Linker knie verdraaid
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Linker knie verdraaid  (gelezen 12363 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #30 Gepost op: 26 december 2013, 19:29 »
Ik hoop dat de verbetering zo doorzet!  :)

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #31 Gepost op: 27 december 2013, 22:10 »
Tijd voor een updateje.

Vandaag gaat het al weer een stuk beter dan gister! Ik kan mn knie voorzichtig weer buigen. Ik kan weer enigzinds normaal lopen. Wel moet ik uitkijken dat ik er geen kracht op zet, want dan valt mijn been "uit". Dus de spierkracht is dan opeens compleet weg.

De trap aflopen gaat al wel goed. Alleen wel erg voorzichtig blijven. Goed de leuning beetpakken.

Ik kan niet zonder spalk, en dan zal ook nog wel even zo blijven. Die verwacht ik sowieso nog wel een aantal weken nodig te hebben ivm de verstoorde spiersturing en het enorme verlies van spierkracht. Het lastige is dat mn spalk te groot is. Ik ben de 18de december bij livit geweest, daar nieuwe laten aanmeten. Maar voordat die binnen zijn kijken we naar eind volgende week. En mn afspraak staat pas voor 20 januari. Nou begrijpen jullie ook wel, dat ik ze wel ga halen mochten ze er al eerder zijn. Loopt een stuk prettiger! Hopelijk heb ik die voor eind volgende week!

Ik ben erg blij met de super snelle vooruit gang. Want ik dacht toch wel dat het goed mis zou zijn eerste kerstdag. Maar ik denk dat het allemaal wel mee valt. Als dit zo doorzet zie ik geen reden nog een ziekenhuis bezoek te doen.

Het vocht heeft ook al weer ietsjes afgenomen merkte ik vanmiddag. Voorop mn knie onder de knieschijf is het bijna weg, alleen merk ik nog wel dat er vocht in mn gewricht zit.

Wat wel iets minder is, is dat ik mn rechter knie goed overbelast heb. Kans is dus dat ik daar ook mn spalk voor moet gaan dragen. Maar ach, so be it.

Groetjes,

Thomas

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #32 Gepost op: 28 december 2013, 01:18 »
Fijn dat het al weer wat beter gaat! Ik zou zeggen doe nog een poosje rustig aan, het kan bedriegelijk zijn. Ik word altijd overenthousiast en ben dan zo overtuigd dat het goed gaat dat ik meteen flink overbelast... :p
Collective madness is called sanity

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #33 Gepost op: 28 december 2013, 01:25 »
jaa inderdaad! Dat is ook een ding waar ik erg mee moet uitkijken. Vandaag nog wel veel stil gezeten.

Wel vind ik dat als het lukt ik wel mn knie weer moet gaan gebruiken. Zoals je zegt, voorzichtig aan :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #34 Gepost op: 28 december 2013, 23:03 »
Wel fijn dat het toch minder erg kijkt te zijn. En de vooruitgang, toppie! Opzich wel logischndst je je andere been overbelast heb. Even rustig aan doen idd?

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #35 Gepost op: 28 december 2013, 23:41 »
Tot nu toe nog geen spalk rechts hoeven dragen. Ik kan mn linker been nog niet niet verder optillen dan 5cm. Maarja dat is ook te veel willen voor nu.

Het doet nog wel zeer maarja dat kan ook niet anders. Ben blij met hoe het gaat :)


Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #36 Gepost op: 29 december 2013, 17:37 »
Haai,

Vandaag wel mn rechter brace om gedaan. Lukte niet goed meer zonder.

Zo'n spierkracht versterkend exo skeleton zou echt wel wat zijn. Maar dat is gewoon dromen hahaha.

De pijn is vandaag bijna weg. Spierkracht blijft links erg laag en rechts is het door de overbelasting achteruit gegaan.

Komt goed.

Groetjes,

Thomas

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #37 Gepost op: 29 december 2013, 18:02 »
Fijn dat de pijn nu bijna weg is! Nu nog spierkracht terugkrijgen, en zorgen dat je andere been het blijft doen. Klinkt wel alsof het nu echt de goede kant op gaat. :)

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #38 Gepost op: 29 december 2013, 21:17 »
Zostraks een verlamming van mn onderrug en benen gehad. Nu komt mn spierkracht in beide benen gelijkmatig terug. Inplaats van dat links veel zwakker was. Heb net al iets te drinken kunnen pakken zonder spalken. Het was wel heel wankelend en langzaam. Maar het lukte wel.  8)

Wat lastig is, is dat mn spalken te groot zijn. Daardoor moet ik ze zo strak aantrekken dat ik eigenlijk mn knie gewricht uit zn fatsoen trek. Morgen weer bellen. Ik hoop dat de kleinere maat morgen binnen is!

UPDATE:

Jeeeuj! Mn kleinere knie spalken/braces ik wissel het een beetje om heel de tjid, zijn nu al binnen. Straks worden ze gehaald, heb ik ze vanmiddag nog inplaats van pas 20 januari. OOOH zo happy :D

Groetjes,

Thomas
« Laatst bewerkt op: 30 december 2013, 11:48 door Tomac »

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #39 Gepost op: 30 december 2013, 18:16 »
Ze zijn binnen! Gelijk om gedaan. Echt wat een verschil zeg! Heerlijk.

Straks nog even de doorstrek blokering afstellen. (zodat mn knie niet naar achter kan buigen) En dan is het helemaal compleet :D


Groetjes,

Tomac

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #40 Gepost op: 30 december 2013, 18:19 »
Ziet er goed uit tomac!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #41 Gepost op: 30 december 2013, 21:26 »
Ziet er idd goed uit!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #42 Gepost op: 1 januari 2014, 11:45 »
Ziet er goed uit man!

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #43 Gepost op: 2 januari 2014, 22:16 »
Inmiddels is het meeste van de linker knie klachten weg. Met buigen doet het alleen nog wel zeer wanneer ik mn knie zo ver buig dat mijn enkel bijna mn kont raakt. Dat zal met een weekje wel weg zijn. En zover buig ik mijn knie ook nog eens vrijwel nooit.

Mijn rechter knie heeft door de klachten links wel een opdonder gehad. Met oud en nieuw is die drie keer een klein stukje van zijn plek geweest. Deed wel ffe zeer, maar daar heb ik voor de rest eigenlijk geen last van.

Wel moet ik nu nog voor de activiteiten buiten huis wel beide braces dragen. Net wandelingetje gedaan van +- 4 kilometer. Dat ging heel goed. De spierkracht is ook nog niet helemaal terug, daar zal het waarschijnlijk nog aan liggen.

Kortom, gelukkig is het snel weg, had verwacht dat ik hier lang last van zou houden. Dat blijkt echter reuze mee te vallen. :)

Wat ik wel hoop is dat mijn spieren niet zo snel aan de braces gewend raken dat ik straks weer moet opbouwen met bewegen zonder. Dat zie ik dan wel weer....

Groetjes,

Thomas  ;)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal