Rolstoelkussens
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoelkussens  (gelezen 43804 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #120 Gepost op: 23 september 2012, 21:09 »
Lucht- en gelkussens kunnen instabiel zitten. Ik heb zelf echter een luchtkussen dat juist heel stabiel zit. Stabieler dan alle kussens waar ik voorheen op heb gezeten. Ik kan zelfs verder naar voren leunen zonder te vallen (ik heb een slechte rompbalans) dan voorheen! Dat komt doordat alle luchtzakjes (het kussen ziet er uit als een verzameling negerzoenen) afzonderlijk vergrendeld worden, nadat je er lang genoeg op hebt gezeten om het kussen naar je kont te laten vormen. Daarna verschuift de lucht dus niet meer binnen het kussen, waardoor er geen sprake is van instabiliteit. Omdat het zich zo goed naar je achterwerk vormt, zit je juist extra stabiel. Dit kussen is de Star Lock.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #121 Gepost op: 3 oktober 2012, 19:26 »
Wat voor maat kussen heb je? Misschien heb ik er nog wel eentje voor je ?
Die je kan lenen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #122 Gepost op: 3 oktober 2012, 23:46 »
Ik vind t niet raar dat je inmiddels een zere kont hebt ;/)

Offline christine-h

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
  • geniet van de mooie dingen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #123 Gepost op: 21 oktober 2012, 21:42 »
ik heb een gelkussen. nu zit hij super maar hij raakt een beetje uit het verband. duwd snel naar voren zeg maar.

maar nu heb ik een vraagje. zijn zulke kussens er ook voor in de auto???

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #124 Gepost op: 22 oktober 2012, 12:53 »
Vast wel, Christine. Misschien is er via google wel wat te vinden?

Hoelang gaat een kussen eigenlijk mee? Ik heb een Vicair met van die driehoekige luchtzakjes erin. Alleen wordt dat ding steeds platter en hij zit ook niet zo heel goed meer. Ik heb het kussen nu iets van twee jaar, denk ik. Moet ie al vervangen?

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #125 Gepost op: 22 oktober 2012, 15:59 »
Heb je weleens gecontroleerd of er driehoekjes lek en dus leeg zijn? Ik haalde de lekke er altijd uit maar na een tijdje werden het er wel erg veel en werd m'n kussen dus steeds platter, toen hebben ze een nieuwe inhoud besteld dus nu heb ik een hele zak driehoekjes in de berging staan om lekke driehoekjes te vervangen.
Sowieso is het kussen weer wat minder plat als je alle driehoekjes eruit haalt en vervolgens weer erin stopt omdat ze dan niet meer zo op elkaar gedrukt zitten.

@Christine: ik leg bij langere autoritten gewoon m'n rolstoelkussen in de auto.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #126 Gepost op: 22 oktober 2012, 16:05 »
Als je een gelkussen voor in de auto vindt, geef dan een gil! Bij mij hebben ze gaten-latex als materiaal voor de zitting van mijn autostoel gebruikt. Zit een stuk beter dan de oorspronkelijke stoel, maar het zit eigenlijk nog net iets te hard...

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #127 Gepost op: 22 oktober 2012, 16:48 »
Linn: Ik heb een tijdje geleden gecontroleerd, ik kon geen volledig lekke vinden, maar ze zijn allemaal wel een stuk zachter. Opnieuw er in doen hielp niet zoveel. Ik zal eens contact opnemen met mijn leverancier, misschien kan ik ook extra vulling krijgen zodat ik het aan kan vullen! Bedankt voor je tip!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #128 Gepost op: 22 oktober 2012, 23:27 »
@Christine: ik leg bij langere autoritten gewoon m'n rolstoelkussen in de auto.
Ja dat doe ik ook altijd. Als je rolstoelkussen goed zit is het handig om die gewoon overal mee naartoe te slepen. In de collegebanken ga ik ook op mijn kussen zitten (zitverhoger :P , maar vooral een veel betere zitting dan een houten plankje), visite, houten banken, autostoelen, bij het eten aan tafel etc. Overal kan je je eigen kussen op leggen als dat voor jou beter zit.

Als je een vast gel-kussen voor in de auto wil is dat vast wel te vinden. Maar ik denk ook erg duur eigenlijk. Google er eens op. Als je iets vind, laat je het dan weten?

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Rolstoelkussens
« Reactie #129 Gepost op: 22 oktober 2012, 23:42 »
Ik heb ooit een vrij dun gelkussen helemaal uit Belgiƫ laten komen, kostte toen (6 jaar geleden denk ik) rond de 300 euro. Die nam ik overal mee naartoe.
Tegenwoordig heb ik een traagschuiminzet in mijn autostoel zitten. Heb deze er vorig jaar in laten zetten en zit een stuk beter, heb ook de zijstukken van de stoel (die voor mij toch veel te breed was) omhoog laten buigen, zodat mijn heupen zijwaardse ondersteuning hebben. Nadeel van die traagschuim is dat als het heel koud is en/of vriest, de zitting keihard is totdat de boel goed is opgewarmd. Heb daarom nu ook voor de winter een verwarmingskussen erop liggen (verwarmt electrisch via sigarettenaanstekerpunt in de auto).
Dat gelkussen gebruik ik eigenlijk nauwelijks meer.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal