Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!  (gelezen 78918 keer)

Amanda

  • Gast
Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Gepost op: 8 mei 2011, 20:51 »
Hoi!  ;D

Ook hier maar weer deze topic.

Als je een korte vraag hebt en je wilt er geen topic voor openen kun je het hier ook vragen.

Ik ben een afgestudeerde doktersassistent met dus de medische basiskennis. Dit houdt in dat ik sommige vragen wel kan beantwoorden en sommige vragen ook niet. Daarom kan het zijn dat ik je alsnog doorverwijs naar de dokter/apotheek/assistent/etc.
Omdat ik geen arts ben, kan ik niet alles beantwoorden en zal ik het -ondanks mijn kennis- soms ook fout hebben.

Natuurlijk mogen andere forumleden ook de vragen beantwoorden  :D

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2011, 18:07 »
Oftwel...je geeft advies maar aan dat advies kan geen recht worden ontleend en jij bent niet aansprakelijk voor enige geleden schade of letsel.
Laat dat duidelijk zijn natuurlijk ...


Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2011, 06:49 »
Ik heb weer eens wat hoor :p Ik had de hele tijd het gevoel alsof er iets in mijn rechter oog zat, en verlies ook heel veel wimpers dus dat leek me op het moment niet vreemd. Maar heb op een gegeven moment een spiegel gepakt om de boosdoener eruit te kunnen halen en toen ontdekte ik een koortslip achtig zweertje op mijn oogrand. Dus niet bij een haarzakje, maar echt op mijn oogrand. Na voorbij de ooglidkanker gegoogled te zijn heb ik ontdekt dat dat waarschijnlijk gewoon een onschuldig ontstekingkje is, maar tegelijkertijd verlies is veel haar (niet alleen rond mijn ogen, overal), ben ik best verkouden en is de blaar op mijn sleutelbeen ook licht ontstoken.

Moet ik hiermee naar de huisarts of is dit een kwestie van uitzieken?
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2011, 08:32 »
Ik zou naar de ha gaan Nih!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2011, 09:16 »
Ik was er intussen achter dat ik dat zelf ook wel wist, maar het gewoon niet durfde, dus gebeld voor een afspraak... Is ze op vakantie, vanaf vandaag. Voor drie weken... Ik ga dus eeeecht niet naar dr. B. he? Dus jammer dan. Het zal wel loslopen.
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2011, 09:59 »
Kan Ru niet met je mee gaan?

Je kan toch niet met die rare blazen blijven zitten. Zeker niet op je ooglid!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2011, 10:47 »
Of er nu iemand mee gaat of niet, op het moment dat ik naar dr. B. ga breng ik mijn leven in gevaar. Zal niet de eerste keer zijn dat ze me een paniek aanval inwerkt waar ik suicidaal uit kom. Dus dan is het veiliger om te blijven zitten hiermee, als het erger wordt en er meer gekke dingen gebeuren kan ik altijd naar de huisartsenpost dit weekend.

Enne, die blaasjes zijn niet het grote probleem hoor. Voel er weinig van. Meer dat ik pijn rond mijn oog heb, migraine op de manier dat ik dat twee jaar geleden had, ontstekingen en darmproblemen. Er gaat iets mis en ik heb geen idee wat precies. Ik ga wel even mijn temperatuur bijhouden vandaag, miss dat ik daar wijzer van word...
Collective madness is called sanity

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2011, 11:46 »
Van een arts een paniekaanval krijgen is niet de bedoeling. Dan kan je idd vanavond of dit weekend beter naar de hap gaan. Hopelijk heeft dr B daar dan geen dienst.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2011, 14:06 »
@Nih, getver wat een engerd die dok B. Als hij jou zo ver weet te drijven dat je zo op een consult van hem reageert. Ga er maar niet naar toe. Eventueel idd vanavond naar de hap of zo.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2011, 15:38 »
Na 2 weken met een hechting in mn onderarm te hebben gelopen mocht hij er vandaag uit. Al sinds zaterdag werd hij gevoelig, dikker en rood. Toen hij eruit gehaald werd vandaag kwam er wat pus uit (en zag ik dat t litteken al breder was dan normaal  :-X aarg)
Er zit nu betadine op met een pleister (ugh pleister), moet ik er nog meer mee doen? Hoe lang mag het blijven pussen en rood zijn voor ik aan de bel moet trekken?

Amanda

  • Gast
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2011, 16:20 »
Als je over een paar dagen nog geen verbetering ziet mag je aan de bel trekken.

Verder ben je al goed op weg! Regelmatig even pleister verschonen is ook prima, met betadine.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2011, 17:08 »
oke thanks :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2011, 17:03 »
Ik heb nu al vanaf zaterdagavond steken links bovenin mijn buik.. ik denk dat t mijn maag is, maar maagtabletten en Rennies helpen niet.
Als ik heb gegeten wordt het wel erger....
Wat is dit? (ik ga vrijdag naar de ha..maar ik wil tot die tijd nog wel even comfortabel de dag door)

Amanda

  • Gast
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2011, 18:04 »
ik denk ook dat het je maag is of een stuk darm. Ik weet zo geen oplossing om het comfortabeler te maken.

Heb je er ook last van met drinken?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #14 Gepost op: 31 mei 2011, 18:59 »
wat vervelend roos!

Ik wil niet je vraag wegbumpen maar ik heb ook een vraagje. Een van de hechtingen van het plaatje is nu echt ontstoken, er kwam net ook een beetje pus uit... bah. Maar die hechtingen moeten lang blijven zitten! Dus wat moet ik nu doen? Ik bel morgen zowieso weer naar mn eigen huisarts in Utrecht, maar de vorige 2 keer dat ik belde (wegens aanhoudend spugen en bloed/vocht uit de operatiesnee) wilde ze dt ik hier in hengelo gezien werd. Daar heb ik echt geen zin in -.-
Is het misschien beter om de poli heelkunde te bellen?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal