2011, 17:29 »
Ik ga binnenkort met een ergotherapeut kijken naar wat er voor mij nodig is. Zit nu al weer met een zere kont op de bank en de avond is nog maar amper begonnen.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #25 Gepost op: 2 september 2011, 20:52 »
Ik zit nu op een roho luchtkussen, en zelfs daarmee heb ik op warme dagen last van drukplekken... De ergo van de gemeente wil me op een stabieler kussen hebben vanwege mijn heupen, dus in mijn nieuwe rolstoel krijg ik iets van traagschuim (hij had het over een "balans" zitting). Ik wil het graag proberen want met mijn heupen is het idd niet zo best maar ik ben dus heel erg bang dat dat gewoon te hard is voor mij...
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #26 Gepost op: 4 september 2011, 22:28 »
Gister was het een wat te lange dag in mijn rolstoel. Ik kon op het laatst niet meer zitten van de pijn. En nu nog heb ik echt serieus een zere kont door gister. Morgen maar eens bellen of ik ergens een kussen kan lenen zodat ik tenminste nog ergens kom zonder al te veel pijn. Ik heb ook meer pijn aan de linkerkant dan aan rechts. Zit dus nog steeds niet echt recht in mijn rolstoel of mijn linker bil kan minder hebben.
Het kussen wat ik nu heb is een categorie 1 kussen qua AD-plekken. Geen wonder dat ik dus last krijg nu ik beter op mijn zitbotjes zit.  :o

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #27 Gepost op: 4 september 2011, 22:32 »
Ben je links- of rechtshandig? Als je rechts bent, kant het goed zijn dat je rechts wat meer spieren hebt dan links.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #28 Gepost op: 5 september 2011, 10:49 »
Ik ben wel rechtshandig, maar ik kan bijna net zo veel links als met rechts. Als ik een trap op loop, zet ik altijd af met links en zet ik rechts bij. Dus ik weet niet of dat opgaat bij mij met meer spieren rechts dan links. Ik heb ook nog een scoliose naar links dus dat helpt ook wel mee met meer op links zitten.  :/

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #29 Gepost op: 5 september 2011, 18:01 »
Ik heb ook meer pijn links dan rechts! (moest vandaag van 7.45 tot 17.45 in mn rolstoel zitten :|,tussendoor wel even er uit geweest). Ik heb ook scoliose naar links dus ik denk ook dat het daar door komt.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal