Linker knie verdraaid
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Linker knie verdraaid  (gelezen 12361 keer)

Tomac

  • Gast
Linker knie verdraaid
« Gepost op: 22 december 2013, 14:57 »
Haai,

Gister avond was ik beneden tv aan het kijken, en moest ik even twee trappen op naar mn kamer om wat te pakken. Het lopen ging al niet zo lekker, maar als het enigszins lukt loop ik voorzichtig en is er niet zo veel aan de hand (voor mijn doen dan, maar dat hoef ik er niet steeds bij te zeggen denk ik hihihi).

Dus ik was op de eerste trap onderweg naar boven. Ik ben 196cm lang en heb schoen maat 46. De eerste trap bij ons is dicht aan de achterkant aangezien er een kast onder zit. Dus kan ik mn voet niet geheel op de trede zetten. Dus loop ik als een beetje schuin naar boven. Zodat ik mn hele voet op de trap trede kwijt kan. Ik stap de 10de trede op en huh? Een heel rottig en tegelijkertijd kriebelig gevoel in mn linker knie. Ik zocht er in eerste instantie niet zo veel achter, dus ik ging verder, pakte wat ik boven nodig had en liep naar beneden. Dit duurde alles bij elkaar nog geen 2 minuten. Dus ik ben weer beneden.

En ik merk het, ooh nee, ik heb iets verziekt. Aangezien ik mn linker voet uit zichzelf bijna 25 graden naar links draaide en ik idee had dat ik met mn voet recht vooruit stond. Zo ging ik, toen ik weer beneden was uit mijzelf staan zeg maar. Dat hoort natuurlijk niet. Maar goed, geeft wel aan dat ik mn knie gewricht en de spieren er omheen goed verziekt heb. Eerst dacht ik dat ik één of meerdere kniebanden af had gescheurd. Dit aangezien mn knie aan de binnenkant, rechts van voren gezien, steeds feller pijn ging doen. Dit zakte gelukkig na 15 minuten weer weg. En bleef het gevoel steken alsof ik mn knie uit de kom had. Terwijl die toch wel goed zat.

Nu, en gister ook, heb ik dus het gevoel dat ik mn voet pas goed staat als deze 10 ti 25 graden links naar buiten gedraaid staat. Als ik mijn voet dan recht met tenen naar voren wijzend neer zet voelt het als ik mn complete been achterlijk ver naar binnen draai....*zucht*

Ik heb mn brace/spalk er gister avond om heen gedaan. Er losjes om, mee geslapen, anders was het echt geen doen. En vanochtend even zonder geprobeerd maar dat werkte ook niet. Dus daar loop ik nu mee. Ik kan mn been ook niet goed buigen, dat voel heel rot.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat dit een combinatie was van EDS en CMS. Mn knie was al niet zo stevig gister, en toen besloot de spiergroep achterop mn boven been ook nog volledig stijf te gaan staan, dus trok ik heel mijn knie uit zijn fatsoen. (CMS zorgt voor spiervermoeidheid. De communicatie tussen de zenuw en spier is zeer slecht waardoor vaak wel het "commando" voor 100% aanspannen word gegeven, maar het seintje voor "oke ontspan maar weer" komt niet door. Hierdoor staan spieren, dit verschilt elke dag, als het ware helemaal stijf.)

Hebben jullie wellicht tips of truckjes om die overbelaste spieren en banden klachten sneller weg te laten gaan?

Groetjes,

Thomas  8)
« Laatst bewerkt op: 22 december 2013, 15:01 door Tomac »

Myrthe

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2013, 16:35 »
Ik ben bang dat je het gewoon uit moet zitten.. Sterkte!

Warmte wil bij mij soms nog wel eens helpen om t fijner te laten voelen..

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2013, 20:39 »
Hoi Myrthe,

Thanks! Warmte helpt wel voor de spierklachten maar veroorzaakt vaak wel spierzwakte. Dat doe ik maar even niet nu.  :P

Morgen hopelijk naar de fysio. Spalk is niet afgeweest, buigen voelt niet fijn. Hopelijk kan ik over een aantal dagen weer stappen zonder spalk. Ach ja, ik zie het wel. Heb er toch weinig invloed op.

Groetjes,

Thomas  :)


Myrthe

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2013, 20:58 »
Pff.. Het lijkt me zo naar om naast eds nog die spierzwakte te hebben.. Met EDS zijn sommige dingen al zo tegenstrijdig en jij hebt dat dr dan ook nog bij.. Báh!

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2013, 14:20 »
Net naar de fysio geweest. Ik heb op het moment 25% spierfunctie in vergelijking met mn andere knie. Training meekregen en volgende week terug. Laten we hopen dat het volgende week weer zo goed als weg is  :AA:

Groetjes,

Thomas

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2013, 14:53 »
Ik hoop voor je dat t snel weg is..Het is namelijk vedraaid lastig...

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #6 Gepost op: 23 december 2013, 15:26 »
hahahah precies lol  ;D

Gister was het nog een beetje onhandig alles met gestrekte linker been doen, maar ben er nu al bijna aangewend.  :) Ook al met de witjes (witte herders) gelopen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #7 Gepost op: 23 december 2013, 17:53 »
Ik hoop dat je knie snel hersteld!

Ik noem alle witjes Snow (L)

Tomac

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2013, 18:01 »
*even flauw dit* Maar hoe zit het dan als het sneeuwt? Vallen er dan allemaal kleine lieve koddige witte herdertjes uit de lucht die zachtjes landen om andere lieve koddige witte herdertjes?  :laugh:

Dankje Rachel! (hoe spreek ik het eigenlijk uit? Als Ragel, or Rasjel? ;) )

Heb alle handigheidjes al weer gevonden om snel te verplaatsen met mn gestrekte been enzo. Gelukkig voel ik echt 0 pijn. Aan de andere kant ook niet echt handig....maarja, kan daar toch niet zo veel aan veranderen.  :AA:

Mn fysio zei dat zodra ik mn voet weer zonder brace recht ga zetten zonder er actief op te moeten letten met elke stap, dat het dan weer "ergens op begint te lijken". We hebben altijd lol.

Groetjes,

Thomas  :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #9 Gepost op: 23 december 2013, 18:39 »
De reacties die alleen over honden gaan heb ik verplaatst naar het huisdieren topic in kletsen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #10 Gepost op: 23 december 2013, 23:30 »
*ziet allemaal witte herdertjes uit de lucht vallen* hahaha...

En hoe je het uitspreekt dat hebben er al meerdere gevraagd maar het is mijn forumnaam dus geen idee :AA:

Hmm je hebt dus nog even voor de boeg om te trainen!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #11 Gepost op: 23 december 2013, 23:44 »
Ik zeg reeetsjel! Mja vaak zeg ik niks.. Ik schrijf t hier.. Dus

Myrthe

  • Gast
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #12 Gepost op: 24 december 2013, 08:13 »
Maar Rachel, als jij het zelf uitspreekt zeg jij altijd ragel.. En ik zeg altijd rasjel.. Lastig!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #13 Gepost op: 24 december 2013, 10:08 »
Hoe is het nu met je knie trouwens? Is ie zich al gaan gedragen?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Linker knie verdraaid
« Reactie #14 Gepost op: 24 december 2013, 11:03 »
Ik zeg reeetsjel! Mja vaak zeg ik niks.. Ik schrijf t hier.. Dus

Dat zeg ik ook! :D

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal