Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!  (gelezen 79064 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #240 Gepost op: 4 september 2014, 15:02 »
Heb jij pots? Kan daar ook mee te maken hebben

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #241 Gepost op: 4 september 2014, 15:03 »
Ik heb geen idee wat het is, dus ik denk het niet :P

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #242 Gepost op: 4 september 2014, 17:32 »
Wel fijn dat je nu weet dat het geen kwaad kan.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #243 Gepost op: 4 september 2014, 18:04 »
Google op pots :). Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt inderdaad.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #244 Gepost op: 22 september 2014, 00:23 »
Het is niet EDS-gerelateerd, daarom drop ik mijn vraag maar hier: vorige week zondag werd ik opeens misselijk en vanaf maandag heb ik last van mijn darmen. De lucht die ze voortbrengen stinkt gigantisch en de structuur van mijn ontlasting is afwijkend. Het is kauwgom-achtig en laat flinke remsporen na. Waar zou dit door kunnen komen? Het is geen reactie die ik normaal krijg na het eten van gluten of lactose. Ik heb wel drie dagen voor de klachten begonnen champignons gegeten. Dat had ik twee jaar niet gedaan, omdat ik er niet tegen kon, en ik wilde weten of het nibwel weer ging. Omdat er veel tijd tussen de champignons en mijn buikproblemen zat, zoek ik daar de oorzaak van mijn klachten niet in.
Weet iemand waarvan je ontlasting zo plakkerig en kauwgom-achtig kan worden?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #245 Gepost op: 22 september 2014, 13:24 »
Ik denk aan te weinig vezels en te veel vetten

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #246 Gepost op: 22 september 2014, 16:32 »
Ik heb pds dus mijn darmen reageren vrij snel op wat ik gegeten heb, maar dat kauwgomachtige herken ik niet heel erg. Te weinig vezels denk ik niet, want dan wordt het meestal juist hard en alles behalve elastisch. Te veel vet zou eventueel wel kunnen.

Heb je in die 3 dagen die er tussen zaten helemaal nergens last van gehad? Want dan lijkt het mij inderdaad niet dat het door de champignos komt.

Verder niks anders gegeten dan normaal? Meer vet of meer vlees? Meer alcohol of meer suiker?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #247 Gepost op: 22 september 2014, 19:48 »
Is het dan niet gewoon te droog? Normaal gesproken hoort het natuurlijk soepeler (en het lijkt me dus ook vochtiger) te zijn. Kan het zijn dat je minder hebt gedronken?

Maar een gokje hier hoor, maar wie weet kom je eruit als iedereen probeert mee te denken. ;)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #248 Gepost op: 22 september 2014, 20:02 »
Ik kon het niet laten om even te Googlen en kwam de volgende discussie tegen:
http://www.ibsgroup.org/forums/topic/33332-help-my-stools-are-the-consistency-of-chewing-gum/

Daar beschrijft iemand dat het te maken heeft met de hoeveelheid vocht die je binnenkrijgt, klinkt wel plausibel.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #249 Gepost op: 22 september 2014, 21:14 »
Ik krijg zeker voldoende vezels binnen. Zou het dan toch het vocht zijn? Hmm... zal er eens op letten.
Overigens draai ik niks wat droog is, het komt er wel aardig soepel uit. Al is het niet zo soepel als normaal, het is gewoon... anders. Maf.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #250 Gepost op: 22 september 2014, 22:24 »
De structuur doet mij niet echt een obstipatie denken maar de lucht en geur wel. Obstipatie kan ook ontstaan als je wel elke dag gaat maar er gewoon nog wat achter blijft en ophoopt, maar geen idee of dat het geval is? Dan hoeft het natuurlijk ook niet perse droog en dik te zijn.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #251 Gepost op: 23 september 2014, 19:42 »
Blijft het ook drijven? (beetje gekke vraag haha)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #252 Gepost op: 25 september 2014, 16:01 »
Dat kon ik thuis niet checken, maar hier wel. Het blijft soms drijven, soms niet. Als het niet blijft drijven, is het kauwgomachtig...
Heb wel meer ervaring met drijvende drollen ;). Het is vooral de kauwgom die me vreemd is. Het laat ook remsporen na. Vroeger had ik altijd remsporen, maar sinds ik glutenvrij eet, heb ik nooit meer remsporen. Tenzij ik dus per ongeluk wat gluten binnen heb gekregen, dan is het gelijk weer bingo.
Wellicht dat dat hier toch meespeelt..?
Obstipatie zou het wel kunnen zijn. Ik ga wel naar het toilet, maar misschien dat er toch iets niet helemaal in de haak is. Heb gisteren een extra zakje movicolon genomen. Helaas had ik me verteld, dus ik heb niet genoeg meegenomen op reis om vele extra zakjes te nemen (eigenlijk heb ik er nu nog 0 extra over). Ik eet me een ongeluk aan groente en fruit, dus aan de vezelinname kan het niet liggen. Neem namelijk ook nog elke ochtend een grote lepel colonclean vezels...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Voor ieder mankement, vraag het de doktersassistent!
« Reactie #253 Gepost op: 27 oktober 2014, 22:09 »
Gekke ontlasting heeft idd vaak met voeding te maken, maar het kan ook met de lever te maken hebben. Als je een rib uit de kom hebt liggen, kan dat je lever functie tijdelijk beinvloeden. Een goede manier om dat te controleren is op de aanhechting van de ribben aan de ruggengraat te drukken, als dat goed pijn doet is het meestal een teken dat er sprake is van een (sub)luxatie. Je kan hem op die manier ook terug zetten.

Bij kouwgom achtige onlasting zou ik ook aan gal denken (afwijkende vet vertering). Anders kan je hier eens kijken: http://www.ontlasting.eu/

Ik heb me zelf best wel een tijd groene en gele ontlasting gehad, met de gekste structuren. Ik ben er indertijd wel mee naar de huisarts gegaan, die zei dat tenzij je zwarte ontlasting hebt, er over het algemeen niet echt reden tot onrust is. Als je ontlasting over langere tijd afwijkend blijft kan het wel verstandig zijn er naar te laten kijken.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal